AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Del Skrevet 12. august 2024 Jeg er så utslitt og lei nå 😭 blir ikke hørt og får rett og slett beskjed om «å ta meg sammen»… men jeg orker ikke ha det sånn her lenger… symptomene mine (som legen glatt overhører når jeg er der..): - vondt i hodet hver eneste dag de siste månedene. Bruker 1 pakke Paracet i uken. - kløe når jeg skal sove (under føttene, nese, øre, og andre rare steder) - dårlig hukommelse - føler null energi (blir andpusten og utslitt av å rydde opp leker fra gulvet) - gulper når jeg bøyer meg ned for å plukke opp nevnte leker (selv om jeg ikke engang har spist enda) - ingen matlyst - absolutt ingen sexlyst - svimmel og banker i hodet når jeg reiser meg opp - føler meg helt utkjørt - sliter veldig med å sovne (bruker timesvis, selv om jeg bare sover 4-5 tiner i døgnet) - nesten panikk aktig følelse av å være på jobb Bakgrunnsinfo: har hatt en stressende jobb i mange år, fått et barn og samtidig tatt en master. Skulle endelig ha fri og slappe av i sommer, da begynte alt dette 😭 nå er jeg tilbake på jobb, men jeg makter nesten ikke komme meg gjennom dagene. Når jeg kommer hjem må jeg bare ligge. Helt ødelagt 😢 Anonymkode: 31c5a...b06 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #2 Del Skrevet 12. august 2024 Du må bytte fastlege først og fremst. Anonymkode: 3ea04...8bf 23 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #3 Del Skrevet 12. august 2024 Høres ut som du er utbrent. Anonymkode: d3c08...c83 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #4 Del Skrevet 12. august 2024 Skift lege. Skriv hodepinedagbok, hvor vondt det gjør og hvor ofte du tar smertestillende. Få sjekket blodtrykk, ta blodprøver, og få tatt en EKG, hos den nye fastlegen din. Anonymkode: 1f333...b60 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #5 Del Skrevet 12. august 2024 Høres ut som at du har de fleste av disse problemene som følge av at du ikke får sove. Du må slutte å bruke så mye paracet. Det kan faktisk føre til hodepine! Det finnes et nettkurs gratis for insomni: https://nhi.no/selvhjelp-og-kurs/kognitiv-terapi/langvarige-sovnvansker-selvhjelpskurs Du kan forsøke reseptfri melatonin. Evt kan legen skrive ut circadin eller sterkere dose melatonin. Anonymkode: 5020e...d9b 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #6 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som du er utbrent. Anonymkode: d3c08...c83 Men alt begynte etter masterutdanning og mens jeg var i foreldrepermisjon.. når jeg egentlig hadde helt fri og bare skulle være mamma og nyte livet 😢 Anonymkode: 31c5a...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #7 Del Skrevet 12. august 2024 Har du sjekket om du kan ha kandida i tarmen? Mtp kløen Anonymkode: a8776...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 12. august 2024 #8 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men alt begynte etter masterutdanning og mens jeg var i foreldrepermisjon.. når jeg egentlig hadde helt fri og bare skulle være mamma og nyte livet 😢 Anonymkode: 31c5a...b06 Er du tørr på øynene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #9 Del Skrevet 12. august 2024 Lovise78 skrev (Akkurat nå): Er du tørr på øynene? Føler ikke det nei. Faktisk motsatt. Renner ofte. Anonymkode: 31c5a...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #10 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du sjekket om du kan ha kandida i tarmen? Mtp kløen Anonymkode: a8776...e85 Nei har ikke sjekket noenting fordi legen min mener jeg må slutte å sykeliggjøre meg og bare skjerpe meg.. 😢 Anonymkode: 31c5a...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #11 Del Skrevet 12. august 2024 Kjære deg, bytt lege! Jeg stresset på meg fødselsdepresjon og påfølgende utbrenthet. Har vært sykemeldt siden mammapermen var ferdig. Snart på AAP, men legen sier jeg kommer til å bruke flere år på å komme meg. men oppi alt dette er jeg bare så uendelig takknemlig for min forståelsesfulle lege som faktisk er på mitt lag! Har alt å si! Anonymkode: d7901...cac 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #12 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men alt begynte etter masterutdanning og mens jeg var i foreldrepermisjon.. når jeg egentlig hadde helt fri og bare skulle være mamma og nyte livet 😢 Anonymkode: 31c5a...b06 Er da du merker stresset, når du skla stresse ned. Men søk deg opp på b vitamin mangel, det kan gi en rekke av symptomene du nevner. ellers er vi på KG dessverre like ubrukelige når det gjelder diagnoser som legen din, hør om han nådiges sjekker ut vitamin-nivåene dine om ikke anna, er jo slett ikke uvanlig med mangel så det burde gå ann. Anonymkode: 61334...d8d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #13 Del Skrevet 12. august 2024 B12 mangel? Anonymkode: c033c...0bf 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #14 Del Skrevet 12. august 2024 KaraThrace skrev (5 minutter siden): Samtlige symptomer kan være masse, blant annet stress. Bytt fastlege du. Edit: En pakke Paracet i uka kan føre til alt det der også. Hjelpes. Tre tabletter daglig, hvor lenge? Siden midten av juni ca.. det begynte nesten rett etter master var ferdig og jeg endelig hadde fri 😔 Anonymkode: 31c5a...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #15 Del Skrevet 12. august 2024 Jeg fikk lignende symptomer av stress. Særlig elveblest, ble helt ekstremt. Måtte ha Eurax i nattbordsskuffa. Hadde hodepine, slet med søvn, hukommelsen, osv. Varte i flere år. Men synes uansett du bør bytte lege ❤️ Anonymkode: 5b0f8...24c 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #16 Del Skrevet 12. august 2024 Høres ut som meg, har vært i en lignende situasjon som din. Utbrenthet. Anonymkode: aaa1a...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #17 Del Skrevet 12. august 2024 Jeg hadde veldig mange av de symptomene og det viste seg å være hypothyreose, med mangel av omtrent alle vitaminer og i tillegg jernmangelanemi. Det er enkelt å oppdage med blodprøve, og enkelt å behandle. Jeg ble helt fin igjen! Anonymkode: 6e5b3...a08 3 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #18 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Siden midten av juni ca.. det begynte nesten rett etter master var ferdig og jeg endelig hadde fri 😔 Anonymkode: 31c5a...b06 Det er ganske typisk. Adrenalinet har holdt deg gående til nå. Anonymkode: aaa1a...3ff 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #19 Del Skrevet 12. august 2024 Jeg har ny legetime i morgen for å prøve en gang til å få hjelp. Hvis ikke får jeg bytte etter i morgen. Men det er vanskelig her jeg bor pga legemangel. Anonymkode: 31c5a...b06 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #20 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Føler ikke det nei. Faktisk motsatt. Renner ofte. Anonymkode: 31c5a...b06 Rennende øyne kan være et symptom på at øynene egentlig er tørre. Anonymkode: 33c8b...8e1 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå