Gå til innhold

Er "body positivity" over?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er strømninger og trender i alle bevegelser. Sannsynligvis har kroppspositivismen møtt seg sjøl litt i døra ved at en del har fått hjelp av de nye slankemedisinene.

Veldig mange som er sterkt overvektige ønsker nok innerst inne og bli mer normalvektige og det å være veldig overvektig er på en måte et fengsel. Du blir immobil, du orker ikke og du får dårligere helse. 

Jeg er helt med på at vi skal akseptere ulike kropper og omfavne ulikhet og gjerne fronte de som har noen kilo ekstra så vi får mer realistiske forbilder i media. Er og fornøyd med at folk som Erna Solberg tydelig har vist seg frem med selvtillit og uten å fokusere på slanking og kropp. Det tror jeg har vært et flott forbilde for mange. Stemmer ikke høyre selv, men synes hun er en sindig og dyktig politiker som virker trygg på seg selv.

Anonymkode: 0e3c6...9f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes body positiv bevegelsen er en bra ting i utgangspunktet. Det vil si at kroppen vår er god og verdt å være glad i uansett om den er høy, lav, tynn eller tykk. 

For meg er body positiv en bevegelse for å vise at kropp er kropp. Den må ikke passe inn i en bestemt form for å bli akseptert. 

Jeg mener det er en misforståelse at det handler om å glorifisere overvekt og fedme. Er man glad i kroppen sin og seg selv så behandler du deg selv og kroppen din med kjærlighet. Det er ingen som tenker svært alvorlig fedme er bra og skal hylles tror jeg. For det er ikke en bra ting. 

Likevel så mener jeg oppriktig at man ikke kommer noen vei med å hate seg selv og kroppen sin. 

Vi kan ha to tanker i hodet samtidig her mener jeg. Å ta grep for helsa sin del er definitivt en del av å være body positiv i mitt syn. Du kan være glad i kroppen din om du veier 110 kilo eller 60, for det er fortsatt deg og det er fortsatt din kropp. Du fortjener kjærlighet og ikke hat. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...