AnonymBruker Skrevet 12. august #1 Del Skrevet 12. august Søsteren min som er overvektig og går på Wegovy sier det. Mange av de profilene hun fulgte på sosiale medier har også gått ned i vekt, og det ser ut som om bevegelsen hadde en kulturell momentum, men at den er toxic og holder på å brenne ut. Anonymkode: 6143a...547 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #2 Del Skrevet 12. august Jeg håper det. Ingenting positivt ved å være overvektig. Anonymkode: c3700...366 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #3 Del Skrevet 12. august Alle overvektige kaster seg jo fullstendig ukritisk over Wegovy og lignende, angrer på at jeg ikke har aksjer i et visst legemiddelfirma nå... Anonymkode: 79596...5fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Alle overvektige kaster seg jo fullstendig ukritisk over Wegovy og lignende, angrer på at jeg ikke har aksjer i et visst legemiddelfirma nå... Anonymkode: 79596...5fa Det er et selskap i USA som driver og tester for å utvikle en pille. VKTX Anonymkode: 0e3c6...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #5 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg håper det. Ingenting positivt ved å være overvektig. Anonymkode: c3700...366 Det er uansett ikke positivt å hate sin egen kropp. Anonymkode: e5186...081 2 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 12. august #6 Del Skrevet 12. august Så noen si det på youtube.. jeg så ikke på videoen, for jeg har aldri brydd meg eller helt trodd på de folkene. Tror det var en slags dokumentar om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #7 Del Skrevet 12. august Det er positivt med mange forskjellige størrelser. Jeg skal begynne på Wegovy (hatt mysimba og Saxenda tidligere), men det er for min del og ingens andres. Vekten begynner å tære på knær, hofter og skuldre. Jeg har ikke noe særlig metthetsfølelse så medisinene hjelper meg å spise små til normale porsjoner i stedet for å spise enorme mengder og fortsatt ikke være mett nok. Jeg har lik personlighet om jeg er 125 eller 85, men kroppen vil ha det bedre av å være 85. Anonymkode: 56b47...064 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #8 Del Skrevet 12. august Håper inderlig det. Det er ingenting positivt med å være overvektig/feit. Anonymkode: 3530b...2ec 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #9 Del Skrevet 12. august For meg personlig handlet kroppspositivisme aldri om at over/undevekt er sunt. Men om at det må være mulig å eksistere i en slik kropp uten å bli utsatt for hat, diskriminering osv., Det bør tilogmed være innafor å være glad i seg selv, selv om man ikke har en sunn vekt. Anonymkode: c2a10...76f 7 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #10 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er uansett ikke positivt å hate sin egen kropp. Anonymkode: e5186...081 Det finnes massevis av rom mellom det å hate sin egen kropp og "body positivity"-bevegelsen. Trenger ikke velge noen av ytterpunktene. Bare sunt at uvitenskapelige og helseskadelige tilnærminger mister momentum, enten det er de som vil gjøre overvektige enorme bjørnetjenester eller de som vil få dem til å føle seg jævligst mulig. Anonymkode: 76893...74d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #11 Del Skrevet 12. august Ja det er vel slutt nå som det finnes en kur mot å være feit. Det er jo ingen som egentlig ønsker å være det, men når de ikke klarte slanke seg så måtte de vel fake det da 🤷♀️ heldigvis over nå. Anonymkode: 1dedf...56b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heftig Skrevet 12. august #12 Del Skrevet 12. august Grunnen til at slike bevegelser oppstår er at folk ikke føler seg bra nok som de er. Det er egentlig bare trist. Når slike bevegelser oppstår så er det alltid noen idioter som sitter der og mener både det ene og det andre om hvordan folk skal leve livene sine, hvordan de skal behandle kroppen sin og generelt har en mening om alt de gjør. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Håper inderlig det. Det er ingenting positivt med å være overvektig/feit. Anonymkode: 3530b...2ec Så flott at du påpeker det åpenbare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #13 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (29 minutter siden): For meg personlig handlet kroppspositivisme aldri om at over/undevekt er sunt. Men om at det må være mulig å eksistere i en slik kropp uten å bli utsatt for hat, diskriminering osv., Det bør tilogmed være innafor å være glad i seg selv, selv om man ikke har en sunn vekt. Anonymkode: c2a10...76f Vel, man burde være så glad i seg selv at man behandler kroppen med respekt og ikke misbruker den med lasse på den 50+ ekstra kilo til den ikke klarer mer. Jeg vet at f.esks overspisingslidelser gjør det vanskelig, men det er likevel sykelig, og det er ikke noe som bør kapitaliseres og glamoriseres gjennom retursjert sosiale medier. Det er det motsatte av self-love. Problemet er uansett at denne bevegelsen har motarbeidet slanking for helse. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/GMqapB/ikke-slank-deg Anonymkode: 6143a...547 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #14 Del Skrevet 12. august Hvis det har vært så fantastisk å være overvektig for disse body-positivistene, hvorfor har de nå begynt med slankesprøyter da? Anonymkode: e0f3b...211 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #15 Del Skrevet 12. august Håper det er litt push-back i hvert fall, bevegelsen gikk fra body positivity til fat positivity. Anonymkode: 4b6f0...d1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #16 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg håper det. Ingenting positivt ved å være overvektig. Anonymkode: c3700...366 Absolutt ikke, men noen har store vansker med å slanke seg, f.eks. meg som har lipødem. Slike kommentarer vitner om en fullstendig mangel på innsikt i hvorfor noen faktisk ikke greier å gå ned i vekt. AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper inderlig det. Det er ingenting positivt med å være overvektig/feit. Anonymkode: 3530b...2ec Nei, jasså. Sier du det? Håper du ikke har venner med lipødem da. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er vel slutt nå som det finnes en kur mot å være feit. Det er jo ingen som egentlig ønsker å være det, men når de ikke klarte slanke seg så måtte de vel fake det da 🤷♀️ heldigvis over nå. Anonymkode: 1dedf...56b Det finnes ingen kur. Skal man ned i vekt, må det beinhard jobbing til både med og uten Wegovy eller andre medisiner. Jeg har lipødem. Har prøvd alle slankemedisinene som finnes, men jeg går ikke ned i vekt. Da blir man jo litt desillusjonert da. Slike holdninger som dere tre har gjør at jeg er glad jeg ikke er overvektig og venn med dere. Det må jo være så fint å sitte på sin egen høye hest og påpeke hva som er feil med oss feite. Anonymkode: f3d57...630 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 12. august #17 Del Skrevet 12. august Jeg har egentlig hele veien hatt litt inntrykk av at mye av dette var ganske hult fra begynnelsen av. Jeg mener det ikke slemt, men noe av det jeg har sett/lest av noen av de "tyngste" aktørene har mest av alt fremstått som at de later som de tror vekten deres ikke er svært usunn osv. og omgivelser som later som de tror på at de tror aktøren tror på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heftig Skrevet 12. august #18 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, man burde være så glad i seg selv at man behandler kroppen med respekt og ikke misbruker den med lasse på den 50+ ekstra kilo til den ikke klarer mer. Jeg vet at f.esks overspisingslidelser gjør det vanskelig, men det er likevel sykelig, og det er ikke noe som bør kapitaliseres og glamoriseres gjennom retursjert sosiale medier. Det er det motsatte av self-love. Problemet er uansett at denne bevegelsen har motarbeidet slanking for helse. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/GMqapB/ikke-slank-deg Anonymkode: 6143a...547 Mange av de som overspiser sliter med å være glad i kroppen sin. Det er en grunn til at de overspiser. Det er ikke slik at de som spiser til de er 200 kg elsker kroppen sin, er fornøyd med livet og tror selv at de er sunne. Unntaket er noen få influensere i sosiale medier som er helt på bærtur, men de fleste som veier svært mye sliter på flere punkt. Nå skal man også skille mellom ekstrem overvekt og vanlig overvekt. At det for eksempel er litt mer fylde på utstillingsdukkene i butikkene ser jeg ikke problemet med da det representerer flesteparten av oss. De færreste er tynne, noen er slanke og mange er overvektige. Det er normalen, og forblir trolig normalen når til og med slankemedisiner som fungerer(?) ikke gjør alle tynne og slanke. Det hadde kanskje vært enklere for de som er svært overvektige å gå ned i vekt om de slapp å ha noe med resten av samfunnet å gjøre, for folk er jo idioter og fordomsfulle. Folk er så glad i å snakke om helse og selvrespekt og det som er, men sannheten er at de fleste bare bryr seg om hva de ser. Dere driter loddrett i helsa til de som er tjukke, og det er flaut å se på. Ingen hever på brynet når en slank person bare lever på sjokolade og junk (ja, det er faktisk mulig), det er ikke slik at bare fordi du er slank så kan du røyke, drikke og spise sukker til den store gullmedalje uten konsekvenser. Men disse får ikke høre noe. Fordi de SER sunne ut (kommer vel an på øyet som ser..). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #19 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Absolutt ikke, men noen har store vansker med å slanke seg, f.eks. meg som har lipødem. Slike kommentarer vitner om en fullstendig mangel på innsikt i hvorfor noen faktisk ikke greier å gå ned i vekt. Nei, jasså. Sier du det? Håper du ikke har venner med lipødem da. Det finnes ingen kur. Skal man ned i vekt, må det beinhard jobbing til både med og uten Wegovy eller andre medisiner. Jeg har lipødem. Har prøvd alle slankemedisinene som finnes, men jeg går ikke ned i vekt. Da blir man jo litt desillusjonert da. Slike holdninger som dere tre har gjør at jeg er glad jeg ikke er overvektig og venn med dere. Det må jo være så fint å sitte på sin egen høye hest og påpeke hva som er feil med oss feite. Anonymkode: f3d57...630 Har du prøvd akupunktur? ❤️ Anonymkode: 90577...115 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #20 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Absolutt ikke, men noen har store vansker med å slanke seg, f.eks. meg som har lipødem. Slike kommentarer vitner om en fullstendig mangel på innsikt i hvorfor noen faktisk ikke greier å gå ned i vekt. Nei, jasså. Sier du det? Håper du ikke har venner med lipødem da. Det finnes ingen kur. Skal man ned i vekt, må det beinhard jobbing til både med og uten Wegovy eller andre medisiner. Jeg har lipødem. Har prøvd alle slankemedisinene som finnes, men jeg går ikke ned i vekt. Da blir man jo litt desillusjonert da. Slike holdninger som dere tre har gjør at jeg er glad jeg ikke er overvektig og venn med dere. Det må jo være så fint å sitte på sin egen høye hest og påpeke hva som er feil med oss feite. Anonymkode: f3d57...630 Fungerer ikke wegowy, har du gitt det et forsøk? Anonymkode: 0e3c6...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå