AnonymBruker Skrevet 12. august #1 Del Skrevet 12. august Stemmer sitatet nedenfor? Blir skjeden like stram som før (med mindre man har skader etc)? «– For å forberede seg til en fødsel produserer kroppen et hormon som gjør bekkenbunnen mer tøyelig. Derfor kan det føles som om skjeden ikke er så stram som den var før fødsel, eller at ting ikke er helt på plass nedentil. Dette betyr ikke at du er “utvidet”, og det vil normalisere seg etter noen måneder, forklarer Kirial.» Henta herfra: https://www.aleris.no/gynekolog/sex-etter-fodsel/ Anonymkode: 193ec...1f3 Tittel er endret etter ønske fra TS. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 12. august #2 Del Skrevet 12. august (endret) Ja. Noen ganger strammere. Endret 12. august av KaraThrace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #3 Del Skrevet 12. august Hvordan tenker du nå? At gynekologene feilinformerer? Anonymkode: ea00d...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Del Skrevet 12. august De studiene jeg har lest viser at etter vaginal fødsel blir man videre. De fleste så lite at det ikke merkes i det daglige. Rundt 10-20% får levator skader som gjør at man blir signifikant videre, i den grad at man snakker om vaginal ballooning som øker risiko for blant annet fremfall. Anonymkode: 41c47...0dd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #5 Del Skrevet 12. august 1 hour ago, AnonymBruker said: De studiene jeg har lest viser at etter vaginal fødsel blir man videre. De fleste så lite at det ikke merkes i det daglige. Rundt 10-20% får levator skader som gjør at man blir signifikant videre, i den grad at man snakker om vaginal ballooning som øker risiko for blant annet fremfall. Anonymkode: 41c47...0dd Ok, ja, om man blir 3 % videre etter en fødsel, så er nok det en utvidelse man trolig ikke merker, nei. Overraskende at såpass mange som opptil 20 % får levatorskader. Det er jo en av fem! Det vil si i snitt to i min venninnegjeng …😔 Anonymkode: 193ec...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #6 Del Skrevet 12. august 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan tenker du nå? At gynekologene feilinformerer? Anonymkode: ea00d...3f5 Lurte vel mer på personlige erfaringer fra folk som har født. Anonymkode: 193ec...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #7 Del Skrevet 12. august 2 hours ago, KaraThrace said: Ja. Noen ganger strammere. Fordi man fokuserer mer på knipeøvelser enn før? Anonymkode: 193ec...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #8 Del Skrevet 12. august Har spurt flere gode venner om deres erfaringer etter fødsel og samleie, og selv om de ikke sa noe om stramhet, så var de samstemt om at sex har blitt 100 ganger bedre etter fødsel enn før. Er spent på om det faktisk er slik! Anonymkode: 4c1c8...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 12. august #9 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Fordi man fokuserer mer på knipeøvelser enn før? Anonymkode: 193ec...1f3 Eller at man trener mer kjernemuskulatur når man endelig får magemusklene sine tilbake, man får arrvev, man revner og blir sydd for stramt, man får granulasjonsvev, man produserer mindre østrogen som fører til tørrhet og strammere skjede… Stram skjede er ikke bare positivt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #10 Del Skrevet 14. august Jeg ble sydd så her er alt strammere enn før 🥲 Anonymkode: 7c8d0...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #11 Del Skrevet 14. august Jeg er videre tror jeg, men den eneste jeg har hatt sex med etter fødsel har tynnere snurrebass enn barnefar, så det kan være grunnen til at den føles videre. Anonymkode: 34535...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Dytter Anonymkode: 193ec...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Jeg synes det er vanskelig å si noe om det er strammere eller videre, men om det er noen av delene er det i alle fall så lite forskjell at det ikke er noe jeg tenker over. Underlivet føles i alle fall som normalt/før fødsel og sex føles også som før, kanskje til og med litt bedre. Har født tre ganger, hvorav den ene inkluderte en tredjegradsruptur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 21.07): Ok, ja, om man blir 3 % videre etter en fødsel, så er nok det en utvidelse man trolig ikke merker, nei. Overraskende at såpass mange som opptil 20 % får levatorskader. Det er jo en av fem! Det vil si i snitt to i min venninnegjeng …😔 Anonymkode: 193ec...1f3 Det blir stadig flere eldre fødende, noe som øker sjansen for komplikasjoner og skader. Anonymkode: cafa7...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå