Gå til innhold

Hvorfor driter så mange i risikoen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjorde aldri det den tiden jeg var singel. Er i et fast forhold nå, så da blir det droppet.

Anonymkode: 541b5...0b4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er gift og regner med å ha samme mann resten av livet så dropper man kondom her i huset :) Raw er så utrolig mye bedre enn å bruke gummi.

Men ja, som ungdom var dette viktig for min del. Ønsket ikke sykdommer eller uønsket tidlig graviditet.

Anonymkode: 34c4a...5ed

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .Daniel.

Folk driter i risikoen for dem vil ha det godt her og nå så blir man avhengig, det gjelder forsåvidt alt i livet.

Endret av .Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke et sundt forhold til seksualitet : Vi er desverre fortsatt veldig pietistisk og konservative.  Og det påvirker hvor mye vi er fokusert på trygg sex.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 minutt siden):

Vi har ikke et sundt forhold til seksualitet : Vi er desverre fortsatt veldig pietistisk og konservative.  Og det påvirker hvor mye vi er fokusert på trygg sex.

Kan du utdype hva du egentlig mener her?

Anonymkode: ffcec...2e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dreit i det da jeg var tenåring, ja. En periode var det fullt kjør med festing og jeg lå med en ny minst en gang i måneden, kondom ble sjelden brukt, og det hendte jeg slurvet med p-pillene også 😵‍💫 Var heldig og fikk aldri noen form for kjønnssykdom og ble ikke uønsket gravid, men nå når jeg er voksen forstår jeg ikke at jeg turte i det hele tatt. Den eneste forklaringen jeg har var at jeg var ung og veldig korttenkt og dum, konsekvenser tenkte jeg ikke på før lenge etterpå da jeg roet meg.

Anonymkode: 3f0d8...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du utdype hva du egentlig mener her?

Det er fortsatt tabu å fronte å ha sex for gøy. Man ønsker å fremstille sex som noe spesielt : "Special price for you!"

I det man drar fram kondomet, gir man i Norge noen meldinger om at man kom forberedt og forutsatte å lykkes, at man ikke stoler på partner eller ikke er frisk : Det fremstår ikke romantisk og uskyldig.

Det man ønsker å kommunisere i Norge er "Jeg forventet ikke å treffe noen som deg, og jeg pleier ikke gå så langt så jeg vet ikke ... Men jeg stoler på deg!"

Hadde sex vært mer normalisert, ville det vært uhørt å ikke være forberedt og vise hensyn ved å bruke kondom. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lurt! Hadde sex med en blondine som virket ren som en duggfrisk fjellbekk. 
Men så viste det seg hun hadde hatt sex ny kuk minst hver helg.. Resultat klamydia. 

Anonymkode: 564fc...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ble lurt! Hadde sex med en blondine som virket ren som en duggfrisk fjellbekk. 
Men så viste det seg hun hadde hatt sex ny kuk minst hver helg.. Resultat klamydia. 

Jasså, fortalte hun at hun aldri hadde hatt ubeskyttet sex og hadde testet seg for alle kjønnssykdommer rett før sex med deg, og at du var så spesiell at du var den eneste som fikk ta turen inn uten kondom? Hvis ikke ble du ikke lurt, du tenkte bare med feil hode, som så mange andre.

Anonymkode: 3f0d8...9b7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke rundt å har sex med gud og hvermann. De gangene jeg har sex, så er det med en mann jeg har et følelsesmessig forhold til. Jeg har prøvd sex med kondom og det blir ikke det samme som å ha sex uten kondom. Jeg foretrekker helt klart sex UTEN kondom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (29 minutter siden):

Det er fortsatt tabu å fronte å ha sex for gøy. Man ønsker å fremstille sex som noe spesielt : "Special price for you!"

I det man drar fram kondomet, gir man i Norge noen meldinger om at man kom forberedt og forutsatte å lykkes, at man ikke stoler på partner eller ikke er frisk : Det fremstår ikke romantisk og uskyldig.

Det man ønsker å kommunisere i Norge er "Jeg forventet ikke å treffe noen som deg, og jeg pleier ikke gå så langt så jeg vet ikke ... Men jeg stoler på deg!"

Hadde sex vært mer normalisert, ville det vært uhørt å ikke være forberedt og vise hensyn ved å bruke kondom. 

Takk for at du ga et ordentlig svar!

Jeg tror du har flere gode poenger her, men ønsker å legge til litt mer:

1) Ja, hadde vært fint hvis det var ok at sex ofte var for moro, at sex  var normalisert og det var kultur for kondombruk.

2) Hadde vært fint hvis de som har sex for moro er ærlige om det når de sjekker opp andre, og at de som ligger rundt for moro ikke blir sett på som skitne individer (som bl.a ikke kan være forholdsmateriale etterpå- slik spesielt mange damer opplever).

3) Ta hensyn til dem som knytter sex og følelser og ikke press eller lur disse til ONS der de skader seg selv følelsesmessig og mentalt. Det er ikke alle som passer inn i en ONS-kultur.

Hvis alle kunne være åpne om hva de søkte, hva de ønsket og aksepterte at det er greit både å ha sex for moro, kun ha sex i forhold med følelser eller å avstå fra sex ville ikke folk lenger måtte «spille skuespill». Hvis man i tillegg legger på litt seriøs informasjon om kjønnssykdommer hadde jeg håpet vi kunne fått et samfunn der folk lettere kunne leve slik de selv ville, beskytte seg mot kjønnssykdommer og bli lykkeligere.

Hvis bare alle kunne beskytte seg mot sykdommer på en fornuftig måte, være ærlige om hva de ønsker og slutte å lure og manipulere hverandre. Det hadde vært fint det…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du også en som dropper kondom? Gonorésmitte øker blant ungdom (vg.no)

Anonymkode: b4cdb...392

Fordi mange norske menn er egoistiske og dumme. Bare det er deilig, så bryr de seg ikke om dama må proppe kroppen full av skadelige hormoner eller om de gjør noen gravid/får en alvorlig sykdom. 

Tallenes tale ser man på undersøkelser der det viser seg at antall positive gonoretester HOS KVINNER har blitt mye større i det siste. Det betyr ikke at kvinner bare har seg med hverandre og smitter hverandre, selvfølgelig. Det betyr at menn ikke tester seg. De bryr seg ikke.

Anonymkode: 38cd8...651

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi mange norske menn er egoistiske og dumme. Bare det er deilig, så bryr de seg ikke om dama må proppe kroppen full av skadelige hormoner eller om de gjør noen gravid/får en alvorlig sykdom. 

Tallenes tale ser man på undersøkelser der det viser seg at antall positive gonoretester HOS KVINNER har blitt mye større i det siste. Det betyr ikke at kvinner bare har seg med hverandre og smitter hverandre, selvfølgelig. Det betyr at menn ikke tester seg. De bryr seg ikke.

Anonymkode: 38cd8...651

Komdom er like mye kvinnens ansvar som mannen. Vil ikke dama bruke kondom, så kan hun bare si nei, akkurat som menn kan. 

Anonymkode: a02b6...82e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Komdom er like mye kvinnens ansvar som mannen. Vil ikke dama bruke kondom, så kan hun bare si nei, akkurat som menn kan. 

Så spørs det hvor mange damer som lar seg overtale eller til og med tvinges til (religion) til å la være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så spørs det hvor mange damer som lar seg overtale eller til og med tvinges til (religion) til å la være?

Mange blir sikkert overalt, men det må man ta ansvar for selv. Hvis en kvinne overbeviser meg om å droppe kondom, så har vel jeg minst like stort ansvar selv? Om jeg skyldte på dama da så ville jeg sett på det som ansvarsfraskrivelse 

Om det er regelrett tvang, så snakker man om voldtekt, ikke sex, og fikk inntrykk at det var sex det var snakk om her 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Irak skrev (1 time siden):

Er så glad jeg slipper denne bekymringen her 🙌🙌🙌

Hvorfor slipper du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor slipper du den?

Fordi jeg ikke har sex. Derfor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du ble lurt 🤣

Tror virkelig menn at fremmede damer som villig lar seg bedekke, ikke har sluppet til andre?

Forskjellen her er om det er ei som tar ansvar for egen seksualitet eller ei. Men ei som gjør det, ville ikke hatt sex med deg som er villig til å droppe kondom. 

Her brukes det alltid, bortsett fra med primærpartner.

Anonymkode: 0cb41...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...