Gå til innhold

Klage på jobb.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør jobben min som jeg har fått beskjed om. Jobber med renhold. På grunn av klima, ergonomi tid osv har vi fått veldig spesifiserte arbeidsoppgaver og metode som vi registere med iPad. Når vi følger reglene og sånt følger jeg slutt resultatet blir bra men er litt småting. Eks hvis det er en sprittusj flekk så kan den fjernes med løsemiddel men det får vi ikke lov å bruke så flekken blir bare der. Så fikk en klage i dag på en flekk. Men de metodene vi bruker får jeg ikke den 100% men hvis du bruker tid og andre ting som jeg ikke har lov å bruke kan den fjernes. Men helt greit, men en liten del av meg kjenner jeg blir irritert.  Føler jeg er en som ikke klager på tross av at jeg ofte med reglene i hånda kunne lukket døra på enkelte rom og nektet å vaske. Den reglen de bruker mot meg kan jeg bruker tilbake og laget livet surt for dem. For de har ikke tid til å gjøre ditt og datt men forventer at jeg skal rydde før jeg vasker. Så ja måtte bare få en liten utblåsning. Og fundere om jeg skal begynne å nekte å gjøre ting. Men kommer nok ikke til å gjøre noe for jeg er jo bare en renholder.

Anonymkode: 5c742...388

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du dokumentert med bilder på iPad'en? Hvis du kan det, så ta før og etter-bilder der du har måttet "brutt reglene" å ryddet før du vasket, flyttet på ting du ikke skal pga ergonomi, og annet du gjør ut over det du skal. Så kan du spørre de, hvis de klager, om du da skal slutte med dette og stenge døra, og også om de godtar at du bruker løsemidler du ikke skal bruke, om de da kurser deg og skaffer sikkerhetsutstyr. 

Du er ikke bare en renholder! Du er den som gjør at andre har gode miljø å jobbe i, noe som er svært viktig. 

Anonymkode: 08f3c...22b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de klager på flekken, så henvis til ledelsen. Si at med de verktøyene du har lov til å bruke så går den ikke vekk, og du kan få problemer med sjefen din om du bryter reglementet. Om de har et problem med det, må de ta det med en overordnet og høre om du kan bruke "ulovlige" løsemidler for å få fjernet den. Da må du også få ekstra tid til å gjøre den oppgaven og om de er villig til å betale for en ekstra arbeidstime. 

En møter mye rare folk som renholder. Jeg hadde deltidsjobb under studiene og ble satt inn der folk var syke. Så jeg så mange forskjellige plasser. Et sted fikk jeg nesten kjeft fordi jeg prøvde på tømme den fulle resirkulerings-esken som stod på et kontor. Den måtte jeg ikke røre, for det brukte hun som arkiv! Haha.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke bare en renholder! Du er veldig viktig! Tusen takk for den jobben du (og andre renholdere) gjør hver eneste dag. Jeg møter på flere renholdere på jobben og hilser på dem alle sammen. 
Uten dere hadde det ikke sett ut! Aldri snakk ned om jobben din igjen! Jobben du gjør er nyttig!

Anonymkode: 1ce2d...6d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra om at leder kjøper inn svamp som heter mirakelsvamp. Den tar de vanskelige flekkene 

Jeg jobber som renholder på en vgs. I dag kom en lærer bort til meg å sa at hun hadde sølt blekk på gulvet. Det var ganske mye blekk.Jeg tok en sånn svamp med ett nøytralt vaskemiddel og flekkene ble borte. 

Skal man utføre jobben, så må han ha riktige hjelpemidler 

Anonymkode: 78bf7...ac4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en faktisk klage, eller er det en bemerkning?

Jeg sender ofte henvendelser til renholdsfirma vi bruker om ting jeg registrerer. Noen ganger er det ment som en direkte klage, noen ganger som en påminnelse, og noen ganger som ett spørsmål.

Anonymkode: dccb7...ae6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utrolig at du ikke blir gitt verktøy for å utføre jobben din. Nesten som om noen vil at det skal oppstå problemer som krever at man må bestille full nedvask kun fordi verktøyene i det daglige ikke tar skitten. 

Anonymkode: 7cdb8...77f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...