Gå til innhold

Blir kvinner mer eller mindre sjalu med årene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen ting vakrere en sjalu kvinner?

Anonymkode: b0dc5...239

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mye mindre sjalu med årene. Da jeg var i 20-årene var jeg fryktelig usikker og sjalu. Nå er jeg svært lite sjalu, og mannen min er ikke sjalu i det hele tatt. Han har for øvrig aldri vært sjalu heller, noe jeg misunner ham. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har vært sjalu en eneste gang på de årene jeg og mannen har vært sammen. Har bare tenkt at hvis han skulle finne noen andre, så er det ikke så mye jeg får gjort. Da vil jeg ikke ha ham uansett. Mannen min finnes ikke sjalu, han heller. Heldigvis.

Anonymkode: 353e7...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å finne seg noen andre er nå en ting. Men hva med de mer dagligdagse tingene? At han glor på andre damer, gir bemerkninger osv. får du stikk i hjertet av det, eller betyr det ikke noe lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke sjalusi reduseres før man er i brudd. Har man vært igjennom flere brudd. Har sjalusien fått en knekk hver gang.

Å snakke med noen  som er sjalu er jo helt nyttesløst. Dem kravrekka iht hva se trenger av deg for å få ro blir jo bare lengre og lengre. Samt veldig invadrendw

Anonymkode: dc821...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kone har gått fra å være ganske vill som singel og nå er det slik at jeg må dra ut tankene hennes rundt fantasi og lyst. Skulle bare ønske vi kunne snakke fritt seksualitet uten at det gjør henne usikker

Anonymkode: 56c4a...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har blitt mindre sjalu med årene. Jeg tar det som at hun er likegyldig. Jeg likte at hun kunne bli sjalu (jeg gjorde ikke noe galt). Det betyr at hun brydde seg.

Anonymkode: 258cf...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 11.02):

De av dere som kjenner på sjalusi og har vert noen år i forhold? Og ja, vet at menn også er sjalu, men nå var det kvinner jeg ville spørre.

Vanskelig å svare generelt på.

Jeg har aldri følt på sjalusi, så jeg aner ikke.

Anonymkode: 84716...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (På 12.8.2024 den 14.29):

Ellers så hadde det ikke vært noen følelser der i det hele tatt.....

Man kan fint elske sin partner uten å føle på sjalusi. Jeg elsker min over alt på jord. Har allikevel aldri vært i en situasjon hvor jeg har følt på sjalusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kan fint elske sin partner uten å føle på sjalusi. Jeg elsker min over alt på jord. Har allikevel aldri vært i en situasjon hvor jeg har følt på sjalusi.

Har du aldri kjent på sjalusi? Aldri?

Jeg er ikke en person som blir fort sjalu, men jeg kan bli det. Heldigvis så har jeg ikke opplevd at jeg har blitt det nevneverdig. Så det er jeg takknemlig for. Må være slitsomt å bli fort sjalu.

Det kommer an på situasjonen og mannen for min del. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 11.02):

De av dere som kjenner på sjalusi og har vert noen år i forhold? Og ja, vet at menn også er sjalu, men nå var det kvinner jeg ville spørre.

Jeg verken er eller har vært sjalu..

Anonymkode: 64fd8...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye mindre sjalu, fordi jeg har innsett at jeg ikke eier et annet menneske. Vil han ikke ha meg lenger, er det lite jeg kan gjøre med det. Sjalusi hjelper iallfall ikke.

Anonymkode: 50fc1...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt mindre sjalu, men jeg tror det handler mer om forholdet og tryggheten enn at jeg egentlig er en sjalu person.

I mitt første forhold kjente jeg på mye usikkerhet og sjalusi. Men det var fordi jeg åpenbart hadde legitime grunner til å føle det slik. Var i slutten av tenårene, og da er det gjerne slik. 

I mitt nåværende forhold har jeg knapt følt på sjalusi. Jeg husker det var en kvinne som prøvde seg på han på en fest for noen år siden, som vi ikke kjente og hun ante dermed ikke at vi var sammen. Synes det var litt ubehagelig og det ble jo litt kleint når han sa at hei, der er dama mi 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei finnes ikke sjalu. Vært sammen med han i 25 år. Aldri kjent på den følelse sammen med han. 

Anonymkode: 3f5c6...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei finnes ikke sjalu. Vært sammen med han i 25 år. Aldri kjent på den følelse sammen med han. 

Anonymkode: 3f5c6...024

Er det ikke akkurat følelser det går på? Hvis dine følelser ble satt på prøve ved at ei anna ble en "utfordrer" om du skjønner, ville ikke følelsene fremkalt litt sjalusi da? Om du virkelig er glad i din samboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 timer siden):

Har du aldri kjent på sjalusi? Aldri?

Jeg er ikke en person som blir fort sjalu, men jeg kan bli det. Heldigvis så har jeg ikke opplevd at jeg har blitt det nevneverdig. Så det er jeg takknemlig for. Må være slitsomt å bli fort sjalu.

Det kommer an på situasjonen og mannen for min del. 

Aldri.

Er nok mye i det du sier, at det kommer an på situasjon. Jeg har aldri funnet meg i en situasjon hvor sjalusi har vært et tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke akkurat følelser det går på? Hvis dine følelser ble satt på prøve ved at ei anna ble en "utfordrer" om du skjønner, ville ikke følelsene fremkalt litt sjalusi da? Om du virkelig er glad i din samboer?

Jeg har flere ganger opplevd at andre har forsøkt å «sjekke opp» partneren min. Det har aldri ført til at jeg har blitt sjalu. Jeg syntes det er litt gøy😊. Jeg vet at partneren min ser veldig bra ut og syntes bare det er morro at andre prøver seg.

Om partneren min hadde vært utro eller forlatt meg for en annen, så hadde jeg ikke blitt sjalu. Jeg hadde blitt skuffet og trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...