Gå til innhold

Nabo vil nå inn på kaffe daglig

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 12.01):

Men hun var visst kjekk å ha da du ikke taklet noe så simpelt som et tordenvær? :) 

Anonymkode: 68056...fd7

Fatter ikke at voksne er redde for tordenvær.

Anonymkode: 42715...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun dama med kaffen leser garantert KG....problemet ditt er snart lest og løst.

Anonymkode: 4ed82...d86

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fatter ikke at voksne er redde for tordenvær.

Anonymkode: 42715...145

Frykt og redsel er som oftest ikke rasjonelt. Selv om du ikke fatter det så er flere som er redd for det. Jeg fatter ikke hvordan voksne ikke fatter at redsel er forskjellige for forskjellige folk. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 10.43):

Ene dagen satt vi begge på verandaene våre og hun ringte en person og fortalte at hun syntes det var stygt gjort av nabo (meg) å ikke ønske kaffe med henne.

Nå blir det vel ekkel stemning. Ønsker ikke det, men ønsker heller ikke kaffebesøk hver eneste dag. Hva gjør man?

Anonymkode: 106b7...6be

Må du gjøre noe? Er du heldig kommer hun ikke på besøk flere ganger. 

Anonymkode: 782ee...18a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker ensom. Hvis du ønsker kontakt videre, ville jeg på en veldig mild og vennlig måte forklart at du ikke har overskudd (eller tid) til å treffes så ofte som hver dag, men gjerne regelmessig, og at dere avtaler på forhånd. 

Hvis du ikke ønsker kontakt, si det på en forsiktig måte så hun ikke blir såret. Vi vet jo ikke hva hun eventuelt sliter med, kanskje du er den eneste gode kontakten hun har? (Det betyr ikke at du plikter å fortsette relasjonen)

Endret av anonym482
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny i nabolaget og inviterte nærmeste nabo inn på kaffe. Gjorde det og fordi jeg er litt redd tordenvær og det var godt for meg at hun kom å var der med meg. 

Nå ringer hun på nesten daglig med kaffekanna. Sier min kaffe ikke er drikkende og har med god kaffe. Har sagt ja noen ganger, men hun prater mye og lenge og går aldri. 

Sist var jeg sliten etter jobb og sa det. Hun sa da at du står jo i morgenkåpe, du skal ingen steder nå skal vi kose oss med kaffe slutt å tull. Så blir det til at hun sitter å skravler mens jeg har lite på hjertet og hodevondt. Ikke alltid det er så ryddig hos meg heller, og da ønsker jeg ikke besøk før jeg får gjort det presentabelt.

Ene dagen satt vi begge på verandaene våre og hun ringte en person og fortalte at hun syntes det var stygt gjort av nabo (meg) å ikke ønske kaffe med henne. Latet sikkert som hun ikke visste at jeg var på verandaen, men jeg lagde jo lyder med stolen osv. 

Nå blir det vel ekkel stemning. Ønsker ikke det, men ønsker heller ikke kaffebesøk hver eneste dag. Hva gjør man?

Anonymkode: 106b7...6be

Jaaa..en sånn en ja. Det er sånne man ikke vil slippe inn på seg. Jeg har helt lik nabo selv. Hun kommer omtrent springende med vinflasken bare jeg går ut med søpla. Ser hun meg så må hun invitere på noe. Jeg sier nei til det meste og smiler, og hun blir snurt og går. Men ærlig talt. Det er voksne damer ikke 15 åringer. Man må kunne regulere seg og oppførsel seg greit allikevel. 

Anonymkode: 4be7a...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonym482 skrev (På 14.8.2024 den 16.59):

Hun virker ensom. Hvis du ønsker kontakt videre, ville jeg på en veldig mild og vennlig måte forklart at du ikke har overskudd (eller tid) til å treffes så ofte som hver dag, men gjerne regelmessig, og at dere avtaler på forhånd. 

Hvis du ikke ønsker kontakt, si det på en forsiktig måte så hun ikke blir såret. Vi vet jo ikke hva hun eventuelt sliter med, kanskje du er den eneste gode kontakten hun har? (Det betyr ikke at du plikter å fortsette relasjonen)

Tror ikke slike folk uten antenner forstår seg på forsiktige tilbakemeldinger. Her må hun nok bare ikke åpne døra og ikke innby til videre kontakt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene dagen satt vi begge på verandaene våre og hun ringte en person og fortalte at hun syntes det var stygt gjort av nabo (meg) å ikke ønske kaffe med henne. Latet sikkert som hun ikke visste at jeg var på verandaen, men jeg lagde jo lyder med stolen osv.

Dette hadde vært en enorm lettelse for meg, for nå vet du at personen ikke fortjener noe som helst fra deg.

Anonymkode: f5a20...0a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...