AnonymBruker Skrevet 15. august #41 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (På 14.8.2024 den 14.38): Det er feil. Det ses ikke godt på kvinner som bruker mye sminke. Du vet ikke årsaken til at enkelte har dårlig hud. Det kan være hormoner, uhell, allergi, eller at sminken ikke er fjernet skikkelig. Jeg har selv jobbet som modell og vært en del på tv. I perioder hvor sminken ikke fjernes skikkelig, fikk mindre fin hud. Så lenge jeg fjernet sminket skikkelig, var det absolutt ikke noe problem. For min del var huden verst i koronaperioden, hvor jeg ikke brukte sminke i det hele tatt. At noe defineres som kjemikalier er ikke synonymt med at det er farlig. Det er mange kjemikalier som er fantastiske, og mange naturlige ting som er farlige. Jeg bruker for eksempel masse kjemikalier i hudpleien min. Niacinimide, retinol, syrer, etc. Jeg holder meg unna fluesopp. At noe er naturlig, gjør det ikke nødvendigvis bra. At noe er unaturlig, gjør det ikke nødvendigvis dårlig. Du må gjerne bruke kun naturprodukter om du ønsker det, men jeg vil anbefale å lese deg litt mer opp på hva som er skadelig og ikke. Det kan høres ut som om du har et veldig sort-hvitt syn på ting. Anonymkode: 0d377...25f listen over kjemikalier i sminke er lett å finne, du kan lett finne sider der du kan lese om de forskjellige ingrediensene og forskningen som er gjort. Merkelig at man i det hele tatt diskuterer det. Trodde det var allmennkunnskap i 2024. Anonymkode: 0d0df...15f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #42 Del Skrevet 15. august Ikke dersom man bruker sminke uten gift, som dessverre mange ikke har fått med seg. Iliah og Idun o.l. er OK, da er vel det verste som kan skje at huden ikke får puste. Huden er et organ som tar opp det vi smører på den. Flere burde sjekke hva sminken faktisk inneholder. Anonymkode: ff8d3...b29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august #43 Del Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 7.43): Du bruker handsåpe mange ganger om dagen, tannkrem, vasker hår, solkrem.. Sminke utgjør ingen forskjell basert på alt vi omgir oss med i disse dager. Anonymkode: 86a21...aef Whataboutism er en litt skummel tankegang, og ett av de dårligste argumententene som eksisterer. Hvorfor bagatellisere giftige produkter når vi har et godt utvalg av naturlige og giftfrie produkter innen håndsåpe, shampoo, tannkrem og solkem? Det er jo bare å velge Änglamark-produkter for eksempel. Ikke dyrt heller Anonymkode: ff8d3...b29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august #44 Del Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): listen over kjemikalier i sminke er lett å finne, du kan lett finne sider der du kan lese om de forskjellige ingrediensene og forskningen som er gjort. Merkelig at man i det hele tatt diskuterer det. Trodde det var allmennkunnskap i 2024. Anonymkode: 0d0df...15f Ja, det er riktig. Dersom sminke har for høye ingredienser av et skadelig stoff, kan det ikke selges i Europa. Så lenge man holder seg unna sminke fra Shein, Temu osv, er de fleste helt safe. Om sminke hadde vært farlig, så hadde det ikke blitt solgt. Anonymkode: 0d377...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #45 Del Skrevet 6 timer siden D er ingen fare så lenge du kjøper produkt i Norge. Så akk på ung.no her at noen jenter tror mye galt om sminke. Du får ikke kreft av det, du får ikke rynker av det. Staten i Norge tillater ikke sminke som er farlig. Bare fordi d er kjemiske stoffer betyr d ikke at d er farlig. Kjemiske stoffer betyr bare at man har blandet 2 grunnstoffer, det er også kjemiske stoffer i 100% naturlige ting. Eneste er at du kan få kviser eller allergisk reaksjon på visse produkter. D skal store mengder over lenger tid før man for kreft av sminke og det er når d kommer til noen produkter i utlandet. Du får også arr om du popper kviser men d har ikke no med sminken å gjøre. Man kan også få tørr hud men d er helt ufarlig å varer i korte perioder. Til dere som tror noe annet så er d viktig å tenke på hvor du leser ting. Min informasjon er ifra helse norge, virus apotek og ung.no som har proffersjonelle leger, juridiske mennesker, psykologer og lærere som svarer. Sosiale medier og blogger sider som selger ikke medesinske produkter er ikke sikre kilder. Største grunnlag for hudkreft er sol. Og dersom du velger bort solkrem får sminke så kan du få hudkreft så bare husk å ta på solkrem, la d tørke og sett på sminke så får du ikke hudkreft. Er du allergisk mot et produkt å fortsatt bruker d så kan du ødelegge hudens barrierer men d kjer også over tid så bare ikke bruk produkter du ikke tåler, du legger fort merke til om du tåler det eller ikke. Anonymkode: cdac8...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #46 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): D er ingen fare så lenge du kjøper produkt i Norge. Så akk på ung.no her at noen jenter tror mye galt om sminke. Du får ikke kreft av det, du får ikke rynker av det. Staten i Norge tillater ikke sminke som er farlig. Bare fordi d er kjemiske stoffer betyr d ikke at d er farlig. Kjemiske stoffer betyr bare at man har blandet 2 grunnstoffer, det er også kjemiske stoffer i 100% naturlige ting. Eneste er at du kan få kviser eller allergisk reaksjon på visse produkter. D skal store mengder over lenger tid før man for kreft av sminke og det er når d kommer til noen produkter i utlandet. Du får også arr om du popper kviser men d har ikke no med sminken å gjøre. Man kan også få tørr hud men d er helt ufarlig å varer i korte perioder. Til dere som tror noe annet så er d viktig å tenke på hvor du leser ting. Min informasjon er ifra helse norge, virus apotek og ung.no som har proffersjonelle leger, juridiske mennesker, psykologer og lærere som svarer. Sosiale medier og blogger sider som selger ikke medesinske produkter er ikke sikre kilder. Største grunnlag for hudkreft er sol. Og dersom du velger bort solkrem får sminke så kan du få hudkreft så bare husk å ta på solkrem, la d tørke og sett på sminke så får du ikke hudkreft. Er du allergisk mot et produkt å fortsatt bruker d så kan du ødelegge hudens barrierer men d kjer også over tid så bare ikke bruk produkter du ikke tåler, du legger fort merke til om du tåler det eller ikke. Anonymkode: cdac8...1d0 Ja alle kjemikalier kan være farlige, men d er dersom du kjør no galt eller bruker d feil, som alt annet her i verden. Som foreksempel tigerbalsam, d her mye kjemikalier, alikevell kan man bli rådet av legen å bruke d fordi d er ufarlig til sitt bruk, men spiser du en pakke med det så er d jo livsfarlig alikevell helt trygt på huden, så behold sminke på huden, få minst mulig i øyet og munn så er d ikke problem, og litt er ufarlig så lenge du ikke inntar mye eller ofte. Anonymkode: cdac8...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå