AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #1 Del Skrevet 12. august 2024 Småbarnsfamilie skal kjøpe tørketrommel for første gang. Leser om ulike typer tørketromler, men har aldri vært borti det før så aner ikke hva jeg bør se etter. Hva slags kvaliteter/program bør jeg se etter og unngå? Noen typer merker å gå etter/unngå? Anonymkode: c0550...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. august 2024 #2 Del Skrevet 12. august 2024 Skygg unna billigmerkene som Candy og Hotpoint. De har vært involvert i mange branner... Bruk heller kvalitet. Miele, Bosch, AEG og Samsung for eksempel. Miele skal ha lengst levetid og er topp kvalitet. Les i spesifikasjonene hvor mange kilo tøy trommelen takler å tørke. Det finnes 7, 8 og 9 kilo. Hvor mange er dere i familien, vasker du ofte helt fulle maskiner? Det er uansett lurt med en som kan ta 9 kilo, så takler den f.eks mye sengetøy eller mange håndklær. Her er for eksempel en fra Bosch til en grei pris, tar 9 kilo, og har fått fint snitt på 4,6 av 5 stjerner på over 200 brukeranmeldelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #3 Del Skrevet 12. august 2024 KJøp varmepumpeteknologi, det er gull. Gå for energimerke A, kjøp nok kapasitet (jeg er 1 person og har 8 kilo), og velg gjerne noe med wool mark symbol. Jeg har hatt AEG i 10 år, og skal nok ha AEG når jeg skal kjøpe ny nå. Husk å rense lofilter godt, det er her brannene ofte starter. Anonymkode: 01b79...e06 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #4 Del Skrevet 12. august 2024 Hvor mye den bråker. Anonymkode: 70322...4b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #5 Del Skrevet 12. august 2024 Million skrev (10 timer siden): Skygg unna billigmerkene som Candy og Hotpoint. De har vært involvert i mange branner... Har du noen kilde på dette i Norge? Og særlig etter 2015? Ikke det, nei... Anonymkode: 2f8be...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. august 2024 #6 Del Skrevet 12. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du noen kilde på dette i Norge? Og særlig etter 2015? Ikke det, nei... Anonymkode: 2f8be...33e Jeg har lest artikler, både norske og utenlandske, og det er de to nevnte merkene som topper brannstatistikken. Jeg gidder ikke sitte og lete opp de nå. Er du seriøst interessert, kan du sikkert google deg frem til dem selv. Jeg er kjent med at de norske firmaene som er selgere av f.eks Hotpoint, nå mener at de "burde" være trygge å bruke... Jeg hadde ikke kjøpt det merket uansett hvilke løfter de kommer med i etterkant. Et enkelt søk kjapt ga dette som første treff på Candy f.eks; Between June, 2016 and December, 2019, the London Fire Brigade produced reports of 29 fires involving Hoover Candy tumble dryers, highlighting that fires originated in cycling thermostats, heating elements overheating due to a suspected fault in the recycling thermostat, control panels / PCBs and door switches.6. des. 2020 Serious fire safety concerns raised about Hoover Candy ... What is the Hotpoint tumble dryer scandal? More than 5 million tumble dryers under Whirlpool's Hotpoint, Indesit, Creda, Swan and Proline brands were identified as needing a fix to make them safe to operate. A fault in the dryers was blamed for at least 750 fires over an 11-year period.12. juni 2019 Whirlpool ordered to immediately recall 500000 tumble dryers over ... The Independent Endret 12. august 2024 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #7 Del Skrevet 13. august 2024 Million skrev (23 timer siden): Skygg unna billigmerkene som Candy og Hotpoint. De har vært involvert i mange branner... Bruk heller kvalitet. Miele, Bosch, AEG og Samsung for eksempel. Miele skal ha lengst levetid og er topp kvalitet. Les i spesifikasjonene hvor mange kilo tøy trommelen takler å tørke. Det finnes 7, 8 og 9 kilo. Hvor mange er dere i familien, vasker du ofte helt fulle maskiner? Det er uansett lurt med en som kan ta 9 kilo, så takler den f.eks mye sengetøy eller mange håndklær. Her er for eksempel en fra Bosch til en grei pris, tar 9 kilo, og har fått fint snitt på 4,6 av 5 stjerner på over 200 brukeranmeldelser. Tusen takk for supert svar👍. Vi har nå lest om den maskinen du linker til og det blir den. Vaskemaskinen vår tåler 9 kg og vi vasker ofte fulle maskiner. Så denne ser bra ut til vårt bruk. Takk for hjelpen🙌🙌 Anonymkode: c0550...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #8 Del Skrevet 13. august 2024 samsung 10 års garanti -går som en klokke uten probl. i 10 år:) Anonymkode: ce9e9...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #9 Del Skrevet 13. august 2024 Jeg har hatt min Miele maskin i 20 år til en familie på 4. Virker perfekt fortsatt etter 20 år. Anonymkode: c3762...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #10 Del Skrevet 13. august 2024 TS, skal du ha tørketrommelen oppå vaskemaskinen? I såfall vær obs på at f.eks Electrolux og AEG har lengre dybdemål enn flere andre merker. Nå er det kun en avstikker på bakdelen som er lengre, ikke hele maskinen. Men hvis du da har en vaskemaskin fra annet merke og ønsker å ha denne helt inntil vegg, så kan det være at trommel fra merkene jeg nevnte vil bli for dype. Anonymkode: 01b79...e06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå