Gå til innhold

Reise til Afrika - hvilke land hadde dere anbefalt å reise til, enten alene eller med store barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært interessert i afrikansk kultur (jo, jeg er klar over at det er mange forskjellige kulturer i landene der, men mange av kulturinnslag jeg har sett derfra, ser utrolig interessant ut). Jeg er reisevant, har reist både i Europa, Asia og USA, men ikke i Afrika enda. Hvilke land vil dere anbefale å reise til med tanke på kvinnesikkerhet, sykdommer og sanitære forhold? 

Anonymkode: b57a3...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fulgt London.2.capetown på Instagram. De har kjørt (ikke overraskende) fra London til Capetown på 100 dager. De har kjørt langs vestkysten av Afrika. Spesielt de første ca 50 dagene er veldig spennende og de gir et litt annerledes innbitt av hva Afrika har å ny på, kanskje spesielt siden vestkysten er litt mindre besøkt. På slutten blir det litt vel mye overdådig luksus og spons (fordi de plutselig for 500.000 følgere). Men iallefall: det kan gi deg litt inspirasjon. Jeg fikk noen afrikanske land på ønskelisten, mens andre land fikk jeg absolutt ikke på ønskelisten. 

Anonymkode: b1208...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Tanzania om du ønsker safari. Fine muligheter for badeferie på Zanzibar også. 

Anonymkode: 6dbfd...d5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags ferie er det dere ønsker?

Strandferie?
Safari?
Storby?
En kombinasjon?

Hvor lenge tenker dere å være der og når på året ønsker dere å dra?
Kan komme med mer konkrete tips.

Mine favorittland i Afrika er Sør-Afrika, Ghana, Kenya og Tanzania.

Jeg personlig syntes det meste av Nord Afrika er litt ubehagelig å reise i som kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 8.33):

Jeg har alltid vært interessert i afrikansk kultur (jo, jeg er klar over at det er mange forskjellige kulturer i landene der, men mange av kulturinnslag jeg har sett derfra, ser utrolig interessant ut). Jeg er reisevant, har reist både i Europa, Asia og USA, men ikke i Afrika enda. Hvilke land vil dere anbefale å reise til med tanke på kvinnesikkerhet, sykdommer og sanitære forhold? 

Anonymkode: b57a3...b5f

Jeg vil anbefale Gambia på det varmeste 😁

Det er et anbefalt reisemål for førstegangsreisende til Afrika. Varmt vær, varme folk, god og veldig billig mat. 

Hotellet vi bra på var veldig hyggelige, serviceinnstilt og maten der var god og billig. Det eneste vi ikke gjorde der var å veksle penger, da det var adskillig bedre i byen og hos div forhandlere.

Anonymkode: 0eae4...6a7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Etiopia, Sør -Afrika, Tanzania og Kenya. Av disse stedene ville jeg valgt Kenya igjen. Tanzania har jo både Safari mulighetene og bade ferie i Zanzibar som du kan kombinere.

Syntes absolutt Kenya hadde best safari muligheter, Masai Mara var fantastisk. Vi bodde flere dager i Nairobi, har venner som bor og jobber der, så vi fikk oppleve mye utenom typisk turist steder også

Anonymkode: 3b764...22f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært i syd og nord, så mangler mye i midten. Sør-Afrika med Cape town og området rundt, veldig fint. Egypt, Kairo, Luxor, masse spennende historie. Marokko, fine byer som Marrakech og Tangier.

Anonymkode: 8ae71...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...