AnonymBruker Skrevet 12. august #1 Del Skrevet 12. august En av de tingene jeg tok opp etter å ha vært sammen med kjæresten en god stund var at jeg er redd for at vi slutter å ha sex. Han kunne forsikre meg om at sex og nærhet var en viktig ting for han og at det ikke kom til å bli et problem. Han kom selv (som meg) fra et ekteskap hvor sex var ikke eksisterende de siste årene. Og aldri mer, sa han. Vel, nå er vi kjærester på tredje året, og gjett hva! Han vil nesten ikke ha sex. Det har bare blitt mindre og mindre. Og jeg er så lei av å ta initiativ når jeg blir avvist. Nå har jeg gått uten intim kontakt siden april. Og jeg som trodde jeg hadde truffet en som også likte intim kontakt og sex. Synd det må ta noen år før man oppdager at det ikke stemmer... Er det vanlig for menn å "lyve" på seg høyere libido enn hva man vet man har? Ikke første gang jeg opplever at ord og handling ikke stemmer.. Anonymkode: 9b24e...5d5 3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feliek54 Skrevet 12. august #2 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En av de tingene jeg tok opp etter å ha vært sammen med kjæresten en god stund var at jeg er redd for at vi slutter å ha sex. Han kunne forsikre meg om at sex og nærhet var en viktig ting for han og at det ikke kom til å bli et problem. Han kom selv (som meg) fra et ekteskap hvor sex var ikke eksisterende de siste årene. Og aldri mer, sa han. Vel, nå er vi kjærester på tredje året, og gjett hva! Han vil nesten ikke ha sex. Det har bare blitt mindre og mindre. Og jeg er så lei av å ta initiativ når jeg blir avvist. Nå har jeg gått uten intim kontakt siden april. Og jeg som trodde jeg hadde truffet en som også likte intim kontakt og sex. Synd det må ta noen år før man oppdager at det ikke stemmer... Er det vanlig for menn å "lyve" på seg høyere libido enn hva man vet man har? Ikke første gang jeg opplever at ord og handling ikke stemmer.. Anonymkode: 9b24e...5d5 Det kan hende noen er det. han kan være helt febrilsk for å komme i et nytt forhold. Men hadde det vert meg så hadde jeg ønsket kos hver dag og mye sex. Jeg ønsker mer en det blir for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #3 Del Skrevet 12. august Snakker dere om dette? Anonymkode: add71...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det vanlig for menn å "lyve" på seg høyere libido enn hva man vet man har? Hvorfor tror du han lyver? På samme måte som kvinner libido endrer seg, gjør også menns det (om enn i litt mindre grad, statistisk sett). Han kan umulig ha visst at sexlysten hans vil gå ned om tre år, da han gikk inn i forhold med deg... Anonymkode: 88993...b3f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #5 Del Skrevet 12. august Sexlyst er situasjonsbetinget, ikke statisk. Med noen partnere har jeg hatt lyst hele tiden, med andre ikke. Sistnevnte mistet jeg rett og slett tenningen på. Sånt skjer. Livet går videre. Anonymkode: e1205...8e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #6 Del Skrevet 12. august Jeg tror ikke alle disse mennene lyver, men de skjønner antagelig ikke hva som har skjedd. De har vært i et forhold, der intimitet og sex forsvant, og alt de legger merke til, er sin egen frustrasjon. Å være frustrert hver dag, er ikke det samme som å sexlyst hver dag, i et nytt forhold. Hvis de i tillegg skjønner at de er den med minst lyst, i et nytt forhold, så kan det gi en psykisk knekk. Det finnes faktisk også menn med responsiv lyst, tro det eller ei. De vil være tent i forelskelsesfasen, og etter det må det jobbes for at han skal tenne. Anonymkode: 42313...e36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erfarenmann Skrevet 12. august #7 Del Skrevet 12. august Det mest vanlige er å spør om noe er vanlig. I dette tilfellet, og i alle slike tilfeller, så går det liksom ikke an å spekulere så mye mer uten å vite om han har lite lyst på sex med deg - eller om han har lite lyst på sex i det hele tatt. Alt etter hva det er så vil jo mulige årsaker bli totalt forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #8 Del Skrevet 12. august Han liker vel fortsatt sex, men er vel blitt kjedelig å ha sex med deg etter 3 år. Helt normalt det. Variasjon er livets krydder. Anonymkode: c1dea...1f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #9 Del Skrevet 12. august TS, hvor ofte vil du ha sex med mannen? Det kan være naturlige årsaker til at hans libido har endret seg, det trenger ikke være løgn. Samtalene rundt forventninger blir fort betent. Han blir eldre han og, så hvis ting har endret seg kan han få sjekket nivåer av testosteron og andre ting. Er det ellers stabilt hjemme og på jobb? Hvis han er stresset, deprimert e.l. påvirker også dette sexlysten. Eller at du har så høy lyst at ham føler det bare blir press og pes. Det er helt umulig for utenforstående å få grep om, det må du nesten snakke med ham om. Anonymkode: 1af9f...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #10 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): TS, hvor ofte vil du ha sex med mannen? Det kan være naturlige årsaker til at hans libido har endret seg, det trenger ikke være løgn. Samtalene rundt forventninger blir fort betent. Han blir eldre han og, så hvis ting har endret seg kan han få sjekket nivåer av testosteron og andre ting. Er det ellers stabilt hjemme og på jobb? Hvis han er stresset, deprimert e.l. påvirker også dette sexlysten. Eller at du har så høy lyst at ham føler det bare blir press og pes. Det er helt umulig for utenforstående å få grep om, det må du nesten snakke med ham om. Anonymkode: 1af9f...741 Nei han storkoser seg på jobben (sier han hvertfall), og livet er relativt stabilt med 4 unger. Men slik har det jo "alltid" vært for oss. Vi har barnefrie helger annenhver helg. Ref: "Så høy lyst".. ja kanskje. Men jeg ønsker jo intim kontakt litt oftere enn hver 4 mnd. Ts Anonymkode: 9b24e...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #11 Del Skrevet 12. august Ja, hver 4. mnd. er sjelden, men det er bare mannen din som sitter på svarene. Hvis dette er unormalt for ham, be mannen sjekke om alt er normal hos legen. Anonymkode: 1af9f...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #12 Del Skrevet 12. august HAR DU SPURT HAN DIREKTE OM HVORFOR? Anonymkode: 4d29c...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 13. august #13 Del Skrevet 13. august Løsningen kan være å skille mellom samliv og sexliv.. F.eks. det å kose og kysse på hverandre i hverdagen.. uten at det fører til sex, skaper produksjon av en rekke hormoner.. Man kan selvfølgelig pirre hverandre til kåthet, flere ganger om dagen, men vær tålmodig med sexen. F.eks. enkelte blir jo våt bare at et kyss eller endringer i hverdagen, som fører til sexlyst. Altså.. det å være intim kun i sexen, trenger ikke nødvendigvis å skape sexlyst. Men det å være intim på dagtid, øker nesten bestandig lysten på sex. Hva synes du om dette TS? Jeg har iallefall masse erfaring med at behageligheter og oppmerksomhet i hverdagen.. med masse kosing, kyss og opphisselse, får ofte senga til å knirke litt mere en normalt😅 Det kreves bare enighet, samarbeid og litt tålmodighet av å vente med sex🥰 I eggløsning har jo kvinner mindre tålmodighet, da kan man jo nyte sexen på dagtid også.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 13. august #14 Del Skrevet 13. august 9 minutter siden, Bamseklemmer said: Løsningen kan være å skille mellom samliv og sexliv.. F.eks. det å kose og kysse på hverandre i hverdagen.. uten at det fører til sex, skaper produksjon av en rekke hormoner.. Man kan selvfølgelig pirre hverandre til kåthet, flere ganger om dagen, men vær tålmodig med sexen. F.eks. enkelte blir jo våt bare at et kyss eller endringer i hverdagen, som fører til sexlyst. Altså.. det å være intim kun i sexen, trenger ikke nødvendigvis å skape sexlyst. Men det å være intim på dagtid, øker nesten bestandig lysten på sex. Hva synes du om dette TS? Jeg har iallefall masse erfaring med at behageligheter og oppmerksomhet i hverdagen.. med masse kosing, kyss og opphisselse, får ofte senga til å knirke litt mere en normalt😅 Det kreves bare enighet, samarbeid og litt tålmodighet av å vente med sex🥰 I eggløsning har jo kvinner mindre tålmodighet, da kan man jo nyte sexen på dagtid også.. Her er du full og kåt midt på natten, som vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 13. august #15 Del Skrevet 13. august jane78 skrev (6 minutter siden): Her er du full og kåt midt på natten, som vanlig Akkurat nå tror jeg du svarer for deg selv😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #16 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): En av de tingene jeg tok opp etter å ha vært sammen med kjæresten en god stund var at jeg er redd for at vi slutter å ha sex. Han kunne forsikre meg om at sex og nærhet var en viktig ting for han og at det ikke kom til å bli et problem. Han kom selv (som meg) fra et ekteskap hvor sex var ikke eksisterende de siste årene. Og aldri mer, sa han. Vel, nå er vi kjærester på tredje året, og gjett hva! Han vil nesten ikke ha sex. Det har bare blitt mindre og mindre. Og jeg er så lei av å ta initiativ når jeg blir avvist. Nå har jeg gått uten intim kontakt siden april. Og jeg som trodde jeg hadde truffet en som også likte intim kontakt og sex. Synd det må ta noen år før man oppdager at det ikke stemmer... Er det vanlig for menn å "lyve" på seg høyere libido enn hva man vet man har? Ikke første gang jeg opplever at ord og handling ikke stemmer.. Anonymkode: 9b24e...5d5 Det er vanlig å lyve seg bedre enn hva man er i starten av et forhold ja. Samme hva det gjelder egentlig. Det kan også handle om at ting forandrer seg i forholdet. Mennesker forandrer seg hele livet. Både syn på ting, politikk, verdier og holdninger. Man kan ha ha høy libido, og kjenne på sterk lidenskap&begjær første årene, og så dabber det uventet av med årene. Ikke alltid man styrer sånn selv. Så ikke sikkert han løy. Han trodde oppriktig han aldri ville oppleve lavere sexlyst. Du kan ikke egentlig gjøre så mye med dette annet enn å ta det direkte med ham i en grei tone. Kanskje litt forsiktig humoristisk at ‘husker du at du sa for ett par år siden du aldri kunne leve i et sexlyst forhold igjen. Hva skjedde?! Anonymkode: 7ee4a...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #17 Del Skrevet 13. august Er litt i samme situasjon, jeg ønsker sex hvertfall 2 ganger for dag, men mannen klarer ikke dette, i begynnelsen hadde vi sex 4-5 ganger for dag, men da er vi fulle av hormoner. Jeg tar alltid initiative å det er greit, for meg er det ekstra opphissende di gangene han gjør det. Vi har snakket om dette, han har mye sexlyst, samme som meg, men ikke alltid han fungerer, han pleier stort sett å gi meg orgasme daglig selv om vi ikke har sex, men vi er blitt enige at noen dager koser vi bare og det er kos som ikke leder til sex, men vi er nøye med å holde på intimiteten, vi tar på hverandre så ofte vi kan, vi ligger alltid sammen noen minutter på sofaen å slapper av, å vi sover alltid inntil hverandre. Du kan nok ikke forvente det samme fra han som det du klarer, for som kvinne vil du alltid være klar, mannen må faktisk ha et organ som fungerer, kanskje du kan skjemme han litt bort gjøre litt ekstra for han, vær fysisk uten at det er seksuellt, dyrk hobby med han? det er ting som gir nærhet. Når vi ikke har hatt sex på noen dager kjører vi mc sammen, da er vi nært, jeg ligger på ryggen til samboer, vi tar på hverandre og det leder alltid til sex, vi er nok ikke skrudd likt sammen, men menn trenger ofte at kvinnen tar initiativ, det virker ofte opphissende på di, har du ikke hatt sex siden april så har dere nok gått i lås, svelg litt stolthet, forfør han Anonymkode: dbb60...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 13. august #18 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): En av de tingene jeg tok opp etter å ha vært sammen med kjæresten en god stund var at jeg er redd for at vi slutter å ha sex. Han kunne forsikre meg om at sex og nærhet var en viktig ting for han og at det ikke kom til å bli et problem. Han kom selv (som meg) fra et ekteskap hvor sex var ikke eksisterende de siste årene. Og aldri mer, sa han. Vel, nå er vi kjærester på tredje året, og gjett hva! Han vil nesten ikke ha sex. Det har bare blitt mindre og mindre. Og jeg er så lei av å ta initiativ når jeg blir avvist. Nå har jeg gått uten intim kontakt siden april. Og jeg som trodde jeg hadde truffet en som også likte intim kontakt og sex. Synd det må ta noen år før man oppdager at det ikke stemmer... Er det vanlig for menn å "lyve" på seg høyere libido enn hva man vet man har? Ikke første gang jeg opplever at ord og handling ikke stemmer.. Anonymkode: 9b24e...5d5 Jeg vet ikke om menn lyver på seg høyere libido, men. Menn er av natur skapt for å spre genene sine og dermed ha sex med flere kvinner på sin jakt etter å spre «avkommet» Må vet ikke jeg noe om trofasthet, den kan være bunnsolid, men det ser nok ganske ofte at sexlivet kjølner etter hvert. Det går nok begge veier, både for han og henne. Men er jo litt rart at han kom fra et sexlyst forhold og uttrykte, Aldri mer! Kanskje det var han som var årsaken til at det og ble sexløst? Unnskyld hvis jeg er litt direkte, fir alt jeg vet, kan dere ha verdens fineste samliv, sett bort fra sexsen. Ble det raskt en reduksjon, eller har det kommet gradvis til det nivået dere opplever nå. Ikke sex siden april er jo tilnærmet, sex er fraværende. Skjønner godt at du ikke lenger orker eller gidder å ta initiativ, da du så ofte blir avvist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #19 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 8.26): En av de tingene jeg tok opp etter å ha vært sammen med kjæresten en god stund var at jeg er redd for at vi slutter å ha sex. Han kunne forsikre meg om at sex og nærhet var en viktig ting for han og at det ikke kom til å bli et problem. Han kom selv (som meg) fra et ekteskap hvor sex var ikke eksisterende de siste årene. Og aldri mer, sa han. Vel, nå er vi kjærester på tredje året, og gjett hva! Han vil nesten ikke ha sex. Det har bare blitt mindre og mindre. Og jeg er så lei av å ta initiativ når jeg blir avvist. Nå har jeg gått uten intim kontakt siden april. Og jeg som trodde jeg hadde truffet en som også likte intim kontakt og sex. Synd det må ta noen år før man oppdager at det ikke stemmer... Er det vanlig for menn å "lyve" på seg høyere libido enn hva man vet man har? Ikke første gang jeg opplever at ord og handling ikke stemmer.. Anonymkode: 9b24e...5d5 Jeg kjenner meg litt igjen i din mann. Var tidligere i et forhold uten sex de siste årene av forholdet. Det skapte mye lengsel etter sex hos meg. Giftet meg med kona og fant ut etter noen år at jeg egentlig ikke er så interessert i sex. Derfor har vi sjeldent sex nå og jeg trives veldig godt med det. Men "meg for 5 år siden" hadde ikke trivdes. Rart hvordan ting blir viktig når det er et problem. -Mann 30 Anonymkode: 24a8b...db6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #20 Del Skrevet 13. august Som flere har påpekt så er seksualitet og seksual-funksjon dynamisk. Før ville jeg ha sex gjerne hver dag. Jeg løy ikke om at jeg ønsket sex hver dag, selvom jeg i dag lett kan gå måneder uten. Ser ofte folk skriver at de ønsker å avklare sex kjapt når de dater noen nye feks. Dette vil ofte være meningsløst da det kun sier noe om status quo. Det sier ingen ting om hvordan sex og hvor ofte/sjeldent man kommer til å ha sex i fremtiden. Ser folk brenner seg på denne feilslutning om å «avklare behov» med en date. Så blir de sjokkert 2 år etterpå når ting ikke lenger er slik. Man har ingen grunn til å bli sjokkert. Slik fungerer seksualitet for de aller fleste mennesker. Anonymkode: 3a49a...994 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå