Gå til innhold

Hvordan forholde seg til falske folk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det siste halvåret har jeg gjennomgått en ganske stor forvandling - mistet 15 kilo, strammet opp kroppen (ikke for å være sexy og fjong, men fordi jeg tok opp igjen idretten min). Ei venninne av meg har vist meg noen sminketriks som jeg også har begynt å bruke med hell. Etter sommerferien har folk rundt meg begynt å behandle meg helt annerledes. Tidligere har de aller fleste oversett, baksnakket og vært lite inkluderende. Nå er det plutselig mange som vil være venner, gir komplimenter, inviterer på ting. Bare fordi jeg er blitt penere. Hvordan forholde seg til disse menneskene? Det er ikke aktuelt å etablere noe vennskap til dem som har oversett meg og behandlet meg dårlig i årevis. Jeg holder en hyggelig tone med dem, men holder dem på avstand. Hva gjør jeg hvis de fortsetter å mase, smile og gi komplimenter? Si ærlig fra at jeg ikke synes noe om det, fordi da jeg var mindre pen, så ble jeg behandlet som dritt av de samme folkene? Eller bare holde kjeft?

P.S. Jeg har få, men gode venner, en fantastisk mann og fine barn. Så jeg er ingen Vera Venneløs som kommer til å forgå av ensomhet bare fordi jeg ikke tar imot velvillighet fra disse falske. 

Anonymkode: 0147a...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er bitter, og jeg syns ikke at du skal ødelegge den nye bedre tilværelsen din med å være det. 

Du må også se på om du kanskje har hatt den bitre strengen i deg hele tiden, og at du kanskje ble en litt mer likandes person etter at du gikk ned i vekt og begynte å sminke deg. De aller fleste blir hyggeligere mennesker når de har det bedre, så det kan være at du har en mye finere utstråling nå. Ofte er overvektige skamfulle og vil helst være usynlige, så det gir ikke den beste karisma. Du kan si ja takk til invitasjonene eller du kan si nei takk. Du trenger ikke å lage noe drama ved å konfrontere dem med hvordan du har opplevd ting før, for det vinner du ihvertfall ingenting på. 

Så får vi nok avfinne oss med at livet er urettferdig. De yngre, de slanke, de vakre og de sprudlende er nok mer lett å like og føle seg tiltrukket av, men det er jo ikke sånn at vi andre blir helt ignorert og glemt heller. Langt ifra, for jeg tror bestemt at det handler om personlighet og hva en utstråler. Nyt ditt nye jeg og ikke heng deg opp i ting du ikke får gjort noe med! 

Anonymkode: 63ee2...53e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Du er bitter, og jeg syns ikke at du skal ødelegge den nye bedre tilværelsen din med å være det. 

Du må også se på om du kanskje har hatt den bitre strengen i deg hele tiden, og at du kanskje ble en litt mer likandes person etter at du gikk ned i vekt og begynte å sminke deg. De aller fleste blir hyggeligere mennesker når de har det bedre, så det kan være at du har en mye finere utstråling nå. Ofte er overvektige skamfulle og vil helst være usynlige, så det gir ikke den beste karisma. Du kan si ja takk til invitasjonene eller du kan si nei takk. Du trenger ikke å lage noe drama ved å konfrontere dem med hvordan du har opplevd ting før, for det vinner du ihvertfall ingenting på. 

Så får vi nok avfinne oss med at livet er urettferdig. De yngre, de slanke, de vakre og de sprudlende er nok mer lett å like og føle seg tiltrukket av, men det er jo ikke sånn at vi andre blir helt ignorert og glemt heller. Langt ifra, for jeg tror bestemt at det handler om personlighet og hva en utstråler. Nyt ditt nye jeg og ikke heng deg opp i ting du ikke får gjort noe med! 

Bitter? Syns Ts har en legitim reaksjon.

Anonymkode: 6b167...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke bitter, jeg er irritert. Jeg har heller ikke vært veldig overvektig, var vel rundt 7-8 kilo over normalvekt. Har aldri forsøkt å være usynlig, men derimot alltid vært åpen for mennesker, forsøkt å få i gang samtaler, inviterte folk på ting. Men ble alltid ignorert, ofte latterliggjort og sladret om. Når de samme menneskene nå vil ha kontakt og være venner, etter å ha behandlet meg som dritt i en årrekke, er jeg selvfølgelig irritert. Jeg er den samme meg - hjelpsom, arbeidsom, hyggelig og raus. Men siden jeg nå er penere, så er det plutselig mye mer interessant å omgås meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er ikke bitter, jeg er irritert. Jeg har heller ikke vært veldig overvektig, var vel rundt 7-8 kilo over normalvekt. Har aldri forsøkt å være usynlig, men derimot alltid vært åpen for mennesker, forsøkt å få i gang samtaler, inviterte folk på ting. Men ble alltid ignorert, ofte latterliggjort og sladret om. Når de samme menneskene nå vil ha kontakt og være venner, etter å ha behandlet meg som dritt i en årrekke, er jeg selvfølgelig irritert. Jeg er den samme meg - hjelpsom, arbeidsom, hyggelig og raus. Men siden jeg nå er penere, så er det plutselig mye mer interessant å omgås meg. 

Dette ser fryktelig rart ut. Nå er vi mange som har hatt venninner som har veid ganske mye over såkalt idealvekt, og du ser også sikkert at dere er mange som har vært der og likevel har venner, og ihvertfall som du forklarer at du er som person. Vi oppmuntrer hvis de selv vil gå ned i vekt, akkurat som vi oppmunterer hverandre på ander områder. Du trenger ikke bry deg om dem. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal lage en sak ut av dette i det hele tatt siden de er så overfladiske mennesker. Gå videre og vær glad, og ta vare på de mer oppegående vennene du har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...