AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #1 Del Skrevet 11. august 2024 Trenger deres tips til forskjellige skrubber/exfoliators til kroppen som ikke inneholder parfyme 🌸 har googlet meg ihjel og funnet ca ingen 😅 Anonymkode: 86889...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #2 Del Skrevet 11. august 2024 Weleda https://sunkost.no/weleda-birch-body-scrub?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwuG1BhCnARIsAFWBUC2Id53Cb4iv2KIclmBFTa8OtGvRa0WN0IoZVJXjKMrYPchMUP-f7GcaAlzbEALw_wcB Anonymkode: cb6ab...839 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #3 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Weleda https://sunkost.no/weleda-birch-body-scrub?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwuG1BhCnARIsAFWBUC2Id53Cb4iv2KIclmBFTa8OtGvRa0WN0IoZVJXjKMrYPchMUP-f7GcaAlzbEALw_wcB Anonymkode: cb6ab...839 Er parfyme i denne dessverre, selv om det er fra essensielle oljer. Ts Anonymkode: 86889...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #4 Del Skrevet 11. august 2024 Ville bare blandet olivenolje med sukker. Funker helt likt som butikkskrubb. Anonymkode: 111cd...9ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ville bare blandet olivenolje med sukker. Funker helt likt som butikkskrubb. Anonymkode: 111cd...9ec Ja jeg har tenkt på det, kunne godt ha brukt det på kroppen. Skulle gjerne hatt en som kunne brukes i ansiktet som ikke er oljebasert bare 😅 ts Anonymkode: 86889...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #6 Del Skrevet 11. august 2024 Jeg bruker Clinique sin skrubb😊 Anonymkode: c2f22...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #7 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg bruker Clinique sin skrubb😊 Anonymkode: Hva heter den? Er den til kropp eller ansikt? 😄 ts Anonymkode: 86889...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #8 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja jeg har tenkt på det, kunne godt ha brukt det på kroppen. Skulle gjerne hatt en som kunne brukes i ansiktet som ikke er oljebasert bare 😅 ts Anonymkode: 86889...f2a Har du vurdert kjemisk peeling fremfor skrubb? Fikk fortalt en gang at det er mer skånsomt siden den ikke "riper opp" huden på samme måte, men det har jeg ikke faktasjekket, så ta det med en klype salt 😊 Anonymkode: 111cd...9ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #9 Del Skrevet 11. august 2024 Mandelolje, honning og sukker. Anonymkode: 27263...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 12. august 2024 #10 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du vurdert kjemisk peeling fremfor skrubb? Fikk fortalt en gang at det er mer skånsomt siden den ikke "riper opp" huden på samme måte, men det har jeg ikke faktasjekket, så ta det med en klype salt 😊 deAnonymkode: 111cd...9ec De fleste fysiske skrubber i dag inneholder cellulosekuler eller andre myke skrubbepartikler som ikke skader huden, men tidligere var det mer vanlig med bl.a. oppmalte frø/kjerner eller frøskall som var grovere og skarpere, og nok kunne være litt hardt for spesielt ansiktshuden. Fordelen med kjemisk peeling/syrepeeling foran fysisk skrubb er først og fremst at: - du får en jevnere eksfoliering over hele ansiktet. Man klarer ofte ikke å legge jevnt trykk/press på hele ansiktet når man bruker fysisk skrubb, mens syreeksfoliering virker ved å løse opp keratinet ("limet") mellom de døde hudcellene. - mange typer syreeeksfolieringer har flere gode egenskaper for huden i tillegg til selve eksfolieringen: melkesyre (lactic acid) er fuktighetsgivende glykolsyre (glycolic acid) øker hudens opptak av fukt salicylsyre (BHA/salicylic acid) løser opp talg i porene, er antiinflammatorisk (betennelsesdempende) og antibakteriell polyhydroxysyrer (PHA) kan brukes også av de med sensitiv hud, styrker hudbarrieren og er fuktighetsgivende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #11 Del Skrevet 13. august 2024 Jeg liker the Unscrub fra Paulas Choice https://www.skincity.com/no/paulas-choice/hudtilstand/ansikt/the-unscrub-118-ml Helt parfymefri og den fjerner sminke lett samtidig som den gir en mild eksfoliering. Jeg foretrekker i grunn syrepeeling, men denne er god til å fjerne masse sminke og jeg synes jeg får en god ansikstmassasje samtidig. Anonymkode: 39c15...31f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå