Gå til innhold

Uforståelig adferd fra flere hunder mot min hund.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Mye jeg ikke har tenkt over her. Men hunden min har passert 2 år og situasjonene har som oftes skjedd under leke-løp i sirkel, og hvor den andre hunden har tatt initiativ til det. Kom å fang meg liksom. Siden ting skjer såpass fort i hundeverdenen kan det kanskje være at hvis min hund kommer nærmere underveis i leken så føler den andre hunden brått på litt frykt likevel?

Anonymkode: 30e93...2d8

Ja, det kan jo godt hende. Ganske mange mennesker også som plutselig syns det er skummelt når man står ytterst på stupebrettet f. eks. Hvis det skjer akkurat i det din hund holder på å innhente den andre kan det jo fort føles litt skummelt, spesielt om de ikke kjenner hverandre fra før. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du bor i nærheten og er interessert i hundespråk, vil jeg varmt anbefale Lundquist sine språkseminarer. 

https://www.lundqvist-hundeskole.no/sprakseminar-med-start-13-10-24/

Her slippes 2-3 hunder sammen, med dyktige folk til stede, som i tillegg filmer sekvensene. Gruppene blir godt satt sammen, så den dagen jeg var der med min, oppsto det ingen alvorlige situasjoner. Så går man inn og ser sekvensene i sakte film, slik at man virkelig kan legge merke til språket til hundene. Man lærer masse, både av sin egen og andre sine hunder. 

Anonymkode: ad320...6f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Om du bor i nærheten og er interessert i hundespråk, vil jeg varmt anbefale Lundquist sine språkseminarer. 

Her slippes 2-3 hunder sammen, med dyktige folk til stede, som i tillegg filmer sekvensene. Gruppene blir godt satt sammen, så den dagen jeg var der med min, oppsto det ingen alvorlige situasjoner. Så går man inn og ser sekvensene i sakte film, slik at man virkelig kan legge merke til språket til hundene. Man lærer masse, både av sin egen og andre sine hunder. 

Støtter denne, har vært på det selv og det var veldig nyttig. Om du ikke har mulighet tror jeg de av og til har webinarer om språk som du kan se etter. Gir ikke samme nytten som et slipp, så klart, men er jo noe. 

Anonymkode: 78bf9...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Javel ja.. Svært spennende. Tittet på linken. Misforstod jeg, men du får se sin egen hund i et slikt møte? I så fall med kun én eller fler tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På den annen side blir det kanskje litt spesielt å spørre om min hund kan få møte den som er minst god i knotten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På den annen side blir det kanskje litt spesielt å spørre om min hund kan få møte den som er minst god i knotten..

Hvorfor skulle du ønske det? Dette handler om å kunne lære om sin egen og andre hunder språk i trygge omgivelser med gode fagfolk. Og muligheten til å få hundemøter filmet slik at man kan se detaljer og små signaler, de du selv sier at du ikke ser. 

Men det er klart, det er sikkert bedre at vi bare synser rundt en situasjon ingen av oss har sett, basert på dine beskrivelser.

Og ja, min var vel i to eller tre ulike møter i løpet av dagen, men det mest interessante var å se det i etterkant, og ikke minst høre hva dyktige instruktører ser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor skulle du ønske det? Dette handler om å kunne lære om sin egen og andre hunder språk i trygge omgivelser med gode fagfolk. Og muligheten til å få hundemøter filmet slik at man kan se detaljer og små signaler, de du selv sier at du ikke ser. 

Realistisk er det ikke uansett. Men grunnen til at det hadde vært nyttig å sett er nettopp situasjonene jeg belyser i innlegget Det er der det er uforståelig, ikke like mye ellers. Har sett en del hundespråk-info på web før. Det uforståelige kan jeg sikkert skissere og spørre de om der ute. Sikkert artig å gå igjennom det på video etterpå.

At jeg går tomhendt av læring hjem tror jeg nok ikke at jeg gjør. Melder meg på.. Godt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...