Gå til innhold

Mannen sier han er flau over hvordan jeg ser ut

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Blått skrev (Akkurat nå):

Dette minner meg litt om den diskusjonen som foregår på Instagram til tider. Pierce Brosnan sin kone får gjennomgå hardt til tider for hennes vekt og at mange menn skjønner ikke hvorfor han er sammen med henne, men han står stødig ved hennes side og snakker åpent om hvor mye han elsker henne og at hun er den vakreste kvinnen som finnes. Så ja, jeg er enig med deg. 

Jeg skulle gjerne sett hun gikk ned i vekt, men ikke pga jeg ikke synes hun er fin, men pga jeg ser det går ut over helsa. Men en ting er å synes partneren er mindre pen enn før pga vekt, ikke uvanlig det, men det er noe helt annet å gå rundt å være flau eller si ufine ting. Hadde jeg sagt noe lignende til kjæresten så vet jeg hun hadde blitt veldig lei seg, og sannsynligvis satt selvbilde hennes noen hakk tilbake. Føler man skam og flauhet ovenfor partneren, så bør man faen meg finne seg noen andre 

Anonymkode: 61a0d...a5f

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tar til meg alt dere skriver. Takk for alle svar. Han elsker meg nok ikke.. da hadde han ikke oppført seg slik. For noen dager siden skrev jeg at han ble sur etter jeg sa nei til sex. Dette er samme mann... jeg har skrevet innlegg på KG sikkert i snitt en gang i året, med lignende ting. Trussel om brudd, alkoholinntak, at han klager på alt jeg gjør. Men tar meg tilbake. Jeg har aldri følt meg god nok.. men han har fått meg til å føle at jeg har fått sjanser og at han på nåde har tatt meg tilbakei varmen. Det er alltid jeg som skal endre meg. Han sier "jeg er som jeg er". Vi er nok veldig forskjellige som personer. Jeg har alltid tenkt at han kanskje hadde behandlet en flinkete dame bedre. At jeg ikke fortjener bedre... eller at det er berettiget. Jeg har jo dårlige sider.. og sliter med å alltid ha det ryddig og jeg er ikke systematisk... 

I går sa han alle disse stygge tingene til meg. Nå må jeg ta stilling til hva som skjer videre. Jeg klarer bare ikke tanken på at barna må flytte:( og 50/50! Det er så overveldende! Barna trenger meg hver dag :(

ts

Anonymkode: 46845...13c

Ååååh! Skrev du den tråden også? Hvor gamle er barna? Husk at du må ta vare på deg selv, det er viktig å være med gode mennesker for god energi! Kanskje dette er starten på slutten for dette forholdet? Ta et sakte skritt om dagen, pust dypt med magen og husk at du er fantastisk! :klem3: (Og bare for å legge til, så var jeg vitne til min mor sa så ufattelig mye stygge ting til min far i mange år og det er utrolig nedbrytende og vondt å oppleve som barn). 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har lagt på meg en del etter to barn. Er overvektig.. bruker xl i klær. Han er flau over å gå rundt med meg og være kjæresten min.  Er skikkelig lei meg. Prøver å slanke meg, men det er så vanskelig. Føler meg skikkelig drit :(

Samboeren din må skjerpe seg. At han tenker slik er teit nok i seg selv, men at han faktisk utrykker dette, er tragisk. 

Samtidig synes jeg at man har et ansvar for å ta vare på egen helse, vekt, mm. Men det jobber du jo med.

Stå på!

Endret av Sprut
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg tror ikke dette går bra. Føler meg helt ødelagt. Får ikke sove. Gruer meg til jobb imorgen.. jeg har aldri vært god nok for han... ikke på noe vis. Jeg er ikke god nok å rydde eller med økonomi heller. Han vil nok gå ifra meg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det stemmer at det er hans ord. Han truer med brudd med jevne mellomrom. I går ba han meg flytte ut. Sa jeg ikke kunne rydde. Hele dagen har han gått og vært småsur, men benektet det. Helt til det plustelig smalt på kvelden da jeg reagerte på at han påpekte den endte tingen denne dagen.. han sa masse i går (og har sagt før). Jeg er dårlig å rydde, usystematisk, dårlig med økonomi, tar lite ansvar. Jeg har forandret meg. Lagt på meg. Kler meg annerledes enn alle andre. Ligner på min mor.. han er flau over vekten min og måten jeg kler meg på. Jeg er så sliten i dag.. jeg føler meg ikke elsket, jeg føler ikke hjemmet er hjem lengre. At jeg ikke forjener å være her. Jeg vil så gjerne bare være god nok slik at jeg kan være glad. Fortjene å bo her og være en god mamma. Hadde jeg vært annerledes ville livet vært bedre. Jeg har ikke sovet noe i natt. Sitter og fysisk skjelver på badet og er kvalm. Jeg må på jobb og er så redd de skal se at jeg sliter. Jobber med mennesker og må værr påskrudd...

Beklager mye syt.

Ts

Uff uff uff, han der er forferdelig. Vet du, han kommer aldri til å forlate deg. Han nedverdiger deg, g tror han føler seg hevet over deg. For en uspiselig mann.

Jeg krysser fingre for at du klarer å gå. 

Neste gang han truer med et brudd, bør du i hvert fall si at det er nok det beste at dere gjør alvor av det. Hvis du ikke har gått før

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det ikke en ærlig sak? Når man har vært pen og attraktiv, og så ender man opp fet og lubben, da er man ikke lenger den man gikk inn i forhold med. Her må du som kvinne ta grep, og kast ungene over til mannen i tre måneder. Så reiser du på helsefarm, går en pilgrimstur (35 km x 30 dgr) og spiser sunt. Så når du kommer hjem om tre måneder så lar du være i å tylle i deg kalorier, selv om kroppen skriker etter det. Happy man, happy life. 

Anonymkode: be36a...16d

Hvem finansier 3 mnd fri fra jobb? 

Anonymkode: c467f...ba9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

For en drittting å si. Er man smart så finner man heller noe som motiverer og ikke bryter ned. Xl er ikke såååå stort, noen merker er det helt vanlig str, siden det varierer veldig. Tviler på at du er så stor. Han må være litt skrudd i hodet.

Anonymkode: fda77...ab8

Beklager, men nei. XL er ikke en «helt vanlig størrelse» for kvinner. Enten er du høy eller overvektig. 

Anonymkode: 158d7...96a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det ikke en ærlig sak? Når man har vært pen og attraktiv, og så ender man opp fet og lubben, da er man ikke lenger den man gikk inn i forhold med. Her må du som kvinne ta grep, og kast ungene over til mannen i tre måneder. Så reiser du på helsefarm, går en pilgrimstur (35 km x 30 dgr) og spiser sunt. Så når du kommer hjem om tre måneder så lar du være i å tylle i deg kalorier, selv om kroppen skriker etter det. Happy man, happy life. 

...."og når du kommer hjem, kaster du ut mannen. Happy life"

Slik

Anonymkode: c3189...931

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg får vondt i sjela av damer som lar seg hundse og herse med av menn, og at de kan tenke at det er DEM det er noe feil med hvis mannen er en kødd. Hvis jeg bare var tynnere/ryddigere/stillere/mer ydmyk/mer huslige hadde han jo vært snill (liksom).

Spørsmålet er jo ikke om hun fortjener mannen, snarere om han er god nok for henne. Det er han åpenbart ikke.

Anonymkode: 4d4fa...e73

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi hun får et lykkelig liv og et lykkeligere ekteskap hvis hun går ned i vekt, med en mann som er så stygg i munnen sin mot henne? En som aldri sier at hun er bra, nok, fin nok, flink med noe eller at hun elsker henne????? Stakkars deg, hvis du er så naiv og har sånne vrangforestillinger om livet.

Anonymkode: 9d0f7...81d

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt svært motivert til å prioritere meg selv fremfor "oss", husarbeid osv. Hadde trent, gjort ting JEG liker. Man blomstrer gjerne opp litt da og h is vekta går ned er det også fint hvis det er nødvendig. Når han så begynner å vise interesse igjen hadde jeg dumpa dritten.

Begyn å bygge opp et nettverk og liv uten ham som partner.

Anonymkode: efa7b...fc0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tar til meg alt dere skriver. Takk for alle svar. Han elsker meg nok ikke.. da hadde han ikke oppført seg slik. For noen dager siden skrev jeg at han ble sur etter jeg sa nei til sex. Dette er samme mann... jeg har skrevet innlegg på KG sikkert i snitt en gang i året, med lignende ting. Trussel om brudd, alkoholinntak, at han klager på alt jeg gjør. Men tar meg tilbake. Jeg har aldri følt meg god nok.. men han har fått meg til å føle at jeg har fått sjanser og at han på nåde har tatt meg tilbakei varmen. Det er alltid jeg som skal endre meg. Han sier "jeg er som jeg er". Vi er nok veldig forskjellige som personer. Jeg har alltid tenkt at han kanskje hadde behandlet en flinkete dame bedre. At jeg ikke fortjener bedre... eller at det er berettiget. Jeg har jo dårlige sider.. og sliter med å alltid ha det ryddig og jeg er ikke systematisk... 

I går sa han alle disse stygge tingene til meg. Nå må jeg ta stilling til hva som skjer videre. Jeg klarer bare ikke tanken på at barna må flytte:( og 50/50! Det er så overveldende! Barna trenger meg hver dag :(

ts

Du kan ta kontakt med krisesenter for råd og veiledning. Det høres ut som han går over noen grenser her og over på psykisk vold. 

Anonymkode: efa7b...fc0

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafin skrev (2 timer siden):

Hu har jo tid til å  legge på seg så da har hun vel tid til å legge ungene også.

Du fikk ikke så god karakter på legstudiene, skjønner jeg? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

c_buk skrev (6 timer siden):

XL er extra large, og oversettes bokstavelig talt til ekstra stort. Så jo det er stort. Men mannen til ts var fortsatt en dust 🙂

Lol, det kommer HELT ann på merket.. 

Anonymkode: fde2a...c68

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklager, men nei. XL er ikke en «helt vanlig størrelse» for kvinner. Enten er du høy eller overvektig. 

XL er ingen fast størrelse, det varierer fra merke til merke og land til land. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg, men dere som opplever slike ting fra mennene deres, er dere egentlig overrasket? Har de aldri hatt et fokus på det overfladiske? Er dette første gang du får høre noe eller får noen hint om utseende ditt? Har dere sex? Det ser helt likt ut på den andre siden, med de overfladiske kvinnene som blir kvalm av mannen sin. Selvsagt er det slemt sagt av mannen, men mistenker at mannen synes det er slemt gjort å ikke ta vare på kroppen sin (uansett hvor god grunnen er). 
Dette blir sikkert ansett som slemt sagt også. Men så kan ærlighet være brutal. 

Anonymkode: ba448...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her syntes eksen at jeg var feit, samtidig som at jeg ikke fikk lov til å trene av meg kiloene etter svangerskap for da kunne jo andre dudes bli interessert. - ja vi er ikke sammen den dag i dag for å si det sånn 😉 

Nåværende mann elsker  og tenner på meg som jeg er, jeg er overvektig - men har bestemt meg for at jeg må ned for en sinnere helse, men stresser ikke, er ikke lenge siden jeg fødte mitt 4 og siste barn 😊

Anonymkode: 20fe4...a9c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fikk ikke så god karakter på legstudiene, skjønner jeg? 

Legstudiet? Du fikk ikke så god karakter i norsk, skjønner jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafin skrev (27 minutter siden):

Legstudiet? Du fikk ikke så god karakter i norsk, skjønner jeg?

Det tar ikke "mer tid" å legge på seg enn å holde normal vekt, det er motsatt; å spise langsomt av mat som naturlig tar lang tid å tygge (feks grønnsaker) er en kjent metode for å gå NED i vekt. Og det er nettopp derfor det er lett å gå opp i vekt som småbarns-foreldre og andre som har en hektisk hverdag: sunn og næringsrik mat tar ofte lenger tid både å lage og å spise enn kaloririk mat som er ferdiglaget og lettspist. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

XL er ingen fast størrelse, det varierer fra merke til merke og land til land. 

XL er fortsatt stort. At du tenker det er normalt, har nok med andre faktorer å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er  fin og god  nok som du er ❤️🌹 han bør være glad for at han har deg 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...