Gå til innhold

Mannen sier han er flau over hvordan jeg ser ut

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du gjorde det helt rett, og det gjorde mannen til ts også. 

Så er det selvfølgelig de som mener at man alltid skal være så diplomatisk, at man ikke trenger å si det som det er, for det kan jo "såre"..

Enkelte ganger så er det mer effektivt å være direkte, og enkelte ganger sårer det å bli fortalt hvordan det står til, men det fungerer. Det skaper oftest mer resultater enn all denne godhjertheten. 

Anonymkode: c618f...515

Mannen til ts forrakter henne. Har ingenting å gjøre med å be direkte om noe. 

Anonymkode: c467f...ba9

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk for svar..  og støtte. Har bare gått så lang tid nå der han har snakket meg ned.Og han har så mye rett i det han sier om meg også.. jeg er ikke den flinkeste å rydde, ikke er jeg systematisk eller veldig dyktig i å tenke logisk. Jeg kan ikke nok om verdenssituasjonen og er derav en dårlig samtalepartner for han. Han savner nok en som er mer på lag med han og bidrar med det han synes er viktig. Økonomi, felles mål iforhols til oppussing, ryddig hus.. han er veldig materialistisk. Kansje jeg får frem hans verste sider.. jeg gir sjelden motsatnd. Blir ydmyk og "redd" i situasjoner med uenighet fordi jeg venter bare da på at han skal true med brudd. Det har satt seg i kroppen og gjør at jeg unngår å gi beskjed om mye. Jeg tilpasser meg og strever for godkjenning. Men jeg er aldri god nok. Jeg har ikke det han tenger eller vil ha... han sa samme dag som alt dette at han følte avsky for meg. Han har nå sagt seg villig til parterapi... men jeg er så satt ut. Jeg har lagt meg kl. 20 hver kveld. Rett etter ungene. Vet ikke hva jeg skal si til han :( ts.

Anonymkode: 46845...13c

Ja hva skal du si? God bedring din syke jævel? Nei huff jeg blir provosert på dine vegne. Hvor er dine behov og ønsker i dette? Hvorfor er det slik at du skal jobbe og streve med å bli god nok for ham? Hva gjør han for deg egentlig?

Hvis han er sammen med et menneske han mener ikke er god nok for ham, så gjør normale folk det slutt. Man fortsetter ikke forholdet og driver psykisk vold fordi dama ikke er interessert i politikk eller er flink nok til å rydde feks. 

Jeg er heller ikke god til å rydde og holde orden, alle har noe. Vi har våre feil og mangler. Den perfekte partner finnes ikke.  Jeg blir likevel ikke utsatt for psykisk terror i mitt eget hjem, slik som du. Han er vel heller ikke perfekt. Hva vil du ha i en partner ? Jeg hører bare " han vil ditt, han vil datt". Hva vil du da ? Hva trenger du ? Det er psykisk vold han driver med. Han har funnet sin perfekte partner han kan harselere med. Som jeg sa tidligere, det er ingenting du kan gjøre for å endre dette. Feilen ligger hos han. Det er egentlig han selv han ikke tåler, så han tar det utover deg . Håper parterapi kan hjelpe dere (eller deg, driter fullstendig i ham) så du kan innse hva som skjer her, din verdi og komme deg videre. Min mening er at ikke alle forhold bør eller kan reddes. Dette er nok et av de. 

Anonymkode: 11f42...01f

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar..  og støtte. Har bare gått så lang tid nå der han har snakket meg ned.Og han har så mye rett i det han sier om meg også.. jeg er ikke den flinkeste å rydde, ikke er jeg systematisk eller veldig dyktig i å tenke logisk. Jeg kan ikke nok om verdenssituasjonen og er derav en dårlig samtalepartner for han. Han savner nok en som er mer på lag med han og bidrar med det han synes er viktig. Økonomi, felles mål iforhols til oppussing, ryddig hus.. han er veldig materialistisk. Kansje jeg får frem hans verste sider.. jeg gir sjelden motsatnd. Blir ydmyk og "redd" i situasjoner med uenighet fordi jeg venter bare da på at han skal true med brudd. Det har satt seg i kroppen og gjør at jeg unngår å gi beskjed om mye. Jeg tilpasser meg og strever for godkjenning. Men jeg er aldri god nok. Jeg har ikke det han tenger eller vil ha... han sa samme dag som alt dette at han følte avsky for meg. Han har nå sagt seg villig til parterapi... men jeg er så satt ut. Jeg har lagt meg kl. 20 hver kveld. Rett etter ungene. Vet ikke hva jeg skal si til han :( ts.

Anonymkode: 46845...13c

Han ødelegger jo psyken din. Du virker jo helt nedbrutt. Om du får han i terapi, så er det bra, men du må også i terapi. Han har jo formet deg til å kue deg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen til ts forrakter henne. Har ingenting å gjøre med å be direkte om noe. 

Nå svarte jeg på hovedinnlegget og ikke på alt det andre som kom etterpå. 

Det er ganske typisk problemstilling på kvinneguiden, de spør om en ting og senere kommer det opp hundre andre ting hvis de ikke får uforbeholden støtte for den ene tingen de søker støtte for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå svarte jeg på hovedinnlegget og ikke på alt det andre som kom etterpå...

Du kan vel lese tråden, som alle andre?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan vel lese tråden, som alle andre?

Ikke sånn KG fungerer…

Anonymkode: 158d7...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...