Gå til innhold

Mannen sier han er flau over hvordan jeg ser ut

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Serafin skrev (17 timer siden):

Hu har jo tid til å  legge på seg så da har hun vel tid til å legge ungene også.

Så kvalm du er. 

Er det godt å tråkke på folk som ligger nede? 

Endret av no shame
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

XL er fortsatt stort. At du tenker det er normalt, har nok med andre faktorer å gjøre.

Anonymkode: 158d7...96a

Nettopp.  Og det viser hvor normalisert overvekt har blitt idag. Jeg ser det samme selv, i det daglige. At jeg blir sett på som tynn av enkelte venner og familiemedlemmer. Nei, jeg er ikke tynn. Jeg har en bmi på 22, og er fullstendig normalvektig. Skremmende utvikling.  

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 5.58):

Det stemmer at det er hans ord. Han truer med brudd med jevne mellomrom. I går ba han meg flytte ut. Sa jeg ikke kunne rydde. Hele dagen har han gått og vært småsur, men benektet det. Helt til det plustelig smalt på kvelden da jeg reagerte på at han påpekte den endte tingen denne dagen.. han sa masse i går (og har sagt før). Jeg er dårlig å rydde, usystematisk, dårlig med økonomi, tar lite ansvar. Jeg har forandret meg. Lagt på meg. Kler meg annerledes enn alle andre. Ligner på min mor.. han er flau over vekten min og måten jeg kler meg på. Jeg er så sliten i dag.. jeg føler meg ikke elsket, jeg føler ikke hjemmet er hjem lengre. At jeg ikke forjener å være her. Jeg vil så gjerne bare være god nok slik at jeg kan være glad. Fortjene å bo her og være en god mamma. Hadde jeg vært annerledes ville livet vært bedre. Jeg har ikke sovet noe i natt. Sitter og fysisk skjelver på badet og er kvalm. Jeg må på jobb og er så redd de skal se at jeg sliter. Jobber med mennesker og må værr påskrudd...

Beklager mye syt.

Ts

Anonymkode: 46845...13c

Dette er psykisk mishandling. Les på om gaslighting, høres ut som han utsetter deg for dét. Han har brutt ned deg, sannsynligvis for å ha makt over deg og se til at du aldri forlater han. Han kommer dessverre ikke å forlate deg, han truer for å kue deg. Det høres ut som om du beskriver eksen min. Til slutt innså jeg at jeg fortjener bedre og fortjener å være lykkelig. 

Du gjør også dét! Du skal ikke skamme deg over deg selv eller for at du er i et slikt forskrudd forhold. Plasser skammen der den hører hjemme, hos han! 

Uansett om du går ned i vekt eller rydder mere osv så kommer han alltid å finne noe han er misfornøyd med. Anbefaler deg å søke hjelp. Fastlege, krisesenter, familie, venner. Husk at det er han det er er noe galt med, og ja du trenger å slanke vekk 90 kg mannfolk!

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man finner seg en partner, blir man gjerne forelsket i den partneren, som den er. 

Etter noen år gir man altså faen i hvordan man ser ut og legger på seg 15-30 kilo og skylder den manglende vektnedgangen på alt annet enn at man har spist altfor mye. 

Man blir ikke overvektig i flere år etter fødsel, såfremt man er normalt frisk. Ja, det kan henge litt her og der, men etter et par år, bør det være greit å komme tilbake til startvekt før graviditet. 

Hadde ikke satt pris på at min partner gikk opp 20 kilo uten å gjøre en innsats for å gå ned igjen. Alle vet hvordan de går opp og alle vet hvordan de går ned. Men de gidder ikke. 

Det enkleste er alltid teite unnskyldninger og forklaringer. 

Anonymkode: 36881...b45

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (50 minutter siden):

Nettopp.  Og det viser hvor normalisert overvekt har blitt idag. Jeg ser det samme selv, i det daglige. At jeg blir sett på som tynn av enkelte venner og familiemedlemmer. Nei, jeg er ikke tynn. Jeg har en bmi på 22, og er fullstendig normalvektig. Skremmende utvikling.  

Og jeg har 23 i bmi og bruker XL. Kommer an på høyde også.

Anonymkode: 8cd3f...c2b

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fortjener du ikke🩷 Hva er det han forventer? Hva om et av deres barn blir noe rund i kantene? Skal han skjemmes da også? Å bekymre seg over vekten dersom den er faretruende høy er en ting, å være flau over sin partner er noe helt annet. 

Anonymkode: b444f...97f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg har 23 i bmi og bruker XL. Kommer an på høyde også.

Anonymkode: 8cd3f...c2b

Som jeg også poengterte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når man finner seg en partner, blir man gjerne forelsket i den partneren, som den er. 

Etter noen år gir man altså faen i hvordan man ser ut og legger på seg 15-30 kilo og skylder den manglende vektnedgangen på alt annet enn at man har spist altfor mye. 

Man blir ikke overvektig i flere år etter fødsel, såfremt man er normalt frisk. Ja, det kan henge litt her og der, men etter et par år, bør det være greit å komme tilbake til startvekt før graviditet. 

Hadde ikke satt pris på at min partner gikk opp 20 kilo uten å gjøre en innsats for å gå ned igjen. Alle vet hvordan de går opp og alle vet hvordan de går ned. Men de gidder ikke. 

Det enkleste er alltid teite unnskyldninger og forklaringer. 

Hvorfor gjemme slike utsagn bak anonymitet?

Du ser ikke forskjellen på at det er en ting å mislike noe, og noe annet å tråkke på sitt valgte livsfølge?

Nå er det ikke bare vekta mannen til ts gjør for å plage henne gjennom dagen..

Meget snodig at enkelte kan henge seg opp i en vektoppgang, og ikke dritten ts blir utsatt for og det faktum at det vokser opp unger som ser hvordan mor blir behandlet!

Nei, alle "normalt friske" går ikke ned igjen etter fødsel. Noen går opp en hel haug som de ikke blir kvitt.min gode venninne var like fast i fisken etter sine svangerskap. Helt til nummer tre. Da ble hun ugjenkjennelig. Og gjett hva hun fikk høre, at det var helt normalt.

Rart hvordan man benytter enhver anledning til å tråkke på andre, i stedet for å bruke den energien på noe konstruktivt? 

Endret av no shame
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot. Var jeg deg, hadde jeg slanket meg og så dumpet han

Anonymkode: 9d63d...d7e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Beklager, men nei. XL er ikke en «helt vanlig størrelse» for kvinner. Enten er du høy eller overvektig. 

Du må lese resten av kommentarene. Folk med bmi på 23 bruker xl.

Anonymkode: fde2a...c68

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

no shame skrev (1 time siden):

Hvorfor gjemme slike utsagn bak anonymitet?

Du ser ikke forskjellen på at det er en ting å mislike noe, og noe annet å tråkke på sitt valgte livsfølge?

Nå er det ikke bare vekta mannen til ts gjør for å plage henne gjennom dagen..

Meget snodig at enkelte kan henge seg opp i en vektoppgang, og ikke dritten ts blir utsatt for og det faktum at det vokser opp unger som ser hvordan mor blir behandlet!

Nei, alle "normalt friske" går ikke ned igjen etter fødsel. Noen går opp en hel haug som de ikke blir kvitt.min gode venninne var like fast i fisken etter sine svangerskap. Helt til nummer tre. Da ble hun ugjenkjennelig. Og gjett hva hun fikk høre, at det var helt normalt.

Rart hvordan man benytter enhver anledning til å tråkke på andre, i stedet for å bruke den energien på noe konstruktivt? 

Fordi jeg alltid svarer anonymt. 

Det går an å slanke seg, trene, spise sunt og ha en vektnedgang. Men noen velger å ikke gjøre dette og la seg forfalle. De aller fleste blir overvektige fordi de propper i seg dritt og junk. Og null bevegelse. 

Jeg svarte på HI og ser at det har kommet fram andre opplysninger i ettertid om mannen som jeg overhodet ikke synes er greit. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (På 11.8.2024 den 22.59):

Har mannen din født to barn og fått rot med hormoner etter det?

At få barn er ingen unnskyldning til å la seg forfalle helt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må lese resten av kommentarene. Folk med bmi på 23 bruker xl.

Anonymkode: fde2a...c68

Fordi de er høye. Jeg har BMI på 26 - altså overvektig - men er likevel tynn. Det skyldes høyden min. Om man «plutselig» begynner å bruke XL pga vekt, så har det ingenting med høyde eller små størrelser å gjøre🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erixon skrev (16 minutter siden):

At få barn er ingen unnskyldning til å la seg forfalle helt. 

Nettopp. Mannen til ts har ikke unnskyldning for å la seg forfalle helt mentalt og si masse stygt om mor til sine barn.

Anonymkode: c467f...ba9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

no shame skrev (9 timer siden):

Så kvalm du er. 

Er det godt å tråkke på folk som ligger nede? 

Du er jo ikke noe bedre sjøl som kommer med nedsettende kommentarer om andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 19.36):

Fordi hun får et lykkelig liv og et lykkeligere ekteskap hvis hun går ned i vekt, med en mann som er så stygg i munnen sin mot henne? En som aldri sier at hun er bra, nok, fin nok, flink med noe eller at hun elsker henne????? Stakkars deg, hvis du er så naiv og har sånne vrangforestillinger om livet.

Anonymkode: 9d0f7...81d

Enig, spiller ingen rolle hva ts gjør. Mannen kommer ALDRI til å bli fornøyd med henne eller med en ny partner for den saks skyld. Det handler om hans egne feil og mangler som han projiserer over på ts. Det er ikke en ting i verden du kan gjøre for at han blir fornøyd ts. Han vil bare finne på nye ting. Han er pill råtten.

Anonymkode: 11f42...01f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Enig, spiller ingen rolle hva ts gjør. Mannen kommer ALDRI til å bli fornøyd med henne eller med en ny partner for den saks skyld. Det handler om hans egne feil og mangler som han projiserer over på ts. Det er ikke en ting i verden du kan gjøre for at han blir fornøyd ts. Han vil bare finne på nye ting. Han er pill råtten.

Anonymkode: 11f42...01f

Takk for svar..  og støtte. Har bare gått så lang tid nå der han har snakket meg ned.Og han har så mye rett i det han sier om meg også.. jeg er ikke den flinkeste å rydde, ikke er jeg systematisk eller veldig dyktig i å tenke logisk. Jeg kan ikke nok om verdenssituasjonen og er derav en dårlig samtalepartner for han. Han savner nok en som er mer på lag med han og bidrar med det han synes er viktig. Økonomi, felles mål iforhols til oppussing, ryddig hus.. han er veldig materialistisk. Kansje jeg får frem hans verste sider.. jeg gir sjelden motsatnd. Blir ydmyk og "redd" i situasjoner med uenighet fordi jeg venter bare da på at han skal true med brudd. Det har satt seg i kroppen og gjør at jeg unngår å gi beskjed om mye. Jeg tilpasser meg og strever for godkjenning. Men jeg er aldri god nok. Jeg har ikke det han tenger eller vil ha... han sa samme dag som alt dette at han følte avsky for meg. Han har nå sagt seg villig til parterapi... men jeg er så satt ut. Jeg har lagt meg kl. 20 hver kveld. Rett etter ungene. Vet ikke hva jeg skal si til han :( ts.

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar..  og støtte. Har bare gått så lang tid nå der han har snakket meg ned.Og han har så mye rett i det han sier om meg også.. jeg er ikke den flinkeste å rydde, ikke er jeg systematisk eller veldig dyktig i å tenke logisk. Jeg kan ikke nok om verdenssituasjonen og er derav en dårlig samtalepartner for han. Han savner nok en som er mer på lag med han og bidrar med det han synes er viktig. Økonomi, felles mål iforhols til oppussing, ryddig hus.. han er veldig materialistisk. Kansje jeg får frem hans verste sider.. jeg gir sjelden motsatnd. Blir ydmyk og "redd" i situasjoner med uenighet fordi jeg venter bare da på at han skal true med brudd. Det har satt seg i kroppen og gjør at jeg unngår å gi beskjed om mye. Jeg tilpasser meg og strever for godkjenning. Men jeg er aldri god nok. Jeg har ikke det han tenger eller vil ha... han sa samme dag som alt dette at han følte avsky for meg. Han har nå sagt seg villig til parterapi... men jeg er så satt ut. Jeg har lagt meg kl. 20 hver kveld. Rett etter ungene. Vet ikke hva jeg skal si til han :( ts.

Han har jo brutt deg ned fullstendig 😕❤️

Anonymkode: a9db1...94d

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kontakt et krisesenter, TS. Han utsetter deg for psykisk vold. Du mister deg selv helt i dette forholdet. Han er en lost case, men du fortjener så mye bedre. ❤️

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 22.51):

Jeg har vært mannen din. Men ikke med vilje. Min mann gikk opp + 25kg. Dreit i trening og kosthold. Prøvde å motivere han og si i fra på en pen måte. Men nei da. Til slutt sprakk jeg. Ba han trene med meg og spise kun det jeg laget for han. Tvang han. Tok 4 mnd og han var tilbake i form og takket meg senere. Noe ansvar må du ha når du har en partner. Ikke bare drite i utseende og helsen. 

Anonymkode: 2f59a...679

Du gjorde det helt rett, og det gjorde mannen til ts også. 

Så er det selvfølgelig de som mener at man alltid skal være så diplomatisk, at man ikke trenger å si det som det er, for det kan jo "såre"..

Enkelte ganger så er det mer effektivt å være direkte, og enkelte ganger sårer det å bli fortalt hvordan det står til, men det fungerer. Det skaper oftest mer resultater enn all denne godhjertheten. 

Anonymkode: c618f...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...