Gå til innhold

Mannen sier han er flau over hvordan jeg ser ut

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Tror jeg hadde kvittet meg med x-antall kilo, da i form av hva den mannen veier og latt han seile sin egen sjø.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Serafin skrev (7 timer siden):

Kan det være så vanskelig da. Begynne å trene? Jeg er feit jeg også men har tatt tak i det og trener nå daglig. 

Ja, så vanskelig kan det faktisk være. Jeg har to ulike hormonsykdommer som gjør det både vanskelig å gå ned pga dårlig forbrenning og enkelt å legge på seg pga blodsukker i ubalanse. Hjelp er omtrent ikke-eksisterende i helsevesenet. Jeg må spise ekstremt lite og trene masse for å gå ned noe som helst. Jeg har prøvd medisiner, men blir så dårlig at jeg ikke fungerer på jobb. Trener annenhver dag til hver dag, går masse turer, har en aktiv jobb og spiser rett i underkant av 2000 kalorier, går likevel ikke ned. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer at det er hans ord. Han truer med brudd med jevne mellomrom. I går ba han meg flytte ut. Sa jeg ikke kunne rydde. Hele dagen har han gått og vært småsur, men benektet det. Helt til det plustelig smalt på kvelden da jeg reagerte på at han påpekte den endte tingen denne dagen.. han sa masse i går (og har sagt før). Jeg er dårlig å rydde, usystematisk, dårlig med økonomi, tar lite ansvar. Jeg har forandret meg. Lagt på meg. Kler meg annerledes enn alle andre. Ligner på min mor.. han er flau over vekten min og måten jeg kler meg på. Jeg er så sliten i dag.. jeg føler meg ikke elsket, jeg føler ikke hjemmet er hjem lengre. At jeg ikke forjener å være her. Jeg vil så gjerne bare være god nok slik at jeg kan være glad. Fortjene å bo her og være en god mamma. Hadde jeg vært annerledes ville livet vært bedre. Jeg har ikke sovet noe i natt. Sitter og fysisk skjelver på badet og er kvalm. Jeg må på jobb og er så redd de skal se at jeg sliter. Jobber med mennesker og må værr påskrudd...

Beklager mye syt.

Ts

Anonymkode: 46845...13c

Så han bedriver psykisk vold og har brutt deg ned til et punkt hvor du er gjort avhengig av ham og din selvfølelse er knyttet til hans bekreftelse og anerkjennelse. Ring et krisesenter og få råd og hjelp. Kom deg unna for barnas skyld. Dette dysfunksjonelle mønsteret tar de med seg i relasjon med andre. 

Anonymkode: 163f5...292

• Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, så vanskelig kan det faktisk være. Jeg har to ulike hormonsykdommer som gjør det både vanskelig å gå ned pga dårlig forbrenning og enkelt å legge på seg pga blodsukker i ubalanse. Hjelp er omtrent ikke-eksisterende i helsevesenet. Jeg må spise ekstremt lite og trene masse for å gå ned noe som helst. Jeg har prøvd medisiner, men blir så dårlig at jeg ikke fungerer på jobb. Trener annenhver dag til hver dag, går masse turer, har en aktiv jobb og spiser rett i underkant av 2000 kalorier, går likevel ikke ned. 

Du går ikke ned fordi du spiser mer enn du forbrenner. Da må du faktisk spise enda mindre. 2000 kalorier er heller ikke "ekstremt lite".

Anonymkode: e9bbe...bf9

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du går ikke ned fordi du spiser mer enn du forbrenner. Da må du faktisk spise enda mindre. 2000 kalorier er heller ikke "ekstremt lite".

Anonymkode: e9bbe...bf9

Nå prøver jeg ikke gå ned, men når jeg skal ned må jeg opprettholde aktiviteten og spise 1400-1600 kalorier om dagen. Det går ikke i lengden. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nå prøver jeg ikke gå ned, men når jeg skal ned må jeg opprettholde aktiviteten og spise 1400-1600 kalorier om dagen. Det går ikke i lengden. 

Jeg forstår deg. Jeg har også hormonubalanse, og må ligge enda lavere enn deg for å gå ned. Går heller ikke opp sånn som jeg er nå, da. Så ser ikke poenget med å sulte meg når resultatet uteblir.

Anonymkode: 667f8...761

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføre Unni skrev (3 timer siden):

Kan det være at overvekten kan komme av at han plager deg? 

La han gå. Det er du som får glow up når det er slutt. Og så har du lært hva en drittsekk er. Din neste kjæreste vil bære deg på gullstol til du blir en skranglete og rynkete 90-åring.

Du er god nok. Og du har lov å være litt tykk. Millioner av menn der ute vil synes du er helt vidunderlig. 

Den sliter jeg med å tro på, mange menn er veldig visuelle og slemme.

Anonymkode: 78bbb...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange måter å fortelle noen en er glad i de bør ta tak i helsen sin. Men da fordi en er bekymret for nettopp det og er støttende.

Å si at en er FLAU over den en er sammen med(med mindre du faktisk GJØR pinlige ting uten sosiale antenner) er rett og slett slemt og for min del hadde det gjort at jeg hadde mistet følelser for vedkommende. 

Kjæresten min er over idealvekt. Han trenger å gå ned i fettprosent og trene mer styrke da han nærmer seg 50. Men han er jo nydelig, sexy og superkjendiser og jeg klår og kliner på han overalt om det er hjemme eller ute. Han vet at jeg kun bryr meg om helsen hans. For han, barna hans og meg og mitt barn fordi vi er GLAD i han. 

Anonymkode: da70e...984

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er ikke kalorier i hormoner.

Jeg sliter også med å gå ned i vekt, men det er ene og alene fordi jeg spiser for mye. 

Hvis du oppriktig mener «hormoner» har skylden for at du ikke går ned i vekt får du starte med å fikse hormonene dine. Dvs gå til legen og få beskjed om at hormonnivåene dine er normale og at du spiser for mye…

Anonymkode: aa66b...0b2

Dette er kunnskapsløst. Hormoner kan rote til mye.

De fleste er overvektige fordi de spiser feil og/eller for mye, men noen har trøbbel med hormoner. Faktisk kan feil mat også tulle til hormoner, så blir det en dårlig sirkel.
Ikke vær påståelig om ting du ikke kan noe om!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det stemmer at det er hans ord. Han truer med brudd med jevne mellomrom. I går ba han meg flytte ut. Sa jeg ikke kunne rydde. Hele dagen har han gått og vært småsur, men benektet det. Helt til det plustelig smalt på kvelden da jeg reagerte på at han påpekte den endte tingen denne dagen.. han sa masse i går (og har sagt før). Jeg er dårlig å rydde, usystematisk, dårlig med økonomi, tar lite ansvar. Jeg har forandret meg. Lagt på meg. Kler meg annerledes enn alle andre. Ligner på min mor.. han er flau over vekten min og måten jeg kler meg på. Jeg er så sliten i dag.. jeg føler meg ikke elsket, jeg føler ikke hjemmet er hjem lengre. At jeg ikke forjener å være her. Jeg vil så gjerne bare være god nok slik at jeg kan være glad. Fortjene å bo her og være en god mamma. Hadde jeg vært annerledes ville livet vært bedre. Jeg har ikke sovet noe i natt. Sitter og fysisk skjelver på badet og er kvalm. Jeg må på jobb og er så redd de skal se at jeg sliter. Jobber med mennesker og må værr påskrudd...

Beklager mye syt.

Ts

Jeg trodde dette handlet om vekt og var litt ambivalent, men dette er ikke bra for deg. Du lever med en mann som bryter deg ned. Når han sier slike ting, så er det noe grunnleggende feil med ham. Noe som ikke lar seg forandre. 

Du har et liv, og bare det. Å fortsette dette forholdet vil bare gjøre deg vondt. Det er sjelden jeg sier dette: men her må du gå.

Anonymkode: 33204...3fc

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke snill, problemer er ikke denne ene kommentaren man faktisk at han bryter deg ned og er slem. Ts det er ikke normalt å være med noen så slemme, du må slutte å si at du er ikke bra nok for han. Du MÅ snu det, han er ikke bra nok for deg, du fortjener bedre. 
Jeg har vokst opp med en mamma som trodde hun måtte være med min far selv om han var slem, det har ødelagt både meg og henne. Hun døde før hun fikk lov å kjenne på hvor godt man kan faktisk få det i liver sitt. I dag er det mandag reist deg opp, kontakt nav, få en noen til å hjelpe deg ut av dette forholdet. Han er ikke glad i deg, slike mennesker kan ikke elske, men du kan lære å elske deg selv❤️

Anonymkode: e26fd...66e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt til å svare "da regner jeg med at mannen din tilrettelegger alt for at du skal kunne fokusere på en livsstilsendring: tar seg av barn, middag, klesvask, rengjøring osv. så du kan få tid til å trene?"

Men ser at denne mannen er ufin langt utover en umoden kommentar. Jeg håper du får hjelp til å se at du er verdt så mye mer, TS ❤️

Anonymkode: 62da5...46e

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk en forskjell på å legge på seg under graviditeter enn ellers. Det kan også være vanskeligere å få tid og ha overskudd til å gjøre noe med vekten den første tiden etter barn. Nå vet jeg ikke hvor gamle ts sine barn er. Jeg tenker man uansett legger det frem på en annen måte. Jeg har også sagt til min mann at han må gjøre noe med vekten, men sa det var fordi hans helse avhenger av det og jeg forventer mer deltakelse med barna. Litt annerledes enn å si han er for tykk til at jeg tør å vise meg med han. Det var forøvrig ikke snakk om noen kilo ekstra heller. Han skulle ned halve kroppsvekten sin. 

Han driver med psykisk mishandling. Kontakt Krisesenteret og få hjelp til å komme deg bort. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så han bedriver psykisk vold og har brutt deg ned til et punkt hvor du er gjort avhengig av ham og din selvfølelse er knyttet til hans bekreftelse og anerkjennelse. Ring et krisesenter og få råd og hjelp. Kom deg unna for barnas skyld. Dette dysfunksjonelle mønsteret tar de med seg i relasjon med andre. 

2000 kalorier hadde jeg lagt på meg av de dagene jeg ikke trener hardt, pulsklokka mi sier at jeg normalt forbrenner rundt 1700, så jeg tror mange tror de spiser lite uten at de gjør det.

Vi trenger ikke så mye mat, men den må være næringsrik, ellers hyler kroppene etter mer. Og hvis det vi putter inn er enda mer tomme kalorier uten nok næring fortsetter suget.

Mer kunnskap om ernæring burde vært obilgatorisk på skolen, men det er jo ikke så lett når «ekspertene» er så uenige.

Etter min mening bør man starte med å spise mer råvarer, og det aller viktigste er å kutte ut de fæle oljene. Rapsolje o.l. Bruk ekte mat, ikke dritt laget til å smøre maskiner! 

Anonymkode: c423b...a43

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, TomSawyer said:

Kjenner jeg sliter en smule med å tro på denne..🙈...skulle det være sant er det ikke håp for mannen.

Det finnes sånne folk. Min mor pleide å fortelle meg at jeg var stygg og feit (aldri veid over 60 kg utenom da jeg var gravid) da jeg var barn :) 

Endret av Blått
  • Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har lagt på meg en del etter to barn. Er overvektig.. bruker xl i klær. Han er flau over å gå rundt med meg og være kjæresten min.  Er skikkelig lei meg. Prøver å slanke meg, men det er så vanskelig. Føler meg skikkelig drit :(

Han er en dust. :) Enkelt og greit! Ta igjen, si at du er flau over å bli sett med han og skammer deg over å gå sammen med en sånn mann som er så stygg på innsiden 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
malifika skrev (13 timer siden):

Han hadde jeg dumpa tvert! Ingen andre enn helsepersonell i en setting på et sykehus/legekontor har noen ting med å kommentere min kropp eller vekt! Hvis min mann ikke hadde tent på meg lengre pga min vekt så er det alt i orden men, da får han bare dumpe meg! Jeg bestemmer helt selv hvordan jeg vil se ut og min kropp skal være etter min vilje og ikke etter en manns utseende preferanser. Uansett hvor mye jeg går opp eller ned så er jeg fortsatt akkurat lik innvendig, og det er dette jeg vil at min mann skal like hos meg, ikke hva som er utenpå.

Jeg er helt enig at å si dette er sårende og ikke noe bra eksempel på en person.  Men jeg mener partneren kan snakke med deg om vekten som har kommet og støtte kjæresten sin. Nå er jeg gift med ei fra helt annen kultur der dette å si at den andre har blitt feit er helt vanlig. Så jeg får høre det rett ut av henne om jeg har lagt på meg litt, men hun støtter meg og er der for meg uansett. Det er bare bra å høre sannheten og å jobbe sammen for å bli bedre. 

Men jeg er helt enig i at personen er den samme innvendig og det er absolutt det som teller mest. Man burde støtte hverandre og jobbe med ting sammen og ikke bare dumpe en person i livet ditt på grunn av vektoppgang. Hvis du elsker personen så gjør man ikke det. Særlig når partneren din og du har barn.

Anonymkode: 8877b...7d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (42 minutter siden):

Det finnes sånne folk. Min mor pleide å fortelle meg at jeg var stygg og feit (aldri veid over 60 kg utenom da jeg var gravid) da jeg var barn :) 

Det er ille vettu det. Uten tvil barnemishandling så håper du ikke sitter igjen med dype sår nå som voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører du sier du gjør "alt du kan", og at det er sykdommer som er skyld i at du er feit. Mulig du selv tror det, og kjøper det narrativet for da er det tross alt lett å gi opp og man slipper å skuffe seg selv. Faktumet er vel at du trener nok ikke hardt nok, eller riktig. Og du spiser nok ikke så sunt som du selv tror. 

Anonymkode: 1ccde...3c9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har lagt på meg en del etter to barn. Er overvektig.. bruker xl i klær. Han er flau over å gå rundt med meg og være kjæresten min.  Er skikkelig lei meg. Prøver å slanke meg, men det er så vanskelig. Føler meg skikkelig drit :(

Jeg hadde bare svart: "Men knulle meg kan du?"

...og ignorert hele mannen!

Anonymkode: dee6b...21a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...