Gå til innhold

Mannen sier han er flau over hvordan jeg ser ut

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg gikk opp fra M/L til XL etter to barn. Min daværende mann kommenterte det ofte og kom med spydige kommentarer om kroppen og vekta. Han hjalp omtrent ingenting til med barna som igjen gjorde meg utslitt med full jobb, og jeg klarte ikke gå ned i vekt pga. enormt stress.
Han var etterhvert utro mot meg, så det at han faktisk sluttet å like kroppen min var et signal om at han ikke ville ha meg mer, men syntes det var fint å ha en å dele økonomien med osv. 

Er skilt i dag. 

Ts: Jeg ville tatt dette alvorlig, og hørt med han hva det vil si for deres framtidige forhold. 

Anonymkode: a5432...690

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (46 minutter siden):

Ja, for fastlegen har veldig mye kompetanse og interesse for å fikse kvinnesykdommer. Jeg har vært hos legen. Fikk beskjed om å faste og gå over til lavkarbo. Som om det hjelper på hormonrot. Ikke at jeg er sykelig overvektig, men har noen få kilo for mye som sitter som støpt.

I know. er helt ille hvor lite kunnskap legene har..😒😕 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har lagt på meg en del etter to barn. Er overvektig.. bruker xl i klær. Han er flau over å gå rundt med meg og være kjæresten min.  Er skikkelig lei meg. Prøver å slanke meg, men det er så vanskelig. Føler meg skikkelig drit :(

Anonymkode: 46845...13c

Kan det være så vanskelig da. Begynne å trene? Jeg er feit jeg også men har tatt tak i det og trener nå daglig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafin skrev (5 minutter siden):

Kan det være så vanskelig da. Begynne å trene? Jeg er feit jeg også men har tatt tak i det og trener nå daglig. 

Ja, mannen tar vel leggerunden med ungene hver kveld så ts kan trene daglig hun også? 

Anonymkode: c467f...ba9

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har lagt på meg en del etter to barn. Er overvektig.. bruker xl i klær. Han er flau over å gå rundt med meg og være kjæresten min.  Er skikkelig lei meg. Prøver å slanke meg, men det er så vanskelig. Føler meg skikkelig drit :(

Det er selvfølgelig ikke noe pent å si, kan det komme av at han synes han ikke har tatt vare på deg ordentlig siden du har lagt på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke kalorier i hormoner.

Jeg sliter også med å gå ned i vekt, men det er ene og alene fordi jeg spiser for mye. 

Hvis du oppriktig mener «hormoner» har skylden for at du ikke går ned i vekt får du starte med å fikse hormonene dine. Dvs gå til legen og få beskjed om at hormonnivåene dine er normale og at du spiser for mye…

Anonymkode: aa66b...0b2

Ehh, visste du at hormoner i ubalanse kan føre til vektøkning????? 

Anonymkode: 9d0f7...81d

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, hvorfor i helsikke er du sammen med en så stor fjottnisse? haha.. seriøst. En ting er å være feit, men en helt annen ting å være en slave med stockholms syndrom til en fjottnisse.

Anonymkode: 07ae5...10b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette går bra. Føler meg helt ødelagt. Får ikke sove. Gruer meg til jobb imorgen.. jeg har aldri vært god nok for han... ikke på noe vis. Jeg er ikke god nok å rydde eller med økonomi heller. Han vil nok gå ifra meg

• Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tror ikke dette går bra. Føler meg helt ødelagt. Får ikke sove. Gruer meg til jobb imorgen.. jeg har aldri vært god nok for han... ikke på noe vis. Jeg er ikke god nok å rydde eller med økonomi heller. Han vil nok gå ifra meg

Nå er du inni en loop hvor det blir svartere og svartere. Riv deg ut av offerrollen og ta tak i livet ditt. Kun du som kan endre ting.

Men først: sov.

Anonymkode: 20b6f...ae6

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Høres jo ut som han knekker deg, da. Disse ordene som du skriver her; de er hans ord, ikke sant? Hans tanker? Jeg tviler på at du tenkte dette om deg selv for noen år siden. For meg ser det ut som han har brutt deg ned, sakte men sikkert. Og da kommer jo kiloene krypende på, i takt med din dalende selvtillit.

En mann som har respekt for den han er sammen med, ville aldri sagt noe sånt som dette. Jeg tenker at det største problemet ditt er ikke vekta, men at mannen din er ufølsom. Han bygger deg ikke opp, får deg ikke til å føle at du ser smashing ut - men tvert imot bryter han deg ned, får deg til å føle at du ser ut som dritt, at du ikke er noe verdt på grunn av vekta, og at du fortjener å få høre det.

Jeg syns du skal begynne å si dette til deg selv: "Før hadde jeg en ungjente-kropp. Nå har jeg en moden kvinne-kropp. En moden kvinne er vakker, formene er vakre og svulmende, slik modne kvinner skal se ut. Kvinner som har født barn skal se slik ut. Jeg er en moden kvinne, en kvinne som har født barn, og jeg er sterk og selvsikker med formene mine. Kurvene mine er tegn på at jeg er en sterk og vakker kvinne."

Du vet at det er mange menn som liker fyldige kvinner, sant? Så dette som mannen din sier, det er utelukkende hans egen preferanse. Det er ikke noe mal på hvordan du "skal" se ut, og hva menn foretrekker, det er smak og behag. Så du kan bare starte med å begynne å like deg selv for at du ser ut som du gjør, og tenke at det er mannen din som har et forskrudd syn på hvordan voksne kvinner skal se ut. Det er hans smak det er noe feil med, ikke ditt utseende. Normalt sett burde smaken hans ha utviklet seg over disse årene, sammen med alderen deres, og sammen med at dere har gått inn i en ny fase i livet med barn. Men han står på stedet hvil, modnes ikke normalt, og tiltrekkes fortsatt av ungjente-kropper. 

Utstråling og selvtillit gjør mye med hvor vakker folk oppfatter deg som. Så start med å like deg selv, og plasser unormaliteten der den hører hjemme. Altså hos mannen.

Anonymkode: 0a88f...67e

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Høres jo ut som han knekker deg, da. Disse ordene som du skriver her; de er hans ord, ikke sant? Hans tanker? Jeg tviler på at du tenkte dette om deg selv for noen år siden. For meg ser det ut som han har brutt deg ned, sakte men sikkert. Og da kommer jo kiloene krypende på, i takt med din dalende selvtillit.

En mann som har respekt for den han er sammen med, ville aldri sagt noe sånt som dette. Jeg tenker at det største problemet ditt er ikke vekta, men at mannen din er ufølsom. Han bygger deg ikke opp, får deg ikke til å føle at du ser smashing ut - men tvert imot bryter han deg ned, får deg til å føle at du ser ut som dritt, at du ikke er noe verdt på grunn av vekta, og at du fortjener å få høre det.

Jeg syns du skal begynne å si dette til deg selv: "Før hadde jeg en ungjente-kropp. Nå har jeg en moden kvinne-kropp. En moden kvinne er vakker, formene er vakre og svulmende, slik modne kvinner skal se ut. Kvinner som har født barn skal se slik ut. Jeg er en moden kvinne, en kvinne som har født barn, og jeg er sterk og selvsikker med formene mine. Kurvene mine er tegn på at jeg er en sterk og vakker kvinne."

Du vet at det er mange menn som liker fyldige kvinner, sant? Så dette som mannen din sier, det er utelukkende hans egen preferanse. Det er ikke noe mal på hvordan du "skal" se ut, og hva menn foretrekker, det er smak og behag. Så du kan bare starte med å begynne å like deg selv for at du ser ut som du gjør, og tenke at det er mannen din som har et forskrudd syn på hvordan voksne kvinner skal se ut. Det er hans smak det er noe feil med, ikke ditt utseende. Normalt sett burde smaken hans ha utviklet seg over disse årene, sammen med alderen deres, og sammen med at dere har gått inn i en ny fase i livet med barn. Men han står på stedet hvil, modnes ikke normalt, og tiltrekkes fortsatt av ungjente-kropper. 

Utstråling og selvtillit gjør mye med hvor vakker folk oppfatter deg som. Så start med å like deg selv, og plasser unormaliteten der den hører hjemme. Altså hos mannen.

ENIG!!!

Endret av MegJa
Justert
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde skjerpe seg, og det til de grader. Oppføre seg som en mann, ikke en fjott. Være den støtten du trenger og fortjener. Burde strengt tatt ikke komme som en overraskelse at to graviditeter gjør noen få endringer med kroppen heller da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry, men dette hadde jeg ikke tolerert.

Det finnes måter å si ting på, dette er ikke den.

send den gjøken på dør, og Finn deg en annen fugl 

Anonymkode: 6a914...3c6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni

Kan det være at overvekten kan komme av at han plager deg? 

La han gå. Det er du som får glow up når det er slutt. Og så har du lært hva en drittsekk er. Din neste kjæreste vil bære deg på gullstol til du blir en skranglete og rynkete 90-åring.

Du er god nok. Og du har lov å være litt tykk. Millioner av menn der ute vil synes du er helt vidunderlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, visste du at hormoner i ubalanse kan føre til vektøkning????? 

Anonymkode: 9d0f7...81d

Og/eller bremse forbrenningen.

Anonymkode: 903cf...67a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette kjente jeg ble for mye.. En moden kvinnekropp skal ikke være overvektig. Men den kan være det. 

Det var forferdelig ufølsomt sagt av mannen til ts. Helt jævlig faktisk.  Men jeg syns det er helt greit at man kan påpeke at partneren sin har gått opp i vekt. Men dette var virkelig ikke måten å gjøre det på.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det stemmer at det er hans ord. Han truer med brudd med jevne mellomrom. I går ba han meg flytte ut. Sa jeg ikke kunne rydde. Hele dagen har han gått og vært småsur, men benektet det. Helt til det plustelig smalt på kvelden da jeg reagerte på at han påpekte den endte tingen denne dagen.. han sa masse i går (og har sagt før). Jeg er dårlig å rydde, usystematisk, dårlig med økonomi, tar lite ansvar. Jeg har forandret meg. Lagt på meg. Kler meg annerledes enn alle andre. Ligner på min mor.. han er flau over vekten min og måten jeg kler meg på. Jeg er så sliten i dag.. jeg føler meg ikke elsket, jeg føler ikke hjemmet er hjem lengre. At jeg ikke forjener å være her. Jeg vil så gjerne bare være god nok slik at jeg kan være glad. Fortjene å bo her og være en god mamma. Hadde jeg vært annerledes ville livet vært bedre. Jeg har ikke sovet noe i natt. Sitter og fysisk skjelver på badet og er kvalm. Jeg må på jobb og er så redd de skal se at jeg sliter. Jobber med mennesker og må værr påskrudd...

Beklager mye syt.

Ts

• Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tlf til fvk siden dere har barn. Kontakt banken for en rådføringstime. Deretter nav. Du har vel rett på noe økonomisk hjelp pga barna) Dersom dere er gift så laster du ned seperasjonspapirene. Dette her finner du deg ikke i. 

Anonymkode: c3189...931

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har vært mannen din. Men ikke med vilje. Min mann gikk opp + 25kg. Dreit i trening og kosthold. Prøvde å motivere han og si i fra på en pen måte. Men nei da. Til slutt sprakk jeg. Ba han trene med meg og spise kun det jeg laget for han. Tvang han. Tok 4 mnd og han var tilbake i form og takket meg senere. Noe ansvar må du ha når du har en partner. Ikke bare drite i utseende og helsen. 

Anonymkode: 2f59a...679

Nå er det faktisk en forskjell på å legge på seg under graviditeter enn ellers. Det kan også være vanskeligere å få tid og ha overskudd til å gjøre noe med vekten den første tiden etter barn. Nå vet jeg ikke hvor gamle ts sine barn er. Jeg tenker man uansett legger det frem på en annen måte. Jeg har også sagt til min mann at han må gjøre noe med vekten, men sa det var fordi hans helse avhenger av det og jeg forventer mer deltakelse med barna. Litt annerledes enn å si han er for tykk til at jeg tør å vise meg med han. Det var forøvrig ikke snakk om noen kilo ekstra heller. Han skulle ned halve kroppsvekten sin. 

Anonymkode: 163f5...292

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...