Gå til innhold

Mannen sier han er flau over hvordan jeg ser ut

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg hadde blitt fullstendig knust, hvis mannen jeg elsker sa det der til meg 💔 Og du har i tillegg født to barn, hans barn. Ord blir litt fattige, merker jeg. Jeg hadde krevet å få en unnskyldning fra han, det er det minste han kan gjøre. 

Hvis jeg ikke mottar respekt, kjærlighet, ømhet, nærhet og ærlighet fra mannen min, da hadde jeg gått fra han. Å starte med å snakke sånn til deg etter to fødsler, det vitner ikke om at han har så mye respekt for deg, han snakker deg ned istedenfor å snakke godt om deg - noe han burde!

Du fortjener bedre enn han!

Anonymkode: 9d0f7...81d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde blitt fullstendig knust, hvis mannen jeg elsker sa det der til meg 💔 Og du har i tillegg født to barn, hans barn. Ord blir litt fattige, merker jeg. Jeg hadde krevet å få en unnskyldning fra han, det er det minste han kan gjøre. 

Hvis jeg ikke mottar respekt, kjærlighet, ømhet, nærhet og ærlighet fra mannen min, da hadde jeg gått fra han. Å starte med å snakke sånn til deg etter to fødsler, det vitner ikke om at han har så mye respekt for deg, han snakker deg ned istedenfor å snakke godt om deg - noe han burde!

Du fortjener bedre enn han!

Takk ❤️ han kommer ikke til å si unnskyld. Han la det frem som at han trengte å være ærlig og ikke kunne noe for det. Han mener jeg bør ta tak. Og det har han jo rett i. Det er bare så brutalt å høre at mannen er flau over utseende.. jeg blir helt satt ut og føler meg så dårlig. Jeg vil jo være fin for han.. men han synes ikke jeg har noe pent utseende lengre.

Ts

Anonymkode: 46845...13c

• Liker 1
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener bedre TS! Du har født to barn som er hans, og han burde beundre deg, og være taknemmelig for det du har utført med din kropp på vegne av dere begge. 

Jeg tenker at om han sier dette er det også en del andre ting han sier eller indirekte gir utrykk for som du ikke fortjener. 

Du fortjener mye bedre enn det her, og han fortjener ikke deg! 

Anonymkode: f95c8...1d7

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer, ønsker du virkelig at han ikke skal være ærlig med deg? 

Jeg som trodde ærlighet varte lengst.

Anonymkode: c618f...515

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man trenger ikke være ærlig om alt, spesielt ikke når det sårer. 

Anonymkode: a9db1...94d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Takk ❤️ han kommer ikke til å si unnskyld. Han la det frem som at han trengte å være ærlig og ikke kunne noe for det. Han mener jeg bør ta tak. Og det har han jo rett i. Det er bare så brutalt å høre at mannen er flau over utseende.. jeg blir helt satt ut og føler meg så dårlig. Jeg vil jo være fin for han.. men han synes ikke jeg har noe pent utseende lengre.

Ts

Å legge det frem på den måten som han gjør, det er overhodet ikke greit. 

Jeg hadde ikke orket å være sammen med en mann som ikke er stolt av meg, hvordan jeg ser ut og hva vi har skapt sammen. For meg hadde dette vært et så stort og ufiksbart tillitsbrudd, at jeg hadde ikke sett meg tilbake.

Jeg håper du har gode folk rundt deg som du kan prate med og som kan støtte deg gjennom dette! Uansett for hva du velger å gjøre videre.

Størrelse XL er IKKE stort, og spesielt ikke etter at kroppen din har gått igjennom to svangerskap! 

Det er ikke mannen din som skal bestemme over din kropp og hvorvidt du burde gå ned i vekt eller ikke, din kropp - DU bestemmer! 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ærlighet + konstruktivitet er å si: Jeg ønsker  det beste for helsa di. Kan vi samarbeide så du kommer tilbake i form etter fødslene? Ikke mase om at han er FLAU... 

Anonymkode: c467f...ba9

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mannen din. Men ikke med vilje. Min mann gikk opp + 25kg. Dreit i trening og kosthold. Prøvde å motivere han og si i fra på en pen måte. Men nei da. Til slutt sprakk jeg. Ba han trene med meg og spise kun det jeg laget for han. Tvang han. Tok 4 mnd og han var tilbake i form og takket meg senere. Noe ansvar må du ha når du har en partner. Ikke bare drite i utseende og helsen. 

Anonymkode: 2f59a...679

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har lagt på meg en del etter to barn. Er overvektig.. bruker xl i klær. Han er flau over å gå rundt med meg og være kjæresten min.  Er skikkelig lei meg. Prøver å slanke meg, men det er så vanskelig. Føler meg skikkelig drit :(

Du får det i hvert fall ikke til med en slik drittmann. Som om han er helt perfekt!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 time siden):

Kjenner jeg sliter en smule med å tro på denne..🙈...skulle det være sant er det ikke håp for mannen.

Du skulle ha sett hvor mange drittfolk det er rundt omkring. Har selv hørt det samme fra eksen, og da veide jeg 58 kilo. 

• Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ts

Har dere sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvis han er flau over å være sammen med henne, bør de splitte opp.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har vært mannen din. Men ikke med vilje. Min mann gikk opp + 25kg. Dreit i trening og kosthold. Prøvde å motivere han og si i fra på en pen måte. Men nei da. Til slutt sprakk jeg. Ba han trene med meg og spise kun det jeg laget for han. Tvang han. Tok 4 mnd og han var tilbake i form og takket meg senere. Noe ansvar må du ha når du har en partner. Ikke bare drite i utseende og helsen. 

Har mannen din født to barn og fått rot med hormoner etter det?

• Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (7 minutter siden):

Du skulle ha sett hvor mange drittfolk det er rundt omkring. Har selv hørt det samme fra eksen, og da veide jeg 58 kilo. 

Seriøst? Er ikke bare ondskapsfullt men lavpannet og. Eneste å oppnå er en usikker kvinne som hater deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ts

"Jeg har tenkt å kvitte meg med 80 kilo. Der er utgangsdøren."

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosalilje84 said:

Har mannen din født to barn og fått rot med hormoner etter det?

Det er ikke kalorier i hormoner.

Jeg sliter også med å gå ned i vekt, men det er ene og alene fordi jeg spiser for mye. 

Hvis du oppriktig mener «hormoner» har skylden for at du ikke går ned i vekt får du starte med å fikse hormonene dine. Dvs gå til legen og få beskjed om at hormonnivåene dine er normale og at du spiser for mye…

Anonymkode: aa66b...0b2

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke kalorier i hormoner.

Jeg sliter også med å gå ned i vekt, men det er ene og alene fordi jeg spiser for mye. 

Hvis du oppriktig mener «hormoner» har skylden for at du ikke går ned i vekt får du starte med å fikse hormonene dine. Dvs gå til legen og få beskjed om at hormonnivåene dine er normale og at du spiser for mye…

Anonymkode: aa66b...0b2

Ja, for fastlegen har veldig mye kompetanse og interesse for å fikse kvinnesykdommer. Jeg har vært hos legen. Fikk beskjed om å faste og gå over til lavkarbo. Som om det hjelper på hormonrot. Ikke at jeg er sykelig overvektig, men har noen få kilo for mye som sitter som støpt.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

"Jaja jeg er feit og du et støgg, jeg kan idet minste slanke meg" 

Anonymkode: c3a45...47f

Bruk denne. Menn som klager over utseendet til partner har en tendens til å ha opparbeidet seg et enormt ego oer eget utseendet. Believe me - De liker svært lite å bli kritisert,og bli kallt stygg av noen nær.Det vil gi en brist i dette egoet. med mindre han er psykopat da. Ingenting biter jo på de.

Uansett. Nok en mann som mangler sosiale skills allså. Regner med han er fryktelig pen,siden du har greid å oversett dette. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt ambivalent her og jeg vil ikke si at jeg er noen drittsekk. Har han prøvd å ta det opp tidligere? 

Min eks gikk fra å være trent til å få en ølmage like stor som en 9-måneders graviditet. Og helt ærlig, det gjorde noe med tiltrekningen, sammen med at jeg var bekymret for helsen hans. Jeg tok det opp på en pen måte, snakket om bekymring for helsen, foreslo å være mer aktive sammen, spise litt sunnere etc og ingenting skjedde. Ingen endring på noen måte. Etterhvert merket jeg også en flauhet. Hvorfor prøvde han ikke engang? Jeg ble også bråere i språket, ønsket så gjerne å nå inn. Jeg forstår at det er brutalt å høre, men det er faktisk vanskelig når partner endrer seg veldig og ikke gjør noe for å prøve å endre det igjen. Han hadde ikke trengt å si det med flau, men kanskje føler han seg desperat etter at du skal bli litt sunnere og få bedre kondis. 

Anonymkode: 60aaa...749

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har også vært ts sin mann. Da jeg gikk gravid med våre to barn, smalt mannen min opp i vekt samtidig. Begge gangene. Da jeg gikk raskt ned igjen etter svangerskapene, forble mannen min overvektig. Ikke snakk om å endre spisevanene eller ta seg en løpetur... Til slutt satte jeg faktisk hardt mot hardt, og sa som sant var: jeg er ikke tiltrukket av overvekt, spesielt ikke når vi skal hoppe til sengs sammen. Da skjerpet han seg. Han tok kraftig tak i trening og kosthold, og han er glad for det nå i ettertid. Resten av familien hans (foreldre og søsken) har gått opp i vekt med årene, mens han fortsatt er veltrent og slank. Jeg tviler på at han hadde vært like fit om ikke jeg hadde sagt ifra. 

Anonymkode: 20b6f...ae6

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...