Gå til innhold

Er lei hundeeiere med hunden i langt bånd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det mange altså? Ser ikke et eneste svar verken i denne tråden eller i andre tråder der de mener det er helt riktig. Kom gjerne med eksempler for dette. Slutt å lek shakespeare, overdramatisering kan du drive på med en annen plass. 

Anonymkode: 888fa...c4c

Veldig hyggelig at du ser Shakespeariansk kvalitet i innlegget mitt, men jeg lover deg at det ikke er såpass altså!

Jeg svarte i en tråd hvor ts gir klart uttrykk for at det dreier seg om andre steder enn utmark, altså der hvor mennesker ferdes. Da er det naturlig å se motreaksjonene og forsvarstalene mot det ts skriver som et ønske om å holde hunden på langline der hvor ts skriver at ikke er greit.

Når jeg leser innlegg som f.eks nr 7, ekstrapolerer jeg automatisk kommentaren dit hen at vedkommende går med langline i alle situasjoner, all den tid vedkommende mener at kort bånd er dårlig dyrevelferd. Det er jo litt rart å skulle anta at hunden kun er med eier i utmark hvor "folk normalt ikke ferdes", som er områdene kennelklubben mener er korrekt sted. Men jeg kan ha latt hjernen ta noen kortslutninger der og trukket noen forhastede konklusjoner.

Men flott! Da er det sikkert bare et fåtall i tråden som er uenig med meg, og det er bra! Så håper jeg at alle dem jeg treffer på tur i Bergensområdet med langline også kan lese denne tråden og bete seg deretter👍🏻

Anonymkode: eecc3...79c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Veldig hyggelig at du ser Shakespeariansk kvalitet i innlegget mitt, men jeg lover deg at det ikke er såpass altså!

Jeg svarte i en tråd hvor ts gir klart uttrykk for at det dreier seg om andre steder enn utmark, altså der hvor mennesker ferdes. Da er det naturlig å se motreaksjonene og forsvarstalene mot det ts skriver som et ønske om å holde hunden på langline der hvor ts skriver at ikke er greit.

Når jeg leser innlegg som f.eks nr 7, ekstrapolerer jeg automatisk kommentaren dit hen at vedkommende går med langline i alle situasjoner, all den tid vedkommende mener at kort bånd er dårlig dyrevelferd. Det er jo litt rart å skulle anta at hunden kun er med eier i utmark hvor "folk normalt ikke ferdes", som er områdene kennelklubben mener er korrekt sted. Men jeg kan ha latt hjernen ta noen kortslutninger der og trukket noen forhastede konklusjoner.

Men flott! Da er det sikkert bare et fåtall i tråden som er uenig med meg, og det er bra! Så håper jeg at alle dem jeg treffer på tur i Bergensområdet med langline også kan lese denne tråden og bete seg deretter👍🏻

Kvalitet uten dramatisk skuespill var det ikke. Dramatikk virker det dog som du kan godt så det du få komplimenter på om du mener det gir grunn til selvskryt.

I innlegget nr 7skriver vedkommende "men i terrenget hvor det skjeldent er mye folk bruker jeg langline"

at du tolker det som at det skjer overalt og i befolkede områder er jo din helt egen tolkning og ikke noe vedkommende skriver i det hele tatt, så med andre ord dramalama uten like.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvalitet uten dramatisk skuespill var det ikke. Dramatikk virker det dog som du kan godt så det du få komplimenter på om du mener det gir grunn til selvskryt.

I innlegget nr 7skriver vedkommende "men i terrenget hvor det skjeldent er mye folk bruker jeg langline"

at du tolker det som at det skjer overalt og i befolkede områder er jo din helt egen tolkning og ikke noe vedkommende skriver i det hele tatt, så med andre ord dramalama uten like.

Ja se der! Sånn går det når man ikke har øynene helt med seg! Men da er jo egentlig alle enig med ts da! Ingen grunn for krangel da! Langline kun i utmark så vi unngår skader, verre er det ikke👍🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja se der! Sånn går det når man ikke har øynene helt med seg! Men da er jo egentlig alle enig med ts da! Ingen grunn for krangel da! Langline kun i utmark så vi unngår skader, verre er det ikke👍🏻

Og likevel var det utrolig hvor mye den langlinen i områder hvor det ikke ferdes mange folk klarte å irritere mennesker i denne tråden. Men ja selvfølgelig bør en ikke bruke langline i populære turområder men det er det ingen som har ment heller. Og selvfølgelig kan en bruke langline i områder hvor det er lite folk. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Og likevel var det utrolig hvor mye den langlinen i områder hvor det ikke ferdes mange folk klarte å irritere mennesker i denne tråden. Men ja selvfølgelig bør en ikke bruke langline i populære turområder men det er det ingen som har ment heller. Og selvfølgelig kan en bruke langline i områder hvor det er lite folk. 

Ts snakker om «langt bånd» i tett befolkede områder. Min erfaring er at langline er skjeldent i byen men det er maaaange med fleksiline som potensielt blir ganske lang. Det er disse jeg har mest dårlig erfaring med i byen, og kanskje det ts har møtt på også. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 18.04):

Jeg liker de fleste hunder men jeg liker ikke at fremmede hunder løper i beina på meg, hopper opp på meg eller snurrer båndet rundt beina mine når jeg er ute og går tur.

Dette ser jeg ofte og i dag opplevde jeg at en dame kom nedover en trapp mens jeg gikk opp, og når hun stod øverst i trappen var hunden hennes over to meter lengre nede der hvor jeg stod, og løp rundt beina mine med båndet på.

Ga beskjed til damen at hun måtte holde styr på hunden sin, og da sa hun; "Ja men jeg har jo hunden i bånd".

Så går jeg en kilometer videre før jeg møter to menn som jogger på den ene siden av veien med hundene sine i lang line, og den ene hunden er på andre siden av veien som er ca 3 m bred.

Hunden løper mot meg og hopper opp på meg for å hilse.

Hvorfor er hundeeiere så j**** sløve med det båndet?

Anonymkode: e26d2...c9a

Huff! Det kan vøre skikkelig farlig med langt bånd. Ei dame i stavanger på tur i skogen ble fanget av dette og slo hodet i bakken. Fikk hjerneblødning og døde…

Anonymkode: a2bca...f55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 18.04):

Jeg liker de fleste hunder men jeg liker ikke at fremmede hunder løper i beina på meg, hopper opp på meg eller snurrer båndet rundt beina mine når jeg er ute og går tur.

Dette ser jeg ofte og i dag opplevde jeg at en dame kom nedover en trapp mens jeg gikk opp, og når hun stod øverst i trappen var hunden hennes over to meter lengre nede der hvor jeg stod, og løp rundt beina mine med båndet på.

Ga beskjed til damen at hun måtte holde styr på hunden sin, og da sa hun; "Ja men jeg har jo hunden i bånd".

Så går jeg en kilometer videre før jeg møter to menn som jogger på den ene siden av veien med hundene sine i lang line, og den ene hunden er på andre siden av veien som er ca 3 m bred.

Hunden løper mot meg og hopper opp på meg for å hilse.

Hvorfor er hundeeiere så j**** sløve med det båndet?

Anonymkode: e26d2...c9a

Hei Ts

Hopper en hund opp på deg er det fult mulig å anmelde hundeier for ikke å kontroll på hunden sin, samt skape utryget i det offetilgerom som følge av sitt hundehold.

Et leiebånd er mellom 90cm og 180cm mao da først er hunden i bånd!

Blir det en runde i retten etter en uøsket hendelese når, du går med hunden i flexibånd eller langline der avstanden mellom deg og hunden er på 2 meter eller mer, og du ikke når, eller kan ta tak i hunden med hendene dine. Vil retten se det slik, løs hund der eier ikke har kontroll på hunden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (På 11.8.2024 den 20.44):

Men så kjenner du ikke alle hundeeiere heller 😊 Det finnes hundrevis av hundeeiere som har kontroll på hunden sin i bånd. 

Min hund- mitt valg 😊

Lar du hunden din gå helt bort til / i beina på folk som ikke har uttrykt at de vil hilse? 

Ikke? Da er det ikke sånne som deg ts henviser til, og du kan bla videre.

Anonymkode: e3063...4e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lar du hunden din gå helt bort til / i beina på folk som ikke har uttrykt at de vil hilse? 

Ikke? Da er det ikke sånne som deg ts henviser til, og du kan bla videre.

Anonymkode: e3063...4e2

Har lov å si min mening jeg også 😊 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 21.15):

Du sier du har kontroll, men i realiteten har du null kontroll på et dyr med sterke instinker som er 10-15meter unna deg. Du er ufattelig naiv, og en farlig hundeeier.

Anonymkode: f04f7...f2b

Haha. Selvfølgelig er det fullt mulig å ha kontroll med svært mye trening fra valpestadiet, og hund som ikke har langt over snittet instinkter (som f.eks de fleste huskyer har). Jeg har selv en førerorientert rase som alltid lystrer innkalling, også når vilt som rådyr og hare løper rett forbi, hunder kommer til osv.

Når man har denne kontrollen er det ikke et problem å ha hunden løs, og det er fullt overkommelig å få til for de fleste type hunder bare man legger ned mye trening for det, er man ikke villig til å legge til all treningen som kreves derimot har man heller ikke rett til å ha hunden løs.

Anonymkode: 86919...b3e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke lese tråden, har bare et motsvar. Hva er det med folk som ikke evner å forstå at det oftest er et bånd mellom hund og eier?

Hvorfor er det så mange som på død og liv skal trenge seg mellom meg og hunden? Hunden går naturligvis i grøfta, så jeg går innerst på fortauet. Stadig vekk kommer folk som gjør seg så smale de kan og skal gå på innsiden av meg. Er de redde for bilveien? 

Anonymkode: 296c9...0bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gadd ikke lese tråden, har bare et motsvar. Hva er det med folk som ikke evner å forstå at det oftest er et bånd mellom hund og eier?

Hvorfor er det så mange som på død og liv skal trenge seg mellom meg og hunden? Hunden går naturligvis i grøfta, så jeg går innerst på fortauet. Stadig vekk kommer folk som gjør seg så smale de kan og skal gå på innsiden av meg. Er de redde for bilveien? 

Anonymkode: 296c9...0bf

Dette skjer med meg også! Jeg går helt tett mot grøfta, sånn at det skal være god plass for folk til å sykle/passere meg og hunden. Så velger folk likevel å gå på den tynne stripa som er mellom meg og grøfta i stedet. Da blir det jo litt vanskelig å holde hunden på avstand når folk på død og liv skal gå nærmest mulig.

Anonymkode: 294e4...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å lese tråden, men hvorfor i alle dager går man så nært en hund som er i bånd at man blir hoppet på?? Hunden er jo i bånd, trekk to meter lengre unna så er problemet løst.

Anonymkode: c3486...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...