Ermegselv Skrevet 11. august #1 Del Skrevet 11. august Okay, jeg trenger deres synspunkter eller meninger. Saken er slik: Jeg fylte på fredagen og jeg hadde invitert gjester. Jeg har en nær venninne som har 3 små barn, og jeg var veldig klar over at jeg ikke ønsket barna der. Grunnen til dette er flere men hovedgrunnen er at hun har null kontroll på de, og de griser noe helt enormt, de tar i all mat og mor mer eller mindre ser på alle sammenkomster som en anledning til å få barnefri. Far har jeg også kontakt med og jeg visste at han kunne hatt de. Så jeg hadde forventet at hun hadde snakket med han og ordnet. Vi bruker hele torsdagen og lage et ok lokalet, vi holder på med mat mannen min og jeg og alt er klart til gjestene skal komme. Jeg har laget buffet, og det er fri med drikke i alle varianter, så jeg så frem til denne dagen. Det var også sånn at ingen barn var der annet enn våre egne men de er over 20 alle sammen så de var der så klart. Ei venninne tok med seg sin 14 dager gamle sønn men det jo ikke noe problem. Men så kommer hun jeg reagerte på. Og jeg begynte å kjenne at hjertet sank i brystet, for hvem hadde hun med seg..... jepp , barn. Og det var totalt kaos, de løp rundt, de ropte , det var barnegråt, søling på gulv. Maten ble tatt i uten at mor reagerte. Det verste var nesten da ene barnet tar tak i duken hvor brett med mat var på og dro ned, Jeg ender med at jeg ber henne forlate selskapet mitt og hun sier det burde også gjelde den lille babyen også. Hun viste null forståelse, og var kjempesint når hun ble bedt om å forlate selskapet og i dag fikk jeg sms at jeg ikke var velkommen i hennes hus... Nei ingen av barna har diagnoser, men bare dårlig oppførsel. Fordi barna aldri får et nei, fordi det er i mot mors holdninger. Og ikke er de i barnehage heller. 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Del Skrevet 11. august Ermegselv skrev (3 minutter siden): Jeg har en nær venninne som har 3 små barn, og jeg var veldig klar over at jeg ikke ønsket barna der Du skulle sagt nei i døra. Det hadde jeg gjort. Her skal det drekkes og festes, bannes og danses, ingen barn har adgang. Enkelt og greit. Anonymkode: d4e62...ce0 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 11. august #3 Del Skrevet 11. august Enkelte folk altså..... (ikke du TS) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Del Skrevet 11. august Var du tydelig i invitasjonen at det var en voksen fest? Om ikke så regner jeg med du har lært det til neste gang. Men jeg forstår deg SÅ godt. vi har mange barn i vår familie, men kun 2 som er helt ute av kontroll. Det ødelegger så mye for alle parter, og jeg ser at folk nå vegrer seg for å invitere dem. Tenker du kan ha helt god samvittighet, men du burde nok ha vært tydelig i forkant at barn ikke var ønsket. Ring og ta en prat med din venninne. Er hun en god venn så løser dette seg Anonymkode: ebf48...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Del Skrevet 11. august Ermegselv skrev (7 minutter siden): Okay, jeg trenger deres synspunkter eller meninger. Saken er slik: Jeg fylte på fredagen og jeg hadde invitert gjester. Jeg har en nær venninne som har 3 små barn, og jeg var veldig klar over at jeg ikke ønsket barna der. Grunnen til dette er flere men hovedgrunnen er at hun har null kontroll på de, og de griser noe helt enormt, de tar i all mat og mor mer eller mindre ser på alle sammenkomster som en anledning til å få barnefri. Far har jeg også kontakt med og jeg visste at han kunne hatt de. Så jeg hadde forventet at hun hadde snakket med han og ordnet. Vi bruker hele torsdagen og lage et ok lokalet, vi holder på med mat mannen min og jeg og alt er klart til gjestene skal komme. Jeg har laget buffet, og det er fri med drikke i alle varianter, så jeg så frem til denne dagen. Det var også sånn at ingen barn var der annet enn våre egne men de er over 20 alle sammen så de var der så klart. Ei venninne tok med seg sin 14 dager gamle sønn men det jo ikke noe problem. Men så kommer hun jeg reagerte på. Og jeg begynte å kjenne at hjertet sank i brystet, for hvem hadde hun med seg..... jepp , barn. Og det var totalt kaos, de løp rundt, de ropte , det var barnegråt, søling på gulv. Maten ble tatt i uten at mor reagerte. Det verste var nesten da ene barnet tar tak i duken hvor brett med mat var på og dro ned, Jeg ender med at jeg ber henne forlate selskapet mitt og hun sier det burde også gjelde den lille babyen også. Hun viste null forståelse, og var kjempesint når hun ble bedt om å forlate selskapet og i dag fikk jeg sms at jeg ikke var velkommen i hennes hus... Nei ingen av barna har diagnoser, men bare dårlig oppførsel. Fordi barna aldri får et nei, fordi det er i mot mors holdninger. Og ikke er de i barnehage heller. Når du vet at barna kommer med , eller at dette er et gjentagende og kjent problem, hvorfor inviterer du da? Et lsmåbarn klarer vel heller ikke å dra særlig mye i en duk på et stor bord med mye mat opp på? Så du syner eller mangler vi noen detaljer? Kort prosess, du kjenne rproblemet, barna kommer ofte med, du vil ikke ha dem der, ergo du inviterer ikke den dama. Anonymkode: bf85b...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #6 Del Skrevet 11. august Har du ikke beskrevet denne venninnen og ungene hennes tidligere? Tatt til deg noen av rådene du fikk da? Anonymkode: 33cda...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 11. august Forfatter #7 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du ikke beskrevet denne venninnen og ungene hennes tidligere? Tatt til deg noen av rådene du fikk da? Anonymkode: 33cda...1d8 Nei det har jeg ikke. Er ganske så ny her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 11. august Forfatter #8 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var du tydelig i invitasjonen at det var en voksen fest? Om ikke så regner jeg med du har lært det til neste gang. Men jeg forstår deg SÅ godt. vi har mange barn i vår familie, men kun 2 som er helt ute av kontroll. Det ødelegger så mye for alle parter, og jeg ser at folk nå vegrer seg for å invitere dem. Tenker du kan ha helt god samvittighet, men du burde nok ha vært tydelig i forkant at barn ikke var ønsket. Ring og ta en prat med din venninne. Er hun en god venn så løser dette seg Anonymkode: ebf48...241 Begyntte å svar fra mobilen men tar det via pc istedet for. Jeg hadde skrevet navnet hennes i invitasjonen, jeg hadde også poengetert at det ikke var noen mindreårige velkommen, jeg skrev at det ble fri flyt av alkohol fra start til slutt, og at det heller ikke var noe plass for små barn å løpe på, eller disse er jo ikke små små men likevel ikke store 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 11. august Forfatter #9 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når du vet at barna kommer med , eller at dette er et gjentagende og kjent problem, hvorfor inviterer du da? Et lsmåbarn klarer vel heller ikke å dra særlig mye i en duk på et stor bord med mye mat opp på? Så du syner eller mangler vi noen detaljer? Kort prosess, du kjenne rproblemet, barna kommer ofte med, du vil ikke ha dem der, ergo du inviterer ikke den dama. Anonymkode: bf85b...0f6 Dette er første gangen jeg inviterer henne til fest etter at hun ble skilt, og jo barn som er under skolealder men ikke så små som du kanskje tenker deg klarer fint å dra i duk og da velte mat. Dette er ikke 1 barn men 3, de er trillinger så de er jevne i alder, og som sagt de kan ikke vite hva et nei er fordi de aldri hører det. Hvis jeg så syner så må de gjelde de andre også som var til stedet fordi maten gikk i gulvet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 11. august #10 Del Skrevet 11. august Hadde nektet dem adgang eller kasta de ut etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Del Skrevet 11. august Ermegselv skrev (2 timer siden): jeg var veldig klar over at jeg ikke ønsket barna der. Var det bare du selv som var klar over dette eller ga du tydelig beskjed til den inviterte at invitasjonen var til den voksne, altså var du klar på at barna ikke var ønsket i selskapet. Anonymkode: f0a4a...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #12 Del Skrevet 11. august Ermegselv skrev (2 minutter siden): Dette er første gangen jeg inviterer henne til fest etter at hun ble skilt, og jo barn som er under skolealder men ikke så små som du kanskje tenker deg klarer fint å dra i duk og da velte mat. Dette er ikke 1 barn men 3, de er trillinger så de er jevne i alder, og som sagt de kan ikke vite hva et nei er fordi de aldri hører det. Hvis jeg så syner så må de gjelde de andre også som var til stedet fordi maten gikk i gulvet Trillinger? Ja, det har vi her i huset og, men de er ikke og har heller aldri vært villstyringer. Men et barn under 6 år klarer vel fortsatt ikke å dra duken av serveringsbordet? Hun, gir su ikke litt vel mye opplysninger her, i forhold til å kunne bli gjenkjent om saken er virkelig har hendt? Jeg tror dette er en god tulletråd. Anonymkode: bf85b...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #13 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når du vet at barna kommer med , eller at dette er et gjentagende og kjent problem, hvorfor inviterer du da? Et lsmåbarn klarer vel heller ikke å dra særlig mye i en duk på et stor bord med mye mat opp på? Så du syner eller mangler vi noen detaljer? Kort prosess, du kjenne rproblemet, barna kommer ofte med, du vil ikke ha dem der, ergo du inviterer ikke den dama. Anonymkode: bf85b...0f6 Har du hatt små unger du eller. Jo de klarer å dra i duker med mat på Anonymkode: d50dd...d61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #14 Del Skrevet 11. august Hvorfor er dem ikke i barnehage? Er trollet ufør? Anonymkode: fb1df...02e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #15 Del Skrevet 11. august Jeg vil gratulere deg, Ts! Gratulerer med overstått bursdag! Og minst like viktig - gratulerer med å ha satt en så tydelig grense at du ba henne og barna forlate selskapet! Den dama er ikke en venninne, ikke egentlig, så jeg tenker at det ikke er noe større tap for deg å miste henne. Hun har ingen respekt for deg. Hun har tidligere latt sine barn ødelegge dine/andres selskap. Og denne gangen hadde hun fått helt spesifikk beskjed om at barn ikke var velkomne. Og likevel valgte hun helt bevisst å ta med barna i et selskap hvor hun også visste det ville være langt mer alkoholinntak enn hva som er forenelig med å ha barn med på. Hennes barns far hadde dessuten også mulighet til å ha barna mens hun var i selskap. Men hun valgte istedenfor å kjøre en merkelig egotripp, totalt blottet for sosial intelligens, respekt og omtanke for deg og de andre gjestene. Og det er ikke første gang hun gjør lignende. Nei, denne "venninnen" er ingen god venninne av deg, Ts. Hun har åpenbart problemer selv, og kanskje enda større problemer siden hun ikke en gang kan håndtere egne barn. Men jeg hadde holdt meg unna henne, for personer med så lite respekt og omtanke og sosial intelligens som hun viser, det koster langt mer å ha kontakt med enn å miste dem. Om hun tar kontakt med deg og gir deg en oppriktig unnskyldning og viser at hun har reflektert rundt det hun gjorde, og også de problemene hun tydelig har med egne barn, så kan du jo vurdere videre kontakt. Men om hun ikke ser dette og ikke unnskylder seg, da er det virkelig ikke noe tap å miste henne, uansett hvilken lang historie dere måtte ha bak dere i vennskapet. Og du, siden du også kjenner hennes barns far ville jeg tatt en alvorsprat med ham, for jeg hadde vært bekymret for barnas del når mor tilsynelatende er så fullstendig grenseløs med dem. De barna vil få store problemer jo eldre de blir om de ikke lærer seg å oppføre seg sammen med andre. Anonymkode: e0366...034 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #16 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du hatt små unger du eller. Jo de klarer å dra i duker med mat på Anonymkode: d50dd...d61 Svaret ser du over. Tre på en gang, faktisk. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er dem ikke i barnehage? Er trollet ufør? Anonymkode: fb1df...02e Anonymkode: bf85b...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #17 Del Skrevet 11. august Jeg vet ikke om jeg hadde sett det som et tap. Å evnt misteen veninde over dette her. Når hun viser så lite forståelse. Man er jo nermest tilbakestående når du tar med deg unger på slik type fest. Og drt i tillegg er gitt beskjed om barn ingen adgang. 2mnd baby kan man ta med om man drar igjen tidligere. Anonymkode: d50dd...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 11. august Forfatter #18 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Var det bare du selv som var klar over dette eller ga du tydelig beskjed til den inviterte at invitasjonen var til den voksne, altså var du klar på at barna ikke var ønsket i selskapet. Anonymkode: f0a4a...116 Invitasjonen lød som følger: I forbindelse med at jeg fyller 50 år har jeg invitert til voksen fest med mat og drikke. Det er ikke mulig å ta med barn da jeg ikke ønsker å ha barn og fyll sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 11. august Forfatter #19 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Trillinger? Ja, det har vi her i huset og, men de er ikke og har heller aldri vært villstyringer. Men et barn under 6 år klarer vel fortsatt ikke å dra duken av serveringsbordet? Hun, gir su ikke litt vel mye opplysninger her, i forhold til å kunne bli gjenkjent om saken er virkelig har hendt? Jeg tror dette er en god tulletråd. Anonymkode: bf85b...0f6 Nei jeg er ikke redd for å bli gjenkjent, og om noen skulle kjenne de igjen så ja vel, det er nok vitner tilstedet for å bekrefte dette hvis noen stiller tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ermegselv Skrevet 11. august Forfatter #20 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg vil gratulere deg, Ts! Gratulerer med overstått bursdag! Og minst like viktig - gratulerer med å ha satt en så tydelig grense at du ba henne og barna forlate selskapet! Hun har ingen respekt for deg. Hun har tidligere latt sine barn ødelegge dine/andres selskap. Litt usikker hva du mener her, jeg har aldri skrevet om henne her inne, så derfor er jeg litt usikker på om hvorfor dette kommer Og du, siden du også kjenner hennes barns far ville jeg tatt en alvorsprat med ham, for jeg hadde vært bekymret for barnas del når mor tilsynelatende er så fullstendig grenseløs med dem. De barna vil få store problemer jo eldre de blir om de ikke lærer seg å oppføre seg sammen med andre. Takk. Jeg har snakket med far og han hadde ikke fått spørsmål om å ha ungene og han hadde ikke vært i selskapet uansett da dette ikke er en jeg omgås så mye. Anonymkode: e0366...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå