Gå til innhold

Kommer det ny covid vaksine i September?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Herregud, hvem bryr seg? Ta den hvis du vil, ikke ta den hvis du ikke vil. Personlig følger jeg rådene fra forskerne. Skulle konspirasjonsteoretikerene få rett, så tror jeg uansett det hadde vært en kjip verden å leve i, med en haug med folk med helseangst og galninger med tinnfoliehatter.

Anonymkode: 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har det ikke kommet frem nok informasjon om hvor skadelig vaksinen er enda til at folk snart begynner å legge 2 og 2 sammen??

Fatter ikke at folk fortsatt tror på dette tullet

Anonymkode: 9d623...2e1

Vaksinen jeg refererer til skal visstnok forhindre at man ikke får så lett long covid

Ts

Anonymkode: aec42...66f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vaksinen jeg refererer til skal visstnok forhindre at man ikke får så lett long covid

Ts

Den har ikke jeg hørt om og tror det ikke før jeg får se det. De kan jo så vidt garantere at man får et lettere sykdomsforløp med den vanlige vaksinen så at de har noe som garanterer at man ikke får long covid tviler jeg sterkt på. Er ikke noe nytt at man kan bli varig syk etter et vanlig sykdomsforløp heller. Statistikken viser nå at man har mindre risiko for å få long covid om man er vaksinert med vaksinen de allerede har.

Selv er jeg grunnvaksinert med to doser og så har jeg hatt korona to ganger etter det. Kan sikkert takke vaksinen for at det var et lettere forløp første gang jeg hadde det og nå siste gang så er det jo ganske så utvannet, både grunnvaksinasjonen og viruset selv. 

Noen folk blir jo bare syke etter en influensa og, noen er rett og slett mer utsatt. Kjenner to fra vgs som begge fikk ME etter kyssesyken feks og kjenne 3 som har blitt syke etter vanlig influensa lenge før korona kom. 

Uansett, jeg kommer ikke til å ta flere vaksiner for korona så lenge det ikke kommer en ny versjon som faktisk er verre enn hva starten på korona. 

Anonymkode: e85d0...c65

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den har ikke jeg hørt om og tror det ikke før jeg får se det. De kan jo så vidt garantere at man får et lettere sykdomsforløp med den vanlige vaksinen så at de har noe som garanterer at man ikke får long covid tviler jeg sterkt på. Er ikke noe nytt at man kan bli varig syk etter et vanlig sykdomsforløp heller. Statistikken viser nå at man har mindre risiko for å få long covid om man er vaksinert med vaksinen de allerede har.

Selv er jeg grunnvaksinert med to doser og så har jeg hatt korona to ganger etter det. Kan sikkert takke vaksinen for at det var et lettere forløp første gang jeg hadde det og nå siste gang så er det jo ganske så utvannet, både grunnvaksinasjonen og viruset selv. 

Noen folk blir jo bare syke etter en influensa og, noen er rett og slett mer utsatt. Kjenner to fra vgs som begge fikk ME etter kyssesyken feks og kjenne 3 som har blitt syke etter vanlig influensa lenge før korona kom. 

Uansett, jeg kommer ikke til å ta flere vaksiner for korona så lenge det ikke kommer en ny versjon som faktisk er verre enn hva starten på korona. 

Vaksinen forhindrer ikke 100% at man får long covid, men at man kanskje ikke får det eller ikke blir verre når man har lang covid fra før av, sånn som jeg har.

Det jeg skriver her har jeg fått vite av en  som virolog.

Jeg har også kun to vaksiner fra høsten 2021 og covid fra vinteren 2022, men mistenker at jeg hadde covid i oktober i fjor, men det slo ikke ut på tester, men det kjente slik ut.

Ts

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har hørt at det kommer en oppdatert vaksine i September, og at denne vaksinen er laget mtp å motvirke long covid.

Vet noen når den kommer?

Hvor har du hørt at den er laget for å motvirke lc?

det har vel vært sagt at å ha vaksinen kan være med å forhindre utvikling av lc. Men jeg og mange sliter med det til tross for vaksiner:/

Eller mente du at vaksinen skaø bedre eksisterende lc? Høres isåfall usannsynlig ut da man ikke har funnet årsaken

Anonymkode: 19c8b...ef0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor har du hørt at den er laget for å motvirke lc?

det har vel vært sagt at å ha vaksinen kan være med å forhindre utvikling av lc. Men jeg og mange sliter med det til tross for vaksiner:/

Eller mente du at vaksinen skaø bedre eksisterende lc? Høres isåfall usannsynlig ut da man ikke har funnet årsaken

Jeg er medlem i en facebookgruppe som heter "long covid Norge", og der var det en som er utdannet lege som skrev det.

Den kommende vaksinen skulle visst være bedre på å forhindre long covid, men også bedre long covid for oss som har det.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hololo skrev (22 timer siden):

sikker at du har hørt riktig? et google søk ga meg ingenting om en ny vaksine.

Det kommer oppdatert vaksine i høst . Fått beslked om der fra vaksine kontoret :)

men om den har noe med long covid å gjøre tviler jeg på. 
kommer jo stadig oppdaterte vaksiner mtp nye varianter av viruset 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er medlem i en facebookgruppe som heter "long covid Norge", og der var det en som er utdannet lege som skrev det.

Den kommende vaksinen skulle visst være bedre på å forhindre long covid, men også bedre long covid for oss som har det.

Ts

Da må du ha misforstått.  Han skrev ikke at den oppdaterte vaksinen som kommer er laget for long covid. Men at vaksine generelt er lurt da det forhindrer alvorlig sykdom og minsker sjansen for å utvikle lc. (Jeg personlig har lc selv om jeg har tre vaksiner fra før).
Noen blir også bedre av lc av å ta vaksine. Kanskje fordi den setter igang en immun respons og hjelper kroppen å bekjempe det som evt er der. Men ikke alle blir det. 

men alt dette har ikke noe med den oppdaterte vaksinen å gjøre. Oppdaterte vaksiner kommer stadig mtp nye varianter av viruset. Så sånn sett lurt å ta nyeste vaksinen

sånn forstod jeg det hvertfall.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du ha misforstått.  Han skrev ikke at den oppdaterte vaksinen som kommer er laget for long covid. Men at vaksine generelt er lurt da det forhindrer alvorlig sykdom og minsker sjansen for å utvikle lc. (Jeg personlig har lc selv om jeg har tre vaksiner fra før).
Noen blir også bedre av lc av å ta vaksine. Kanskje fordi den setter igang en immun respons og hjelper kroppen å bekjempe det som evt er der. Men ikke alle blir det. 

men alt dette har ikke noe med den oppdaterte vaksinen å gjøre. Oppdaterte vaksiner kommer stadig mtp nye varianter av viruset. Så sånn sett lurt å ta nyeste vaksinen

sånn forstod jeg det hvertfall.

OK, da har jeg misforstått siden jeg trodde at den kommende vaksinen er den beste med tanke på long covid

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

OK, da har jeg misforstått siden jeg trodde at den kommende vaksinen er den beste med tanke på long covid

Ts

Kan jo hende jeg ikke har forstått det riktig heller. Men har ikke lest at at han skrev at den oppdaterte vaksinen er laget for å forhindre/bedre lc. Det hadde jo vært en sensasjon 😞

Men sikkert lurt å ta vaksine uansett. Har du tatt vaksine før eller etter du fikk lc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Trenger man å ta noe vaksine da, vi får jo korona titt og ofte nok nå til at en vaksine er unødvendig.

Jeg har aldri hatt covid og har alle planer om å fortsette med det, så jeg tar alle vaksiner jeg får tilbud om.

Anonymkode: 4aa4e...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg fikk problemer med stoffskifte etter covid. Fikk betennelse i skjoldkjertelen og så ble stoffskiftet mitt for lavt en god stund før betennelsen gikk over og jeg ble bra igjen. Det tok et halvt års tid før symptomene var borte, og jeg var sykemeldt i 2 måneder. Dette var ikke i begynnelsen av pandemien. Covid er virkelig ikke noen spøk.. 

Anonymkode: 8655d...bdb

Fordi den mest sannsynligvis er laget for å trenge ekstra hardt inn i cellene på folk. 

https://www.vg.no/nyheter/i/OooK9w/kan-bli-tidenes-stoerste-skandale

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Herregud, hvem bryr seg? Ta den hvis du vil, ikke ta den hvis du ikke vil. Personlig følger jeg rådene fra forskerne. Skulle konspirasjonsteoretikerene få rett, så tror jeg uansett det hadde vært en kjip verden å leve i, med en haug med folk med helseangst og galninger med tinnfoliehatter.

Anonymkode: 5e842...cd6

https://www.vg.no/nyheter/i/OooK9w/kan-bli-tidenes-stoerste-skandale Anbefaler deg å lese denne for å se hvilken argumentasjon forskerne brukte som grunnlag. Her får man innsyn i hva ledende forskere diskuterte med hverandre bak lukkede dører, på sms og mail - og hva de fortalte verden. Stikk i strid med fakta. Mens de som påstod noe annet ble kalt galninger med tinnfoliehatter.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lajlaj skrev (1 minutt siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/OooK9w/kan-bli-tidenes-stoerste-skandale Anbefaler deg å lese denne for å se hvilken argumentasjon forskerne brukte som grunnlag. Her får man innsyn i hva ledende forskere diskuterte med hverandre bak lukkede dører, på sms og mail - og hva de fortalte verden. Stikk i strid med fakta. Mens de som påstod noe annet ble kalt galninger med tinnfoliehatter.

Lever fint med å væra "galning" med aluhatt.

Anonymkode: 9c1cd...87f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever fint med å væra "galning" med aluhatt.

Anonymkode: 9c1cd...87f

Samme her. Alt som stod i artikkelen diskuterte mange av oss i starten av viruset. Facebook og Twitter slettet alt. Så viser det seg at det høyst sannsynlig var sannheten, mens forskerne ubegrunnet stod og sa noe annet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (21 minutter siden):

Hva har dette med vaksine å gjøre?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du ser den jeg direkte siterer, så ser du sammenhengen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du.. Ifølge noen artikler så ble svineinfluensa vaksine stoppet etter ca 800 rapporterte vaksine bivirkninger. Mens covid vaksinen har forårsaket ( iallefall hva som har blitt rapportert) mange hundre tusen bivirkninger. Men ikke stoppet. 

Altså.. Våkne opp. Mange av mine venner og familie fikk harde covid infeksjoner av de som tok vaksinene.. Mens de som ikke tok den har ingen(!) av dem blitt alvorlige syke. Veldig glad jeg sto imot. 

Men folk får gjøre som de vil! 

Anonymkode: d7ad4...768

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (13 minutter siden):

Om du ser den jeg direkte siterer, så ser du sammenhengen.

Den du siterer forteller om stoffskifte problem etter infeksjon. Og har ikke tatt vaksinen da dette skjedde i starten av pandemien ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Den vaksinen som kommer er for de mellom 12 og 26 år. 

Anonymkode: 31f6e...bd8

Igjen skal den yngre generasjonen ødelegges for ingenting. Hilsen en forholdsvis ung, helt frisk dame som har slitt med harde symptomer etter dose 2 (Moderna) tatt for lang tid siden. 

Anonymkode: a3e8c...ffe

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...