Gå til innhold

Kommer det ny covid vaksine i September?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maskinfører skrev (2 timer siden):

Han toppsjefen i AstraZeneca får i allefall god lønn 216 millioner så en ny covid vaksine burde være på trappene for øvrig de lager mye medisiner og vaksiner der  Toppsjefen er forøvrig  utdannet Veterinær og økonom            https://www.finansavisen.no/helse/2024/03/30/8113447/vil-stanse-astrazeneca-sjefens-lonnshopp

Skandaløst at noen får tjene så mye

Ts

Anonymkode: aec42...66f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 19.19):

Den vaksinen som kommer er for de mellom 12 og 26 år. 

Anonymkode: 31f6e...bd8

Har du noe informasjon eller link til mer informasjon  om dette?

Anonymkode: 8ade9...64c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Lc før vaksinen var tilgjengelig og har slitt i snart 4 år med ettervirkninger. Jeg er ikke i stand til å jobbe. Har tatt tre vaksiner i etterkant. Siste for 9 måneder siden.   Jeg vil fortsette å ta nye vaksiner i takt med viruset endringer. 

Vaksinen har kortvarig effekt, da viruset stadig muterer. Så det er nødvendig med  nye doser,  om en har økt risiko  for alvorlig sykdom eller om en ønsker å redusere risikoen for å utvikle Lc.  Det er så mye forskning tilgjengelig, som alle viser det samme. De med vaksinen er bedre beskyttet mot alvorlig sykdom og død og den  minsker risikoen for Lc.  Mange av de som sliter mest med Lc i dag er de som ble smittet, før vaksinen var tilgjengelig. 

Anonymkode: e92bb...5bd

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg fikk Lc før vaksinen var tilgjengelig og har slitt i snart 4 år med ettervirkninger. Jeg er ikke i stand til å jobbe. Har tatt tre vaksiner i etterkant. Siste for 9 måneder siden.   Jeg vil fortsette å ta nye vaksiner i takt med viruset endringer. 

Vaksinen har kortvarig effekt, da viruset stadig muterer. Så det er nødvendig med  nye doser,  om en har økt risiko  for alvorlig sykdom eller om en ønsker å redusere risikoen for å utvikle Lc.  Det er så mye forskning tilgjengelig, som alle viser det samme. De med vaksinen er bedre beskyttet mot alvorlig sykdom og død og den  minsker risikoen for Lc.  Mange av de som sliter mest med Lc i dag er de som ble smittet, før vaksinen var tilgjengelig. 

Du merket ikke noe bedring /endring av lc når du tok vaksine?

Det er mange vaksinerte som også har lc btw.

Anonymkode: 19c8b...ef0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 19.19):

Den vaksinen som kommer er for de mellom 12 og 26 år. 

Anonymkode: 31f6e...bd8

Hvor har du det fra?

Jeg er voksen og har fått beskjed fra vaksine kontoret at det kommer en vanlig oppdatert vaksine i høst. Har ikke noe med barn å gjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Ikke bare det. Skandaløst at skaper av vaksinen som blant annet kostet tre unge sykepleiere i Norge livet, fortsetter der han er. 

Anonymkode: a3e8c...ffe

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du merket ikke noe bedring /endring av lc når du tok vaksine?

Det er mange vaksinerte som også har lc btw.

Nei, ingen endring i symptomer.

Ja, jeg vet…desverre. Vaksinen beskytter ikke tilstrekkelig og har kortvarig effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jane78 skrev (22 timer siden):

Strålingen ifra nettet er vel livsfarlig uansett. Win=win

Du bør ha foliehatt.Stråling er ufarlig.

Anonymkode: 9c1cd...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått hjerteproblemer etter covid , des 23. (2.gangs smitte) Høyt BT  og høy puls) Er i 40 årene.  Har startet opp med to typer hjertemedisin. Ble også påvist  høyt kolesterol, etter smitte ( har ligget normalt) uten at jeg med sikkerhet kan fastslå at dette har med covid å gjøre, Flere har påvist økt kolesterol etter smitte 

Er vaksinert, siste dose ca 11 mnd før smitte.

Symptomene  kom like etter smitte, med press/trykk,  i brystet og hjertebank. kroppen virket stresset, ikke psykisk. Det viste seg at jeg hadde skyhøyt BT og høy hvile puls

Jeg skal bestille ny vaksine nå. Studier viser at det beskytter realtivt  godt mot L.C,/cardiovaskulær sykdom , ( selv om den desverre ikke beskytter fullstending , og at effekten går ned , etter litt tid)

Jeg ønsker ingen ny smitte, nå, spessielt ikke så lenge vaksinen ikke er oppdatert 

Anonymkode: 0c590...fbc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har fått kogntiv svikt eter covid, hvor lenge var det slik før det bedra seg? Jeg har 9 mnd siden siste smitten som knakk hjernen min helt og syns det kogntive bare er verre og verre. Hvordan var dere andres forløp?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulla Ullsokk skrev (22 timer siden):

Å, du har det allerede, sorry! 
Da ville jeg gått til nevrorefleksolog og tatt lymfebehandling og muligens vagusbehandling.

Ellers gjelder det selvsagt som hjelper immunforsvaret, spesielt kosthold og d-vitaminer.

Det tullet der virker ikke.

Anonymkode: 76da9...b56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som har fått kogntiv svikt eter covid, hvor lenge var det slik før det bedra seg? Jeg har 9 mnd siden siste smitten som knakk hjernen min helt og syns det kogntive bare er verre og verre. Hvordan var dere andres forløp?

Jeg har også kognitive utfordringer og jeg har ikke merket bedring,  i løpet av snart 4 år, med Lc.  Jeg prøver å unngå for mange triggere, slik at jeg lever best mulig med utfordringene.

Er tips er å bruke loops. Dette reduseres bakgrunnsstøy. Jeg bruker det når jeg reiser offentlig, eller  er på steder med mye mennesker. Dette gjør at jeg ikke like fort tappes, som før. Jeg opplevde at ting støyer mye. Har flydd i etterkant og vært svært plaget med lyden av motor. Noe jeg aldri har merket før covid. Ved bruk av loops forsvinner denne støyen. Min opplevelse er at lyder er en av de tingene, som er en trigger. Men ulempen er at hyppig bruk kan øke lydsensitivitet. Så jeg bruker det kun, så jeg kan delta mer sosialt og tappes  mindre på reiser. 

Ellers må jeg gjøre en og en ting. Og fordele dette utover dagen, ta pauser å sørge for at jeg  skjermer meg fra inntrykk og nok hvile. 

Dette er noe dritt. Så jeg anbefaler alle og ta smitten på alvor. Jeg så og si aldri  syk, levde et aktivt liv og var i full jobb. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva hjelper?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har også kognitive utfordringer og jeg har ikke merket bedring,  i løpet av snart 4 år, med Lc.  Jeg prøver å unngå for mange triggere, slik at jeg lever best mulig med utfordringene.

Er tips er å bruke loops. Dette reduseres bakgrunnsstøy. Jeg bruker det når jeg reiser offentlig, eller  er på steder med mye mennesker. Dette gjør at jeg ikke like fort tappes, som før. Jeg opplevde at ting støyer mye. Har flydd i etterkant og vært svært plaget med lyden av motor. Noe jeg aldri har merket før covid. Ved bruk av loops forsvinner denne støyen. Min opplevelse er at lyder er en av de tingene, som er en trigger. Men ulempen er at hyppig bruk kan øke lydsensitivitet. Så jeg bruker det kun, så jeg kan delta mer sosialt og tappes  mindre på reiser. 

Ellers må jeg gjøre en og en ting. Og fordele dette utover dagen, ta pauser å sørge for at jeg  skjermer meg fra inntrykk og nok hvile. 

Dette er noe dritt. Så jeg anbefaler alle og ta smitten på alvor. Jeg så og si aldri  syk, levde et aktivt liv og var i full jobb. 

Huff. Trenger håp jeg.

Men hvis du reiser og er blant folk så er du hvertfall fungerende da. Jeg husker ikke om jeg har spist idag liksom.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Huff. Trenger håp jeg.

Men hvis du reiser og er blant folk så er du hvertfall fungerende da. Jeg husker ikke om jeg har spist idag liksom.

Huff, beklager. Ja, folk er ulikt rammet. Jeg klarer heldigvis å være litt sosial. Men det koster.

Har vært på ferietur i sommer. Det betyr så mye. Men jeg må ha masse hvile. Sov/ hvilte  10-12 t hver natt. Så frokost og litt aktiviteter, før en lang siesta,  før middag kveld. Var totalt tømt siste dager. Men det er verdt det, føler jeg lever litt. 

I hverdagen er jeg så og si kun med familien. En sjelden gang er vi sosiale ned andre….

Masse god bedring til deg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke snakk om en slags kombinert influensa/covid-vaksine? Influensavaksinen pleier å være klar i oktober/november.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts

Ja det er det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg tok tre vaksiner før smitta første gang. Fikk covid 10 dager etter vaksine. Så igjen etter 8 mnd og så igjen etter ett år. Nå har jeg lc

så ganske ymse hva både vaksiner og infeksjon beskytter mot😜

Godt mulig jeg har lc jeg også, men det blir smør på flesk. Har allerede de fleste lc symptomer fra MS. 

Veldig synd du fikk lc. Håper du med tiden blir helt frisk igjen🫶

Anonymkode: a8b71...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 15.41):

Kosthold hjelper ikke immunforsvaret???

Nevrorefleksologi er helt fantastisk etter egen erfaring, men det kan jeg forstå at folk ikke tror på fordi de ikke har prøvd. Helt greit. Men KOSTHOLD og d-vitaminer??

Da er du i fornektelse fordi du ikke gidder å gjøre en egeninnsats.

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jane78 skrev (På 12.8.2024 den 14.27):

Si det til min døde farfar. Han kjøpte konspirasjonsteoriene, nektet vaksinering, ble for syk til å plasseres på ventilator og døde kort tid etter innleggelse. 

Din døde farfar, som sikkert var 80+ og hadde dødd av neste forkjølelse uansett 😉 

Anonymkode: 4ae0d...4fb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...