Pippi Lotta Skrevet 12. august 2024 #81 Del Skrevet 12. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 10.52): Jeg ser ikke utfra hovedinnlegg at det står akkurat dette, kan du sitere den delen av innlegget for meg? Anonymkode: 0bf7a...cfc Ekspander Hvilken del? Synes det er spesielt om du ikke greier å finne et eneste utsagn i denne tråden, som strider mot medisinske råd.... Endret 12. august 2024 av Pippi Lotta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #82 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 13.36): Jeg er ikke TS, og jeg tar avstand til årsakene som Louise Hay presenterer. Det er likevel både mye forskning på hvordan traumer fører til både fysisk og psykisk sykdom som voksen. Dette handler om nervesystemet, følelser påvirker også nervesystemet. Og tanker påvirker følelser. Alt henger sammen. Jeg håper at alvorlig syke mennesker tar innover seg at deres vonde undertrykte følelser kan ha sammenheng med deres alvorlige diagnoser, og at de dermed nettopp tar tak i dem, i stedet for å bruke operasjoner og medikamenter, i stedet for å gå til grunnproblemer. Anonymkode: 1bf50...4a5 Ekspander Pippi Lotta skrev (På 12.8.2024 den 10.58): Hvilken del? Synes det er spesielt om du ikke greier å finne et eneste utsagn i denne tråden, som strider mot medisinske råd.... Ekspander Nå forholdt jeg meg til hovedinnlegget i tråden. Men hvis det er innlegget over du mener, så tolker jeg det heller som et råd om å se på underliggende traumer fremfor å medisinere noe som kanskje ikke trengs å medisineres. Jeg tolker det ikke som at denne personen sier at medisinsk behandling skal verken avsluttes eller ikke påbegynnes uten at dette er gjort, men at den metafysiske årsaken taes med som et ledd i behandlingen, slik at man kan unngå videre medisinering der det ikke er nødvendig. Anonymkode: 0bf7a...cfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #83 Del Skrevet 12. august 2024 Pippi Lotta skrev (På 12.8.2024 den 6.25): Så folk som får alvorlig sykdom skal da "ta tak i undertrykkende føkelser" isteden for å mota nødvendig behandling? Det er nettopp slike farlige holdninger som er probleme med TS sin tankegang! Får man kreft så haster det og mota livreddende behandling, da kan man ikke begynne i langtekkelig terapi. Psykisk helse kan påvirke fysisk helse akurat som at fysisk helse påvirker psykisk helse, det er ingen ting revolusjonerende med den kunnskapen. Skole medisinen har aksepter det for lenge siden! Så det er åpenbart bra om folk bearbeider følelsene sine, ungår stres også videre. Det er døds skummelt (bokstavelig talt) om folk skal behandle blødninger med sinnemestring, og direkte uansvarlig å spre slikt tankegods. Ekspander Ja, de kan godt gjøre begge deler. Og jeg er i den oppfatninger at det faktum at svært mange ikke har gjort det har tatt mange liv. Anonymkode: 1bf50...4a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #84 Del Skrevet 12. august 2024 Pippi Lotta skrev (På 12.8.2024 den 10.58): Hvilken del? Synes det er spesielt om du ikke greier å finne et eneste utsagn i denne tråden, som strider mot medisinske råd.... Ekspander Jeg ser du har tolket meg i verste mening. En bruker operasjoner for langt mer enn akutte tilstander. Mange tar i bruk operasjoner for smerter og faktisk er det flere av disse operasjonene som fungerer for under 50% av de opererte. Det kan du se på f.eks kneoperasjoner og operasjoner i ryggen. Så ender de med å bruke A-preparater, som gjør at de ødelegger relasjoner og ofte faller utenfor arbeidslivet. Da tenker jeg at det hadde vært bedre å vite at kanskje de ryggsmertene skyldes undertrykte følelser. Dette er det null fokus på i offentlig helsevesen. Anonymkode: 1bf50...4a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #85 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 12.00): Nettopp. Det var dette jeg også skrev. At morens stress blir ungens stress blant annet. Det er ingen som hevder at det bare er følelser som kan føre til sykdom. Men man kan jo for eksempel si at dersom moren hadde vanskelige følelser og hun trøstespiste usunn mat fordi hun ikke klarte å prosessere disse følelsene på andre måter, så var følelsene som gjorde at hun trøstespiste usunn mat medvirkende årsak og kanskje grunnårsaken til at hennes ufødte barn fikk problemer (dersom vi skal bruke det eksempelet). Hadde hun prosessert følelsene på andre måter ville kanskje ikke ungen ha fått problemet. Dette er jo ikke magi, det er sunn fornuft. Anonymkode: 33e71...136 Ekspander Så det er altså forklaringen du presenterer for alle foreldre som får barn med ulike funksjonsvariasjoner ? At det var morens stress som gjorde at babyen ble multihandicappet, fikk ulike syndrom/kromosomfeil osv ?! Anonymkode: f11e6...050 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #86 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 15.44): Så det er altså forklaringen du presenterer for alle foreldre som får barn med ulike funksjonsvariasjoner ? At det var morens stress som gjorde at babyen ble multihandicappet, fikk ulike syndrom/kromosomfeil osv ?! Anonymkode: f11e6...050 Ekspander Jeg er ikke den du du spør. Men jeg tror neppe at morens stress alene gir et barn kromosomfeil osv. Men stress kombinert med mangel på flere viktige næringsstoffer, og generelt livsstil, påvirker. Nå vil jo selvsagt fødselen i seg selv også være viktig, for her kan ting gå galt. Noen (TS?) vil jo kanskje også mene at vi tiltrekker oss slike situasjoner fordi det er en del av vår "åndelige utvikling". Ikke min påstand, jeg bare antar at det er det en del mener. Anonymkode: 0bf7a...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #87 Del Skrevet 12. august 2024 Dette var ikke ment å utelukke medisinsk behandling, men at det metafysiske/psykiske samarbeides med medisinsk behandling i helsevesenet. At noen blir født med multihandicappet trenger verken ikke være foreldre eller barnets skyld. Det kan skylde tidligere liv. Lilli Bendriss snakket en gang om det med reinkarnasjon i ånd og vitenskap at en som var uteligger kunne bli gjenfødt som en multihandicappet fordi som uteligger fikk den personen ikke noe omsorg og ble ikke sett. Å bli født som multihandicappet er en måte å bli sett og få omsorg på som personen kanskje ikke gjorde i et annet liv. Anonymkode: 5b280...47e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 13. august 2024 #88 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 11.13): Nå forholdt jeg meg til hovedinnlegget i tråden. Men hvis det er innlegget over du mener, så tolker jeg det heller som et råd om å se på underliggende traumer fremfor å medisinere noe som kanskje ikke trengs å medisineres. Jeg tolker det ikke som at denne personen sier at medisinsk behandling skal verken avsluttes eller ikke påbegynnes uten at dette er gjort, men at den metafysiske årsaken taes med som et ledd i behandlingen, slik at man kan unngå videre medisinering der det ikke er nødvendig. Anonymkode: 0bf7a...cfc Ekspander Ja jeg snaket om det inlege jeg siterte ja..... Hvor det står istedenfor medisinering eller operasjoner. Om det skal betyr føll legens råd, så er det jo ingen problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 13. august 2024 #89 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 11.50): Jeg ser du har tolket meg i verste mening. En bruker operasjoner for langt mer enn akutte tilstander. Mange tar i bruk operasjoner for smerter og faktisk er det flere av disse operasjonene som fungerer for under 50% av de opererte. Det kan du se på f.eks kneoperasjoner og operasjoner i ryggen. Så ender de med å bruke A-preparater, som gjør at de ødelegger relasjoner og ofte faller utenfor arbeidslivet. Da tenker jeg at det hadde vært bedre å vite at kanskje de ryggsmertene skyldes undertrykte følelser. Dette er det null fokus på i offentlig helsevesen. Anonymkode: 1bf50...4a5 Ekspander Så når du skrev alvorlig syke menesker, så snaket du om vont i kneet? Det var ikke slik jeg tolket deg nei.... Så er det bare tull at det ofentlig helsevesnet ikke fokuserer på at stres og vanskelige følelser kan føre til problemer med rygen. Jeg har hat vondt i rygen i årevis og vært hos flere fastleger, kiropraktorer, fysioterapeuter og til og med en legevakt på grund av rygen... Alle har SELFØLGELIG vært klar over at faktorer som angst og stres fører til anspent muskler som igjend fører til smerter i kroppen. Aldri vært bort i en lege som ikke var klar over dette! Virker som om folk I denne tråden har et behov for å slå in åpne (eller ikke eksisterende) dører. Som ikke hadde vært noe problem, om retorikken ikke la skyld på pasientene eller hørtes ut som oppfordringer om å "bearbeide følelser" ISTEDENFOR livreddende behandlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #90 Del Skrevet 13. august 2024 Så mye bortkastet energi og tankevirksomhet. Jaja, det er vel i hvert fall en stund til vi får militante healere. Anonymkode: 93bd0...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #91 Del Skrevet 13. august 2024 Pippi Lotta skrev (På 13.8.2024 den 8.34): Ja jeg snaket om det inlege jeg siterte ja..... Hvor det står istedenfor medisinering eller operasjoner. Om det skal betyr føll legens råd, så er det jo ingen problem. Ekspander Du har virkelig tolket det innlegget i verste mening. Personen som skrev det har jo forklart hva h*n egentlig mente. Jeg ser ikke at det er skrevet noe sted at det menes at man skal unngå livreddende behandlinger. Anonymkode: 0bf7a...cfc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #92 Del Skrevet 13. august 2024 Pippi Lotta skrev (På 13.8.2024 den 8.47): Så når du skrev alvorlig syke menesker, så snaket du om vont i kneet? Det var ikke slik jeg tolket deg nei.... Så er det bare tull at det ofentlig helsevesnet ikke fokuserer på at stres og vanskelige følelser kan føre til problemer med rygen. Jeg har hat vondt i rygen i årevis og vært hos flere fastleger, kiropraktorer, fysioterapeuter og til og med en legevakt på grund av rygen... Alle har SELFØLGELIG vært klar over at faktorer som angst og stres fører til anspent muskler som igjend fører til smerter i kroppen. Aldri vært bort i en lege som ikke var klar over dette! Virker som om folk I denne tråden har et behov for å slå in åpne (eller ikke eksisterende) dører. Som ikke hadde vært noe problem, om retorikken ikke la skyld på pasientene eller hørtes ut som oppfordringer om å "bearbeide følelser" ISTEDENFOR livreddende behandlinger. Ekspander Men nå var jo vond rygg bare et eksempel. Helsevesenet har ikke fokus på underliggende traumer for f.eks kreft eller revmatisme. Anonymkode: 0bf7a...cfc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #93 Del Skrevet 13. august 2024 Pippi Lotta skrev (På 13.8.2024 den 8.47): Så når du skrev alvorlig syke menesker, så snaket du om vont i kneet? Det var ikke slik jeg tolket deg nei.... Så er det bare tull at det ofentlig helsevesnet ikke fokuserer på at stres og vanskelige følelser kan føre til problemer med rygen. Jeg har hat vondt i rygen i årevis og vært hos flere fastleger, kiropraktorer, fysioterapeuter og til og med en legevakt på grund av rygen... Alle har SELFØLGELIG vært klar over at faktorer som angst og stres fører til anspent muskler som igjend fører til smerter i kroppen. Aldri vært bort i en lege som ikke var klar over dette! Virker som om folk I denne tråden har et behov for å slå in åpne (eller ikke eksisterende) dører. Som ikke hadde vært noe problem, om retorikken ikke la skyld på pasientene eller hørtes ut som oppfordringer om å "bearbeide følelser" ISTEDENFOR livreddende behandlinger. Ekspander Nei, jeg har vært utydelig der, du har rett. Når det gjelder alvorlig syke, så må de jo nødvendigvis bruke operasjoner og medikamenter for å håndtere symptomene av lidelsene sine. I de tilfeller det er snakk om smerter o.l. så tenker jeg at de med fordel kan velge bort operasjoner og medikamenter. Jeg skulle heller skrevet at meg mener at alvorlig syke i tillegg til å få nødvendig helsehjelp for her og nå-situasjonen får hjelp til å prosessere følelsene også. "istedet for" var helt feil å ta inn i den setningen, og handler om de som har smertetilstander. Det jeg hører, og erfarer, fra leger er at de snakker om stress, men at de ikke har gode løsninger for hvordan håndtere dette. Og jeg mener de fokuserer for lite på følelser. At en som menneske har makt til å påvirke sin kropp er ikke det samme som at en er skyld i at en er skadet, og syk. Jeg har selv en lang rekke helseutfordringer og jeg kjenner ikke på skam eller skyld for at det er slik, jeg tenker likevel at jeg har makten til å påvirke min kropp gjennom tanker og følelser. Og jeg tenker det er en frigjørelse å slutte å bli provosert av det tankegodset. Anonymkode: 1bf50...4a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå