AnonymBruker Skrevet 11. august #41 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det er flere ting man kan gjøre. Jeg forstår ikke at du konkluderte det utav mitt innlegg. Men selv om man har et bra kosthold og trener jevnlig, går til psykolog og er sosial så kan man ha dårlig psykisk helse på grunn av pågående eller tidligere belastninger i livet. Anonymkode: a8be9...244 Vel selvfølgelig! Traumer påvirker helsen vår både fysisk og psykisk. Men alt er ikke relatert til underliggende psykosomatiske årsaker. At man har dårlig ånde fordi man er "sint". Får man hull i tennene pga sinne? Søvnløshet er altså pga frykt og skyldfølelse. Min søvnløshet var fordi jeg hadde for lite av et par aminosyrer. Men i følge Louise Hay så kunne jeg egentlig bare sagt en setning med affirmasjoner, og kurert søvnløsheten, og ikke trengt aminosyrene likevel? Altså det er så latterlig. Her er forøvrig en liste over "årsaker" til mange lidelser. Vil avslutte med å si at egenkjærlighet og ha det bra er veldig viktig for generell helse, men likevel... https://www.heartlandhealingarts.com/blog/2018/6/19/emotional-and-mental-causes-of-illness-the-list-by-louise-hay Anonymkode: 0bf7a...cfc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #42 Del Skrevet 11. august 38 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lever en ganske alternativ livsstil selv, men det du sier her er at fysisk sykdom ikke eksisterer og at det egentlig bare er følelser. Les det du skrev om fornektelse du. Anonymkode: d317c...e28 det var ikke det jeg sa, det står tydelig i posten "METAFYSISKE årsaker.." META... ikke fysisk. alt må taes med for helhetlig helse, både det fysiske og psykiske og en åndelig grunn Anonymkode: 5b280...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #43 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): du misforsto dette er METAfysiske årsaker fysisk må å taes med på et helhetlig bilde, så det at du eks. trente er bare bra Anonymkode: 5b280...47e Ok. Denne tråden bør flyttes til tråden om religion og alternativt. Anonymkode: 0bf7a...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 11. august #44 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så du tror heller ikke på at stress er medførende årsak til de fleste livsstilsykdommer da tenker jeg? For hva er egentlig stress i kroppen? Hvilke prosesser er egentlig involvert. Det å mene at stress eller for eksempel stort psykisk press over tid kan føre til sykdom er ikke det samme som å si at noen ønsker seg en sykdom. Det blir for dumt. Anonymkode: 33e71...136 Selfølgelig kan stress påvirke kroppen, det er like bra dokumentert som at røyk kan føre til kreft. Det er vitenskap, noe helt annet en å hevde at kviser skyles man ikke liker seg selv, ulykker skyldes troen på vold eller blødninger skyldes sinne.... Som er noe av tullet som står i hovedinnlegget. Det er forkastelig å komme med slike "eventyr" fordi det kan føre til at pasienter føler skyld for å ikke klare å "forebyge" eller kaster bort energi på og "forebyge" ting man ikke kan forebygge mot! Det er totalt krise om foreldre til barn tror kreftsyke barn må jobbe med å ikke ønske å ha kreft i steden for å faktisk mota behandling for kreft. Eller foreldre til blødende barn skal fjerne sinnet i barnet, i stede for å stoppe blødningen. Det er uansvarlig og usympatisk og spre slikt tull!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #45 Del Skrevet 11. august Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Selfølgelig kan stress påvirke kroppen, det er like bra dokumentert som at røyk kan føre til kreft. Det er vitenskap, noe helt annet en å hevde at kviser skyles man ikke liker seg selv, ulykker skyldes troen på vold eller blødninger skyldes sinne.... Som er noe av tullet som står i hovedinnlegget. Det er forkastelig å komme med slike "eventyr" fordi det kan føre til at pasienter føler skyld for å ikke klare å "forebyge" eller kaster bort energi på og "forebyge" ting man ikke kan forebygge mot! Det er totalt krise om foreldre til barn tror kreftsyke barn må jobbe med å ikke ønske å ha kreft i steden for å faktisk mota behandling for kreft. Eller foreldre til blødende barn skal fjerne sinnet i barnet, i stede for å stoppe blødningen. Det er uansvarlig og usympatisk og spre slikt tull!! Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å lese alt dette ut av mine innlegg... Dette er ditt grums, ikke noe med meg å gjøre! Det jeg har skrevet om i denne tråden her er hovedsakelig at det vi kaller følelser i dagligtalen er mer komplekst dersom man ser på fysiologien. I kroppen er følelser (basert på det vi vet ut i fra vestlig vitenskape) en sammensetning av spesifikke neurotransmittorer (kjemiske forbindelser) og deres interaksjoner med forskjellige deler av nervesystemet. Når vi føler en spesifikk følelser så kan man si at kroppen kjører på et spesifikt system som fører til at visse cellulære prosesser aktiveres. Du har kanskje hørt om dopamin, serotonin, acetylcholine, GABA osv. Det er blant annet disse neurotransmittorene som er involvert i produksjonen av følelser. I tillegg fører disse neurotransmittorene til andre prosesser i andre deler av kroppen også blir aktivert. Så det å si at følelser kan være skyld i den eller den fysiske manifestasjonen er ikke så far fetched som du skal ha det til. Det er egentlig ganske logisk dersom man har kunnskap om fysiologi. Jeg sier ikke at jeg kjøper det som står i HI fult ut. Jeg er mer opptatt av å nyansere og si at dersom man har forståelse for kroppens prosesser så ville man ikke automatisk avfeie at det kan være noe her. Men helt klart er det at disse prosessene fortsatt ikke er fullt ut fortsatt av vestlig vitenskap og at man ikke skal se bort i fra at det vil komme mange nye perspektiver fra dette området i fremtiden. Men jeg forstår ut av innlegget ditt at du ikke har dyptgående innsikt i kroppens prosesser og skjønner at det er derfor du misforstår poenget mitt. Anonymkode: 33e71...136 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #46 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Følelser er jo kjemikaler som påvirker andre prosesser i kroppen. Du er klar over det eller? Anonymkode: 33e71...136 Det er jeg klar over. Jeg er også klar over at følelser ikke skaper Alzheimer, abscess, allergi, dårlig ånde og andre ting som er nevnt. Anonymkode: d317c...e28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #47 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ganske provosert over å lese at alvorlig sykdom som er arvelig, som alzheimer, skal tilegnes som noe man er selvforskyldt... Anonymkode: 85954...315 Jeg er ikke enig med det TS skriver, men alzheimer er i stor grad produkt av livsstil. Anonymkode: 1bf50...4a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #48 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jeg klar over. Jeg er også klar over at følelser ikke skaper Alzheimer, abscess, allergi, dårlig ånde og andre ting som er nevnt. Anonymkode: d317c...e28 Tenker du at neurotransmittorene og nervesystemet (følelser) er helt adskilt fra alle sykdomsprosesser? Anonymkode: 33e71...136 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #49 Del Skrevet 11. august Jeg liker boken til Louise Hay, den er veldig empowering på den måten at den minner deg på at du har handlekraft i eget liv, du kan bevege deg videre fra traumer og sår, du kan velge hvordan du møter deg selv og andre, og det er unødvendig å møte andre med høyere krav enn en stiller til seg selv. Hennes 4 spørsmål har hjulpet meg mye. MEN, den listen om ulike plager og hva de betyr, selv om mange av dem treffer på meg, så er det jo bare tull. Det er ikke slik at bestemte kroppsdeler og plager er knyttet til bestemte konflikter. Det som derimot stemmer er at følelser og mellommenneskelige konflikter, og tankene en har om en selv og ens egen rolle i livet, kan få fysiske utslag. En annen teori for dette er TMS, tension myositis syndrome, som slik jeg har forstått det handler om at årsaken til mange kroniske smerter er undertrykte følelser som en ikke har prosessert. Kjenner mange som har fått bukt med langvarige smertetilstander ved å komme i kontakt med kroppen og følelsene sine, og faktisk begynne å sette grenser og dekke behovene som følelsene relaterer til. Anonymkode: 1bf50...4a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #50 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jeg klar over. Jeg er også klar over at følelser ikke skaper Alzheimer, abscess, allergi, dårlig ånde og andre ting som er nevnt. Anonymkode: d317c...e28 Basert på hvilken kunnskap og kompetanse. Jeg tror du kunne vært enig i at å undertrykke f.eks raseri kan skape spenninger i musklene i skuldre og nakke? Hva får deg da til å si at undertrykt raseri ikke kan påvirke andre type smertetilstander, andre hormonforstyrrelser og immunforsvarets evne til å motarbeide oppsamling av bakterier m.m.? Anonymkode: 1bf50...4a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #51 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Følelser er jo kjemikaler som påvirker andre prosesser i kroppen. Du er klar over det eller? Anonymkode: 33e71...136 Følelserer ikke kjemikalier, det er nerveceller som vandrer i hjernen. Anonymkode: bf198...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #52 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Mange av oss begynner å forstå at fysiske symptomer og sykdom ofte begynner først i den emosjonelle og mentale kroppen. Vi er ikke bare en fysisk kropp. Vi har hver en aura av subtile kropper inkludert de eteriske, mentale, emosjonelle, astrale og kausale. Energihealere, klarsynte og sjamaner er i stand til å føle eller se disse kroppene. Vårt vestlige system for allopatisk medisin kan tilby akutte livreddende operasjoner, samt dempe og kontrollere symptomer, men grunnårsaken blir ofte ikke behandlet. Fordi følelsene og tankene våre er energi, kan de, hvis de ikke uttrykkes 'i bevegelse', sette seg fast i kroppen og forårsake blokkering i energiflyten. Traumer eller arvet cellulært minne kan også føre til at meridianene til chi eller prana som strømmer gjennom kroppen, ikke fungerer optimalt. Reiki og andre modaliteter som arbeider med energifeltet kan ha varige helbredende resultater når energiene som forårsaker sykdom forsiktig fjernes. Sjamanistiske teknikker, som har vært den tradisjonelle formen for fysisk og psykisk helbredelse i tusenvis av år, kan fjerne mørk energiinntrenging, åndsfester og tilby sjelegjenvinning gjennom energihealing og plantemedisin. Disse modalitetene kombinert med rådgivning og livsstilsendringer viser at holistiske behandlinger tilbyr en mer bærekraftig og varig form for helbredelse. Det er mange aktuelle studier som beviser at energihealing virker. Denne listen av Louis Hay, forfatter av You Can Heal Your Life, er en verdifull referanse for din egen helbredelsesreise. Å jobbe med hennes foreslåtte affirmasjoner kan begynne å nøste opp den psykiske energien som sitter fast i kroppen, følelsene og sinnet for å skape rom for helbredelse. Fra min egen personlige erfaring er denne prosessen mest effektiv i en flerlags tilnærming kombinert med reiki, sjamanisk healing, blomsteressenser, kostholdsendringer, trening og naturterapi. i kjærlighet og nåde, Cara Du kan helbrede livet ditt Louise Hay Symptomliste: Magekramper: Frykt. Stopper prosessen. Abscess: Gjærende tanker over sår, mistanke og hevn. Ulykker: Manglende evne til å snakke for seg selv. Opprør mot autoritet. Troen på vold. Aches: Lengsel etter kjærlighet. Lengter etter å bli holdt. Akne: Ikke akseptere seg selv. Misliker seg selv. Avhengighet: Løper fra selvet. Frykt. Å ikke vite hvordan man elsker seg selv. Binyreproblemer: Defaitisme. Bryr seg ikke lenger om seg selv. Angst. Alkoholisme: Følelse av nytteløshet, skyldfølelse, utilstrekkelighet. Selvavvisning. Allergier: Fornekter din egen kraft. Alzheimers sykdom: Nektelse av å håndtere verden slik den er. Håpløshet og hjelpeløshet. Sinne. Amenoré: Vil ikke være kvinne. Misliker seg selv. Anemi: "Ja-men" holdning. Mangel på glede. Frykt for livet. Føler meg ikke bra nok. Ankel: Ufleksibilitet og skyldfølelse. Ankler representerer evnen til å motta glede. Anoreksi: Fornektelse av selvlivet. Ekstrem frykt, selvhat og avvisning. Angst: Ikke stole på flyten og prosessen i livet. Apati: Motstand mot følelse. Dømming av selvet. Frykt. Appetitt, overdreven: Frykt. Trenger beskyttelse. Å dømme følelsene. Arm: Representerer kapasiteten og evnen til å holde på livets opplevelser. Arterier: Bær livsglede. Arthritiske fingre: Et ønske om å straffe. Skylde. Føler seg utsatt. Leddgikt: Føler seg uelsket. Kritikk, harme. – Revmatoid artritt: Føler seg utsatt. Mangel på kjærlighet. Kronisk bitterhet. Harme. Dyp autoritetskritikk. Føler meg veldig påført. Astma: Kveler kjærlighet. Manglende evne til å puste for seg selv. Føler seg kvalt. Undertrykt gråt. Fotsopp: Frustrasjon over å ikke bli akseptert. Manglende evne til å gå videre med letthet. Issues: Representerer livets støtte. Ryggproblemer: – Avrundede skuldre: Bærer livets byrder. Hjelpeløs og håpløs. – Smerter i korsryggen: Frykt for penger eller mangel på økonomisk støtte. – Midtryggsmerte: Skyldfølelse. Satt fast i alt det der bak. "Gå av ryggen min!" – Øvre ryggsmerter: Mangel på emosjonell støtte. Føler seg uelsket. Holder kjærligheten tilbake. – Back Curvature: Manglende evne til å flyte med støtte fra livet. Frykt og prøver å holde på gamle ideer. Stoler ikke på livet. Mangel på integritet. Ingen mot til overbevisning. Dårlig ånde: Sinne og hevntanker. Erfaringer med sikkerhetskopiering. Balanse, tap av: Spredt tenkning. Ikke sentrert. Skallethet: Frykt. Spenning. Prøver å kontrollere alt. Sengevæting: Frykt for foreldre, vanligvis far. Raping: Frykt. Gulper livet for fort. Bells parese: Ekstrem kontroll over sinne. Uvillighet til å uttrykke følelser. Blæreproblemer: Angst. Holder på gamle ideer. Frykt for å gi slipp. Å bli "forbanna". Blødning: Gleden tar slutt. Sinne. Blærer: Motstand. Mangel på følelsesmessig beskyttelse. Blodtrykk: – Høyt: Langvarig følelsesmessig problem ikke løst. – Lav: Mangel på kjærlighet som barn. Defaitisme. Kroppslukt: Frykt. Misliker seg selv. Frykt for andre. Bein: Representerer universets struktur. Benmarg: Representerer dypeste oppfatninger om selvet. Hvordan du støtter og bryr deg om deg selv. – Pauser: Opprør mot autoritet. Anonymkode: 5b280...47e Vel, stress setter kroppen i fight / flight. Over tid ødelegger det kroppens likevekt, dvs hindrer dens evne til å restituere og reparere optimalt. Hva som er "for mye" stress er individuelt tror jeg, alt etter hvilke genetiske disposisjoner man har for sykdom, samt øvrig livsstil, og antakelig også hvor man bor (luftforurensning? Høyt over havet?) Akkurat hvilke typer følelser som sitter i gang ubalanse i hvilken del av kroppen, blir veldig detaljert og vanskelig å teste. Generelt må vi lære at "tanker" som sådan ikke kan skade oss. Vi går rundt i bekymring og stresser oss selv, i bunn og grunn skremmer vi oss selv. Og, don't get me started når det kommer til media! Vi skal holdes i viss agg-tilstand, hvilket aldri vil føre til "fred på jord" og heller ikke friskere sinn eller kropper. Anonymkode: faf3b...684 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 11. august #53 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å lese alt dette ut av mine innlegg... Dette er ditt grums, ikke noe med meg å gjøre! Jeg leser det ut av det inleget jeg svarte på, der du spør en bruker hvorfor TS var provoserende.... AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor det egentlig? For hvis det er selvforskyldt kan man jo i større grad unngå det. Da er det jo ikke noe som slår til helt tilfeldig men noe man kan jobbe for å forebygge. Er ikke det bedre? Anonymkode: 33e71...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 11. august #54 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Basert på hvilken kunnskap og kompetanse. Jeg tror du kunne vært enig i at å undertrykke f.eks raseri kan skape spenninger i musklene i skuldre og nakke? Hva får deg da til å si at undertrykt raseri ikke kan påvirke andre type smertetilstander, andre hormonforstyrrelser og immunforsvarets evne til å motarbeide oppsamling av bakterier m.m.? Anonymkode: 1bf50...4a5 Kan du bevise at julenissen ikke finnes? Det er ikke greit å sikte opp "eventyr" runt alvorlige sykdomer, når disse eventyrene kan ha alvorlig betydning for alvorlig syke menesker. Det hjelper ikke at du mener det ikke er bevist at "eventyrene" ikke er sanne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #55 Del Skrevet 11. august Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Jeg leser det ut av det inleget jeg svarte på, der du spør en bruker hvorfor TS var provoserende.... Det var dette brukeren jeg svarte skrev: AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ganske provosert over å lese at alvorlig sykdom som er arvelig, som alzheimer, skal tilegnes som noe man er selvforskyldt... Anonymkode: 85954...315 Det var dette jeg stilte meg uforstående til. Å bli provosert fordi noen antyder at man selv kan være skyld i alvorlig sykdom (begynner å skjønne hvorfor helsevesenet er presset..). Fra mitt perspektiv ville jeg tenkt at det var positivt dersom sykdom også var selvforskyldt for da betyr det jo at man selv kan gjøre ting for å unngå/bedre det. Jeg skrev ingenting om hvorvidt jeg var enig eller uenig i informasjonen i HI her. Så der lot du tydeligvis din egen uprosesserte irritasjon spille over på meg - urettmessig vil jeg si. Anonymkode: 33e71...136 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #56 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Følelserer ikke kjemikalier, det er nerveceller som vandrer i hjernen. Anonymkode: bf198...167 Hvor har du dette fra? Anonymkode: 33e71...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #57 Del Skrevet 11. august Pippi Lotta skrev (29 minutter siden): Kan du bevise at julenissen ikke finnes? Det er ikke greit å sikte opp "eventyr" runt alvorlige sykdomer, når disse eventyrene kan ha alvorlig betydning for alvorlig syke menesker. Det hjelper ikke at du mener det ikke er bevist at "eventyrene" ikke er sanne. Jeg er ikke TS, og jeg tar avstand til årsakene som Louise Hay presenterer. Det er likevel både mye forskning på hvordan traumer fører til både fysisk og psykisk sykdom som voksen. Dette handler om nervesystemet, følelser påvirker også nervesystemet. Og tanker påvirker følelser. Alt henger sammen. Jeg håper at alvorlig syke mennesker tar innover seg at deres vonde undertrykte følelser kan ha sammenheng med deres alvorlige diagnoser, og at de dermed nettopp tar tak i dem, i stedet for å bruke operasjoner og medikamenter, i stedet for å gå til grunnproblemer. Anonymkode: 1bf50...4a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #58 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er ikke TS, og jeg tar avstand til årsakene som Louise Hay presenterer. Det er likevel både mye forskning på hvordan traumer fører til både fysisk og psykisk sykdom som voksen. Dette handler om nervesystemet, følelser påvirker også nervesystemet. Og tanker påvirker følelser. Alt henger sammen. Jeg håper at alvorlig syke mennesker tar innover seg at deres vonde undertrykte følelser kan ha sammenheng med deres alvorlige diagnoser, og at de dermed nettopp tar tak i dem, i stedet for å bruke operasjoner og medikamenter, i stedet for å gå til grunnproblemer. Anonymkode: 1bf50...4a5 Dette er helt riktig. Men det er jo noe annet enn det tråden presenterer. Anonymkode: 0bf7a...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #59 Del Skrevet 11. august 1 hour ago, AnonymBruker said: Det var dette brukeren jeg svarte skrev: Det var dette jeg stilte meg uforstående til. Å bli provosert fordi noen antyder at man selv kan være skyld i alvorlig sykdom (begynner å skjønne hvorfor helsevesenet er presset..). Fra mitt perspektiv ville jeg tenkt at det var positivt dersom sykdom også var selvforskyldt for da betyr det jo at man selv kan gjøre ting for å unngå/bedre det. Jeg skrev ingenting om hvorvidt jeg var enig eller uenig i informasjonen i HI her. Så der lot du tydeligvis din egen uprosesserte irritasjon spille over på meg - urettmessig vil jeg si. Anonymkode: 33e71...136 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er ikke TS, og jeg tar avstand til årsakene som Louise Hay presenterer. Det er likevel både mye forskning på hvordan traumer fører til både fysisk og psykisk sykdom som voksen. Dette handler om nervesystemet, følelser påvirker også nervesystemet. Og tanker påvirker følelser. Alt henger sammen. Jeg håper at alvorlig syke mennesker tar innover seg at deres vonde undertrykte følelser kan ha sammenheng med deres alvorlige diagnoser, og at de dermed nettopp tar tak i dem, i stedet for å bruke operasjoner og medikamenter, i stedet for å gå til grunnproblemer. Anonymkode: 1bf50...4a5 https://www.facebook.com/watch/?v=799688965243635 Dr. Joe Dispenza om sykdom.. Nervesystemet er også del av kroppen. Følelser og alt. Alt henger sammen. Det du skriver er omtrent samme prinsippet som jeg ville fremheve og som Louise Hay presenter. Anonymkode: 5b280...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august #60 Del Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ble babyen født med eksem?! Anonymkode: a8be9...244 Det et helt vanlig at babyer fødes med eksem, atopisk eksem er en veldig vanlig sykdom man er født med. Allergier også. Anonymkode: 3f759...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå