AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #61 Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei... Jeg liker å lage mat fra bunnen. Det er mer budsjettvennlig og maten blir gjerne renere siden jeg bruker råvarer osv.. lager brød, knekkebrød, pasta, yoghurt og gryter. Er slett ikke fanatisk for vi har mye som er ferdiglaget også. Hender vi kjøper halvferdig mat fordi vi har lyst på. Men.. ungene liker ikke. Eller, de vil ikke spise den hjemmelaget maten. Ifølge alle rundt, er maten min god. De sier de liker maten min hver gang de spiser middag borte. Men det synes ikke akkurat.. Vet ikke, har verken tid, energi eller penger til å kjøpe middag til hver eneste dag og handle ferdigretter på tilbud. Det er lettere å storhandle en gang i blant i store kvanta og lage av det vi har hjemme.. men faller ikke i god jord. Ungene er tre og syv. Hva skal jeg gjøre 😕 Anonymkode: 3cda4...797 Har det på samme måte og i tillegg en sær mann. Det er så mange forskjellige retter jeg ikke får laget lengre, for det er kun jeg som spiser det. Ingen vil ha fisk eller grønnsaker. Kylling kan vi ha en sjelden gang. Gryter og lapskaus er sjelden. Bakt potet er kun når jeg er alene. Alt med bacon droppes. Aldri supper. Det som godtas av mat her er kjøttdeig, smeltet ost, raske middager, pizza, pannekaker, hamburger, en type gryte, kjøtt med bernaise og pomfri eller fløtegratinerte poteter. Spaghetti med kjøttdeig for sausen vil de ikke ha, men jeg lager den ved siden av for meg selv. Det går igjen og igjen. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få snudd disse matvanene da både mann og barn dropper middag om jeg lager noe de ikke er så glad i. Tenk om vi kunne hatt salat med egg, skinke, kylling, hvitløksbaguetter. Tenk om vi kunne hatt hjemmelaget gryte. Tenk om vi kunne spist fisk med agurk, gulrøtter og poteter. Tenk om de kunne godtatt kyllingsuppe. Tenk om jeg kunne laget noe med mozarella og tomat igjen. Jeg har så mange ideer og det er så mange ting jeg liker å lage. Men ingen vil ha. Og så dyrt mat har blitt så lager jeg ikke mat som ikke spises. Jeg har gitt opp Anonymkode: 26cf5...d97
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #62 Skrevet 11. august 2024 Barn har jo liten hjerne og null livserfaring, det er klart de er idioter. De vil kle seg i badedrakt og tyllskjørt selv om det er januar og utedag. Selvfølgelig vil de spise kake i stedet for middag. De vet jo ikke bedre. Det er dette som er jobben som forelder, å lære dem bedre. Anonymkode: 8b204...b21 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå