Gå til innhold

Redd for at det gjør vondt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått kjæreste, og han er snill mot meg. Vi har kysset ganske mye, men jeg stanser han da jeg føler han forventer noe mer, da blir kyssene hans heftigere og han beføler meg. Han blir ikke sur da jeg stanser han, men jeg ser det at han blir litt rar liksom Og da mener jeg sex. Har ikke vært sammen sånn veldig lenge, men han har sagt han vil ha meg. Jeg vil ha han jeg også, men jeg er redd for at det skal gjøre vondt for meg da han kommer inn i meg. Jeg vil ikke at han skal bli lei seg, eller at det skal bli rart mellom oss. Hvordan kjennes det ut første gangen? Er det nødt til å være vondt, eller kan det bli godt selv om det er første gangen? Han har gjort det før tror jeg, men jeg har sagt det til han at jeg ikke har gjort det før. Vi er nesten like gamle, han er litt mer enn et år eldre enn meg.

Anonymkode: 2fa11...1ac

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viktigste er at du virkelig vil!!!! Kommunikasjon, tid, at du er våt nok og slapper av er de beste forutsetninger for at det ikke skal gjøre vondt. Smerter kommer om du strammer til og er tørr. Helt naturlig å være nervøs første gang. Er vel ikke mange som har hatt fantastisk sex første gang men trening gjør mester. 🤗

Endret av loveless
Redigering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste med sex er at det skal føles godt og riktig ut for begge. Man bør absolutt ikke gjøre noe man egentlig ikke er keen på, lyst til, bekymret for bare for å være snill. Det er veldig viktig å være tro til seg selv også, så får sex være fram til man er klar-klar.

Når det er sagt så er det også stor sjanse for at første gangen kanskje ikke blir magisk. Man skal tross alt gjøre noe man aldri har gjort før og det er litt urealistisk å forvente at det man skal få til det man aldri har prøvd på før. Derfor er det så viktig med tålmodighet fra begge. Respekt, tålmodighet og å ta det rolig. Det er faktisk ingen skam å si "nei, nå stopper vi her". Begge skal kunne si det og begge skal respektere det. Nei betyr nei; kun "Ja, fortsett" betyr "Ja fortsett".

Sex skal heller ikke føles vondt. Om noe er vondt betyr det at noe er feil. Da må man stoppe opp og finne ut av hva, før man eventuelt går videre eller prøver igjen en annen gang.

Reaksjonen på et "stopp" er kanskje den beste testen på seriøsiteten til forholdet. Om det møtes med forståelse og respekt er det supert. Om det endre med surmuling og dårlig stemning, er det røde flagg.

(For ordens skyld, det gjelder begge veier. Om det f.eks går for han etter 13 sekunder, så skal han også møtes med forståelse og respekt)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har fått kjæreste, og han er snill mot meg. Vi har kysset ganske mye, men jeg stanser han da jeg føler han forventer noe mer, da blir kyssene hans heftigere og han beføler meg. Han blir ikke sur da jeg stanser han, men jeg ser det at han blir litt rar liksom Og da mener jeg sex. Har ikke vært sammen sånn veldig lenge, men han har sagt han vil ha meg. Jeg vil ha han jeg også, men jeg er redd for at det skal gjøre vondt for meg da han kommer inn i meg. Jeg vil ikke at han skal bli lei seg, eller at det skal bli rart mellom oss. Hvordan kjennes det ut første gangen? Er det nødt til å være vondt, eller kan det bli godt selv om det er første gangen? Han har gjort det før tror jeg, men jeg har sagt det til han at jeg ikke har gjort det før. Vi er nesten like gamle, han er litt mer enn et år eldre enn meg.

Hvor gamle er dere? Du skal aldri gjøre noe med noen uten at du selv er sikker på at du vil. 

Anonymkode: 99c3f...3cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kanskje dere kan starte med at han kan fingre deg? Det er sjelden vondt. Men penetrering skal ikke være vondt, om det det gjøres riktig. Er du uerfaren når det kommer til sex? 

Jeg grudde meg også første gang en mann skulle penetrere meg, men så var det faktisk ikke så vondt som jeg hadde sett for meg...😊

Snakk med kjæresten din om disse tankene du har, så blir dere sikkert enige om hvordan dere kan gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (1 time siden):

Kanskje dere kan starte med at han kan fingre deg? Det er sjelden vondt. Men penetrering skal ikke være vondt, om det det gjøres riktig. Er du uerfaren når det kommer til sex? 

Jeg grudde meg også første gang en mann skulle penetrere meg, men så var det faktisk ikke så vondt som jeg hadde sett for meg...😊

Snakk med kjæresten din om disse tankene du har, så blir dere sikkert enige om hvordan dere kan gjøre det. 

Ser du på måten hovedinnlegget er skrevet på og det faktum ts er ung og uerfaren, så synes ikke jeg du eller noen andre skal komme med oppfordringer til noen form for intim kontakt. Aldersgrensen på forumet er der for en grunn, samtidig ser vi at dem under 16.år har behov for hjelp også i forhold til kropp og intimitet. (Uten at jeg skal være politi). 

Ikke alle har foreldre de kan få hjelp med denne typen spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er det ikke straffbart å oppfordre noen under 18. år/umyndige til seksuelle handlinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må ta alt i eget tempo. Jeg for min del var tidlig ute med kyssing, da jeg var yngre, men hadde full panikk for jomfuhinnen. Hadde jeg visst at det ikke var noe som skulle stikkes hull på, føltes sånn ut for meg, men heller en slags rand, hadde jeg vært litt mer avslappet. Jeg orket ikke engang å lese om det, skjøv det bort, men jeg hadde en gentle førstegang da.

Du må følge eget tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du enn gjør, så vent til dere begge har fylt 16 år. Hvis dere er kjærester og begge har fylt 16 år, så når begge er klare, så er det lov til å prøve. Det er også lov til å ombestemme seg. Ikke gjør noe du ikke vil og ikke føler deg trygg på.  Ikke føl deg tvunget for å please.

Anonymkode: 3ed76...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør noe du ikke er klar for. ALDRI føl deg presset tik å gjøre noe du ikke er klar for. Er han virkelig glad i deg venter han så lenge som han må!

Ikke ha sex om du vil ventr, da vil du angre senere!

Det varerier om det er vondt og hvor mye for hver person.

Hvor gamle er dere?

En del jenter føler de må ha sex med typen , IKKE gjør det! Du skal ville og ha lyst og være klar for det!

Anonymkode: 7af86...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser du på måten hovedinnlegget er skrevet på og det faktum ts er ung og uerfaren, så synes ikke jeg du eller noen andre skal komme med oppfordringer til noen form for intim kontakt. Aldersgrensen på forumet er der for en grunn, samtidig ser vi at dem under 16.år har behov for hjelp også i forhold til kropp og intimitet. (Uten at jeg skal være politi). 

Ikke alle har foreldre de kan få hjelp med denne typen spørsmål. 

Står ingenting i hovedinnlegget hvor gammel ts er. For alt vi vet, kan hun være 25-30 😊 

Det var heller ikke noe galt med det jeg skrev 😊 Jeg var verken ufin eller frekk 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...