Gå til innhold

Venninne som tar rare valg.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 16.46):

Jeg kritiserer dem ikke, jeg lurer på hvorfor noen tar så anderledes valg enn både familie og vennekrets. Det er jo ganske rart. 

Anonymkode: 24a7e...cf5

Spør henne vel..hun sitter med svaret på hvorfor hun lever annerledes...hun kan ikke svare for alle andre, men

Anonymkode: 5b7c5...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen skriver slumstrøk regner jeg med at det menes feks slummen i Lagos eller tilsvarende, ikke småbyer i skottland eller harlem/bronx. Merker jeg blir veldig interessert i hva du mener er en «liten leilighet på østkanten?» mener du 50 kvm i bydel sagene eller gamle Oslo liksom? Hvis det er tilfelle tror jeg det er du og ikke venninnen din som har rare meninger. Venninnen din høres kul ut. Flere burde gjøre som henne, velge bosted og reise utifra interesser, ikke bare viljeløst følge strømmen. Jeg er vokst opp i tilsvarende miljø som det høres ut som du er vokst opp i, og enkelte familiemedlemmer kan noen ganger finne på å snakke ned området jeg bor i pga det er på Østkanten. Heldigvis har jeg oppegående venner som ikke tenker øst/vest, men er opptatt av at man trives der mna trives og st man gjør det som funker for seg selv. 

Anonymkode: 6cf9c...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare valg? 
Hun tar jo bevisste valg og våger å være seg selv.

I motsetning til resten av sauflokken i Oslo Vest.

Hun er tøff.

Anonymkode: 77a14...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 16.38):

Hun er fra øvre middelklasse som resten av oss i venninnegjengen, og fra vi var ungdom så har hun skilt seg ut selv om hun å var veldig skoleflink, god i praktiske fag og oppegående på alle måter, og hun har også en veldig sterk personlighet som gjør at hun bryr seg ikke om oppmerksomhet og står opp for hva hun mener. Men hun rømte hjemmefra og fant på mye rart da vi var unge, men hun er en god venn og gjorde aldri noe ulovlig eller slemt mot noen. Var tvert om den som alltid forsvarte andre og slo hardt ned på andre som mobbet og slike ting. Vi har aldri helt skjønt det med at hun rømte hjemmefra, og vi har ikke skjønt det med at hun velger mange rare og merkelige venner. Hun sier at hun kjedet seg og liker individualister.  Hun har ikke de grensene vi har, og hun har flyttet fra vestkanten til østkanten fordi hun sier at folk lever mer ærlige og ekte liv der. Hun har høy utdannelse og mye penger, men velger å leie en liten leilighet og bruker bare penger på hobbyer og middager ute. Er lite opptatt av materielle ting og er helt minimalist, og alt i leiligheten hennes er hobbyartikler siden de krever litt utstyr. Hun har et koselig hjørne med noen lenestoler som vi kan sitte på besøk, og en god seng, og det er alt av møbler. Hun blir sjelden med oss på venninneturer, hun velger å dra til nærmest slumstrøk og fattige områder fordi hun syns det er mer interessant. Hun drar alene og er aldri redd for noe, selv om hun er i de verste strøkene og går inn på puber der. Hun sier ikke at hun ser ned på oss som bor på vestkanten, og hele familien hennes bor her også. De sier at hun bare alltid har vært spesiell, men de ønsker nok at hun skal flytte til et mer normalt strøk. Hvorfor tar noen slike valg som henne, og hvorfor velge å leie istedenfor å eie når hun sier at hun vil bo der i mange år?  

Anonymkode: 24a7e...cf5

Er ikke østkanten et normalt strøk? Mener du at alle som bor på østkanten er unormale?

Det er heller ikke unormalt å leie. Om hun ikke ønsker å være bundet, så er det mye mer praktisk å leie. Du sier hun ikke har mye ting. Da kan hun spontant flytte når hun vil. 

Hvorfor henge seg opp i at hun lever livet anderledes enn dere? Du beskriver et menneske med et stort hjerte. Et menneske som er raus. Et menneske som står opp for de svakeste. Hun sier det hun mener og står opp mot mobbing.

Hun må jo være en fantastisk god, trygg og ærlig venn? Skulle ønske jeg hadde en så god og spennende venninne. 

Hold på henne og ta vare på henne. Sterke mennesker trenger også omsorg og en klem i blant.

Anonymkode: 149b0...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hun høres interessant ut! Jeg kan nok til dels minne litt om henne, bortsett fra at jeg tok veldig trygge valg som ung, med utdanning og kjøp av bolig tidlig osv. Er særdeles lite opptatt av status, trender osv. Jeg kan fint bruke mye penger på en god vin, og så kjøpe en bukse på Fretex feks. 

Mange av de som velger mer A4-liv er ofte ganske kjedelige (absolutt ikke alle!), og jeg kjenner også at jeg dras mer mot de som av ulike grunner lever et mer annerledes liv, feks at de er single eller frivillig barnløse. Disse menneskene har jo også mer fritid enn småbarnsfamilier, og får gjort mer spennende ting. Det får mye å si på hva samtalene handler om. Merker at for mine venner som er i småbarnsboblen, er det lite substans i samtalene, det handler mest om små detaljer fra barnas liv, barnehage/skole og hverdagsmas. 

Anonymkode: a6cc6...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...