AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Del Skrevet 10. august 2024 Jeg har utekatt og ser etter plass å bo i Oslo, men vil ikke ha flått i nærområdet. Ser at det er leiligheter med hage på Holmlia, men skog der. Dere som har katt eller hund der, er det flått der? Anonymkode: e41fd...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Del Skrevet 10. august 2024 Det er flått OVERALT på Østlandet. Anonymkode: 5927f...afe 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 10. august 2024 #3 Del Skrevet 10. august 2024 Hvis du skal bo på Østlandet, så må du nok regne med at det er flått alle steder. Det er bare så sjekke dyret ditt det, og fjerne eventuelle flått som biter seg fast... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 10. august 2024 #4 Del Skrevet 10. august 2024 Er nå flått over stort sett hele Østlandet og Sørlandet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 10. august 2024 #5 Del Skrevet 10. august 2024 Gå til dyrlegen og kjøp middel mot flott som gnis inn i pelsen i nakken. Holder med 1-2 ampuller hver sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 10. august 2024 #6 Del Skrevet 10. august 2024 Jeg kan ikke på bo Grefsen, jeg er livredd hoggormer, og jeg ser alltid noen på tur der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 10. august 2024 #7 Del Skrevet 10. august 2024 Bare gå ut fra at det er flått i sør-norge. Har gode erfaringer med flåtthalsbånd, klipping av høyt fuktig gress nær steder man ferdes, drenering og flåttmidler for utplassering i naturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #8 Del Skrevet 10. august 2024 Jeg bor på Ljan, som er rett ved siden av Holmlia, og her får katten flått rett som det er. Veldig fint område, da! Anonymkode: dc99f...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #9 Del Skrevet 10. august 2024 Hoia skrev (15 minutter siden): Jeg kan ikke på bo Grefsen, jeg er livredd hoggormer, og jeg ser alltid noen på tur der. Nyttig info for TS Anonymkode: d42d6...3bf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 10. august 2024 #10 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nyttig info for TS Anonymkode: d42d6...3bf Ja, men det er jo gjerne det at en blir påvirket av det en ser ofte, typisk hvis det er mye flott på Holmlia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 10. august 2024 #11 Del Skrevet 10. august 2024 Flått, skulle det stå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #12 Del Skrevet 10. august 2024 Du får søke i flåttkartet før du flytter noe sted, men som du ser er flått utbredt i hele Sør-Norge: Anonymkode: 2771b...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #13 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor på Ljan, som er rett ved siden av Holmlia, og her får katten flått rett som det er. Veldig fint område, da! Anonymkode: dc99f...5c0 Selv om du ikke bor på Holmlia, men ved siden av, så er svaret ditt det eneste konstruktive svaret som er kommet i tråden. Det er også greit å vite at det er flått på Ljan. TS Anonymkode: e41fd...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #14 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er flått OVERALT på Østlandet. Anonymkode: 5927f...afe Mezzosoprena skrev (2 timer siden): Hvis du skal bo på Østlandet, så må du nok regne med at det er flått alle steder. Det er bare så sjekke dyret ditt det, og fjerne eventuelle flått som biter seg fast... jegerrinne skrev (2 timer siden): Er nå flått over stort sett hele Østlandet og Sørlandet Bare tull. Det er flere steder innen Oslo hvor det ikke er flått. Akkurat Holmlia var jeg usikker på, derfor ønsket jeg svar på det. TS Anonymkode: e41fd...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #15 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du får søke i flåttkartet før du flytter noe sted, men som du ser er flått utbredt i hele Sør-Norge: Anonymkode: 2771b...e52 Jeg skjønner at tanken er god, så takk for det. Men jeg har sett på kartet i Oslo, og skjønner at det ikke er veldig nøyaktig. Blant annet er det rapportert masse flått midt i sentrum et sted hvor det kun er asfalt. Anonymkode: e41fd...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #16 Del Skrevet 10. august 2024 Hoia skrev (2 timer siden): Jeg kan ikke på bo Grefsen, jeg er livredd hoggormer, og jeg ser alltid noen på tur der. Ha ha. Jeg ser ikke for meg at det er mange hoggormer på Grefsen akkurat. Men hvis du vil tro det skal du få lov til det. 😁 Anonymkode: e41fd...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 10. august 2024 #17 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ha ha. Jeg ser ikke for meg at det er mange hoggormer på Grefsen akkurat. Men hvis du vil tro det skal du få lov til det. 😁 Anonymkode: e41fd...b09 Det er helt tilfeldig, men jeg har sett tre-fire stykker. Men supert tur-miljø da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #18 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bare tull. Det er flere steder innen Oslo hvor det ikke er flått. Akkurat Holmlia var jeg usikker på, derfor ønsket jeg svar på det. TS Anonymkode: e41fd...b09 Hvorfor tror du at det er flåttløse steder i Oslo? Det eneste stedet jeg kan forestille meg uten flått innenfor Oslos kommunegrense er på bunn av Oslofjorden. Vet ikke om jeg ville bosatt meg akkurat DER da, mye kloakk…… Anonymkode: 5927f...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #19 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner at tanken er god, så takk for det. Men jeg har sett på kartet i Oslo, og skjønner at det ikke er veldig nøyaktig. Blant annet er det rapportert masse flått midt i sentrum et sted hvor det kun er asfalt. Anonymkode: e41fd...b09 Det er fordi der er rotter. Anonymkode: 7c08c...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #20 Del Skrevet 10. august 2024 Det er fortsatt ønskelig med svar fra de som bor på HOLMLIA, for ingen av dem har svart hittil. 🙂 Anonymkode: e41fd...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå