AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #1 Del Skrevet 10. august 2024 Bor i et gammelt hus med antageligvis gammle vinduer. problemet er at det er veldig kaldt i huset og jeg tenker det er på grunn av vinduene det er monterer flere radiatorer under vinduene. Så det oppstår kondens og mugg og i tillegg mangler flere rom luftfilter/ventilasjonsfilter det er til og med kaldt nå i sommeren jeg kjøpte tettningsliste men vet ikke om den er beregnet for vinduer https://www.clasohlson.com/no/Tetningslist,-P-profil-hvit,-3–5-mm/p/34-236?gad_source=1#gad_source=1 hvordan skal jeg montere tettningliste på vinduene? Hvordan unngå at man mister varme på grunn av vinduene ? Anonymkode: c731a...b12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #2 Del Skrevet 10. august 2024 Leier du huset eller eier du selv? Kan du poste bilde av vinduene? At huset er kaldt kan også være relatert til dårlig isolasjon i veggene. Ventilasjon i form av luke i vegg/ventil på vindu som kan åpnes/lukkes, er viktig. Men i noen eldre hus så puster huset godt nok uten. Det oppstår ikke mugg pga trekkfulle vinduer, heller tvert i mot. Men hvis vinduene er gamle og morkne pga fuktinntregning, så må vinduene byttes ut. Tenn en fyrstikk eller sett et stearinlys foran vinduet, så ser du hvor mye det trekker. Anonymkode: c7cab...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #3 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Leier du huset eller eier du selv? Kan du poste bilde av vinduene? At huset er kaldt kan også være relatert til dårlig isolasjon i veggene. Ventilasjon i form av luke i vegg/ventil på vindu som kan åpnes/lukkes, er viktig. Men i noen eldre hus så puster huset godt nok uten. Det oppstår ikke mugg pga trekkfulle vinduer, heller tvert i mot. Men hvis vinduene er gamle og morkne pga fuktinntregning, så må vinduene byttes ut. Tenn en fyrstikk eller sett et stearinlys foran vinduet, så ser du hvor mye det trekker. Anonymkode: c7cab...cfd Vi leier muggen er ikke problem så lenge vi lufter men jeg har lest at man mister mye varme gjennom vinduene Anonymkode: c731a...b12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 10. august 2024 #4 Del Skrevet 10. august 2024 Avfukter har hjulpet en del på den rå vinterkulden her, det vil nok også kunne hjelpe på dugg/mugg, men du må jo også finne ut om det er noen lekkasje eller annen grunn til mye fukt. Lufter du godt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #5 Del Skrevet 10. august 2024 Avfukter, lufting og nye vinduer er løsningen. Anonymkode: 60f3b...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå