GrønnNellik68 Skrevet 10. august #1 Del Skrevet 10. august Det var jo 5 grupper som var sammen om angrepet 7 oktober i flg human watch. Så hvorfor hører vi ikke noe om at de skal utradere jihad, folkefronten for frigjøring av Palestina, Den demokratiske fronten for frigjøring av palestina, al aqsa martyrenes brigader og hamas. Skal alle de andre og utryddes? Hvor mange det er i hver av de andre vet jeg ikke. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/633WyL/hamas-var-ikke-alene-om-angrepet-mot-israel-7-oktober-ifoelge-rapport 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 10. august #2 Del Skrevet 10. august Hamas er størst og mektigs, og det sittende politiske styre, så det er vel enklest? Det er også Hamas som er stor og sterk nok til å true Israels sikkerhet. IDF går etter alle de militante jihadist bevegelsene. Om man for eksempel snakker om oppslutningen til Hamas både i Gaza og Vestbredden, og sier den for eksempel er/var 75% prosent, betyr ikke det at de resterende 25% er for fred, mange av de foretrekker heller bare andre grupperingers jihad. Realiteten er at ideen om jihad, river to the sea, martyrer, terror har svært stor oppslutning i den palestinske befolkningen, nesten 100% 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 20. august #3 Del Skrevet 20. august (endret) Det er vel derfor IDF hat gått ut å sakt at det er "å kaste sand I øynene på israelere og si de kan fjerne Hamas". Problemet er ikke bare Hamas, om så de skulle greie å utslette Hamas for altid så vill det bare bety at ofrene for denne krigen værver seg til en annen gruppe. Vold avler vold også videre.... Endret 20. august av Pippi Lotta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 21. august #4 Del Skrevet 21. august (endret) 10 hours ago, Pippi Lotta said: Det er vel derfor IDF hat gått ut å sakt at det er "å kaste sand I øynene på israelere og si de kan fjerne Hamas". Problemet er ikke bare Hamas, om så de skulle greie å utslette Hamas for altid så vill det bare bety at ofrene for denne krigen værver seg til en annen gruppe. Vold avler vold også videre.... Hamas' oppslutning har ikke opstått nå, plutselig, som et svar på Israels svar på 7/10. Det blir for dumt at man aldri klarer å holde Palestinere (eller Israelere om man er på den fløyen) ansvarlige for noe som helst 'fordi den andre startet det - de kan ikke noe for at de har holdt på med jihad siden 50-tallet!'. Både Israelere og Palestinere må gå i seg selv, og spesielt den brede støtten Palestinere får i Vestlige land er for det meste ganske uberettiget når man ser på historikken til denne gruppen. Kupp i Libanon og Jordan, deltar på Assads side i hans mord mot eget folk, jobber med Iran, betaler martyrlønn til familier av avdøde jihadister som øker om de dreper jøder, kaster homofile og opposisjonelle av tak, utfører terror i Egypt, Libanon, Israel og Munchen, mer korrupte enn Russland. Alt dette er ikke bare Israels feil. Man gjør Palestinerne en konstant bjørnetjeneste når man ikke krever at de en gang klarer å behandle sitt eget folk ordentlig og hylle folk som dreper jøder med lønn. Det er mye å ta tak i, denne uforbeholdende støtten til begge sider forlenger denne situasjonen. Endret 21. august av Anonio 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 21. august #5 Del Skrevet 21. august 10 hours ago, Pippi Lotta said: Det er vel derfor IDF hat gått ut å sakt at det er "å kaste sand I øynene på israelere og si de kan fjerne Hamas". Problemet er ikke bare Hamas, om så de skulle greie å utslette Hamas for altid så vill det bare bety at ofrene for denne krigen værver seg til en annen gruppe. Vold avler vold også videre.... Men målet til Israel er ikke å utslette Hamas. Målet er å fjerne Hamas sin militære og styrende myndighet i Gaza. Er de andre grupperingene i det hele tatt politiske partier? De har i alle fall minimal oppslutning sammenlignet med PA og Hamas. Det forhandles om hvem som skal ta over makten på Gaza etter krigen med mål om en mer moderat palestinsk fløy. I praksis kjemper Israel riktignok også mot de andre gruppene i Gaza. Islamsk Jihad som jeg mener er den største organisasjonen hadde rundt 10 000 militante som kjemper på Hamas sin side. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 21. august #6 Del Skrevet 21. august Svava skrev (1 time siden): Men målet til Israel er ikke å utslette Hamas. Målet er å fjerne Hamas sin militære og styrende myndighet i Gaza. Og du synes dette forklarer IDF sit utsagn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 22. august #7 Del Skrevet 22. august Anonio skrev (21 timer siden): Hamas' oppslutning har ikke opstått nå, plutselig, som et svar på Israels svar på 7/10. Det blir for dumt at man aldri klarer å holde Palestinere (eller Israelere om man er på den fløyen) ansvarlige for noe som helst 'fordi den andre startet det - de kan ikke noe for at de har holdt på med jihad siden 50-tallet!'. Har jeg skrevet at noen ikke er ansvarlig for sine egne handlinger? (Kan nesten høres ut som jeg hadde skrevet noe slik, ut i fra det du skriver). Det at den ene parten oppfører seg dårlig (Hamas har åpenbart gjort mye grusomt), betyr alikevel ikke at det er lurt av den andre parten å gjøre alt være.... Det må være mulig å påpeke at en part gjør noe dumt, uten at det automatisk skal bety at motparten liksom er "perfekt"! Det er veldig mange som har gjort mye dumt i denne konflikten, det er bare fordummende å late som om bare en side kan gjøre noe feil. Anonio skrev (21 timer siden): Både Israelere og Palestinere må gå i seg selv, Åpenbart.... Anonio skrev (21 timer siden): og spesielt den brede støtten Palestinere får i Vestlige land er for det meste ganske uberettiget når man ser på historikken til denne gruppen. Jeg synes motstand mot krIgsforbrytelser altid vil være berettiget! Uanset hva du mener om "historien", så er overgrep mot sivile ikke greit. Anonio skrev (21 timer siden): Kupp i Libanon og Jordan, deltar på Assads side i hans mord mot eget folk, jobber med Iran, betaler martyrlønn til familier av avdøde jihadister som øker om de dreper jøder, kaster homofile og opposisjonelle av tak, utfører terror i Egypt, Libanon, Israel og Munchen, mer korrupte enn Russland. Alt dette er ikke bare Israels feil. Nei selfølgelig er det ikke bare Israels feil, forstår ikke hvorfor du mener det skule være det.... Anonio skrev (21 timer siden): Man gjør Palestinerne en konstant bjørnetjeneste når man ikke krever at de en gang klarer å behandle sitt eget folk ordentlig og hylle folk som dreper jøder med lønn. Hvem gjør denne bjørnetjeneste? Høres jo helt sykt ut om du har møt på folk på KG som støter Hamas..... Jeg har aldri lest noen som støter dem her inne? Anonio skrev (21 timer siden): Det er mye å ta tak i, denne uforbeholdende støtten til begge sider forlenger denne situasjonen. Igjen prøver du å antyde at jeg viser "uforbeholden" støter til en part her??? Jeg henviste bokstavelig talt til IDF i inlege du svarer på her, mener du at IDF sit utsagn er "uforbeholden støte" til Hamas? Dette gir ingen mening.... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 23. august #8 Del Skrevet 23. august On 8/22/2024 at 7:41 AM, Pippi Lotta said: Hvem gjør denne bjørnetjeneste? Høres jo helt sykt ut om du har møt på folk på KG som støter Hamas..... Jeg har aldri lest noen som støter dem her inne? Pro-palestinere har en tendens til å avskrive alt Palestinere har gjort som er feil med Hamas. Problemet med det er at det pågår like mye uønskelig behandling av befolkning, korrupsjon og vanstyre på vestbredden. Ting simplifiseres så sinnsykt når man ikke klarer å forholde seg til at det Palestinske folk faktisk har deltatt i dette i snart 80 år. PLO, Fatah og PIJ er ikke veldig mye bedre, og PA har en 'president' som sitter i sitt snart 10. år uvalgt. Du gjør Palestina en bjørnetjeneste når du avskriver all kritikk med 'ingen sier at de støtter Hamas på KG'. Mange støtter Palestina helt ubetinget. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 24. august #9 Del Skrevet 24. august (endret) Anonio skrev (23 timer siden): Pro-palestinere har en tendens til å avskrive alt Palestinere har gjort som er feil med Hamas. Problemet med det er at det pågår like mye uønskelig behandling av befolkning, korrupsjon og vanstyre på vestbredden. Ting simplifiseres så sinnsykt når man ikke klarer å forholde seg til at det Palestinske folk faktisk har deltatt i dette i snart 80 år. PLO, Fatah og PIJ er ikke veldig mye bedre, og PA har en 'president' som sitter i sitt snart 10. år uvalgt. Denne tråden heter "5 grupper samarbeidet i å gjennomføre massakeren 7 oktober mot Israel, så hvorfor sies det bare Hamas?" . Så synes du det er rart folk skriver om Hamas og ikke alle palestinere I en tråd som bokstavelig talt handler om Hamas og andre militante gruper? Forhåpentligvis har du bare ikke følgt med på hva du svarer på, men det å klandre et helt folk for det militante gruper gjør er ikke greit! Blir som å klandre jøder for Israels krigføring. Palestinere og jøder er individer som alle andre og de skal ikke hates eller klandres for beslutninger de ikke er personlig ansvarlige for. Anonio skrev (23 timer siden): Du gjør Palestina en bjørnetjeneste når du avskriver all kritikk med 'ingen sier at de støtter Hamas på KG'. Avskriver al kritik med at Ingen sier de støter Hamas på KG? Men jeg har aldri hørt noen gjøre det, om jeg har overset noe så koriger meg..... Anonio skrev (23 timer siden): Mange støtter Palestina helt ubetinget. Jeg tror du misforstår litt her og.... Sivile palestinere er nå ofre for krigsforbrytelser, da fortjener de selfølgelig ubetinget støte og forsvar I den situasjonen!!! Det betyr ikke at man støter alt alle palestinere gjør altid. Jeg synes du gjør deg selv en "bjørnetjeneste" når du ikke gider å svare på noe av det jeg spør om eller skriver. Om du ikke ønsker å svare så kan du lavere å svare, men om du faktisk ønsker å svare gir det jo mer mening å faktisk forklare. Som hvordan greide du å tolke en henvisning til IDF som uforbeholden støte til Hamas (trådens tema) eller til og med palestinere som IDF for tiden kriger mot? Endret 24. august av Pippi Lotta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 24. august #10 Del Skrevet 24. august Fordi Hamas har makten i Gaza, og dermed det øverste ansvaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå