Gå til innhold

Veninnen som sliter ut mannen sin med arbeid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigermor syns så synd på hennes sønn, min mann, som «måtte» pusse opp så mye. Det var mange år hvor hun sa stakkars, han ser så sliten ut. Jeg tok barna desidert mest, så han fikk pusse opp vår felles bolig. Jeg var nok betydelig mer sliten enn han😄 Så tok han initiativ til å kjøpe og totalrenovere en gammel enebolig med stor hage. Han var ikke sliten av oppussing i det hele tatt😅 

Anonymkode: c2be5...79a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er en voksen mann.

Hva skjer med kvinner som tror at menn må passes på og hjelpes i enhver sammenheng? 

Anonymkode: c81d3...28d

Bytt om på kjønnene og denne kommentaren hadde aldri kommet.

"Kvinner er offer, menn er enten ondskapsfulle eller dumme. " -kilde: Kvinneguiden. 

Anonymkode: 325d7...89f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My o MY skrev (11 minutter siden):

Kan du nevne to av disse unødvendige prosjektene? 

Jobbet han mindre før de traff hverandre?

For eksempel mente hun de trengte en utestue i hagen, for å få utnytte kevldssolen. Fint det så klart, men da hadde de nettopp blitt ferdig med oppussing av hele huset der han har gjort veldig mye selv. Hun har også en lang liste over ting som skal gjøres med uteområdet på hytten, som de også har brukt flere år på å renovere. Båtplass, brygge, uthus... alt dette er jo fint å ha, men det tar liksom aldri slutt. Så snart et prosjekt er avsluttet settes et nytt i gang.

Anonymkode: e1bbd...439

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For eksempel mente hun de trengte en utestue i hagen, for å få utnytte kevldssolen. Fint det så klart, men da hadde de nettopp blitt ferdig med oppussing av hele huset der han har gjort veldig mye selv. Hun har også en lang liste over ting som skal gjøres med uteområdet på hytten, som de også har brukt flere år på å renovere. Båtplass, brygge, uthus... alt dette er jo fint å ha, men det tar liksom aldri slutt. Så snart et prosjekt er avsluttet settes et nytt i gang.

Anonymkode: e1bbd...439

Ok, men hvis du er bekymret så ikke gå bak ryggen på venninnen din. Ta det opp med henne og si at mannen ser sliten ut, og spør om han ikke jobber for mye. Det kan jo ikke være så farlig å spørre om, så gjør det ? Face to face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn venninne i gjengen. Jeg har personlig tatt mye avstand fra henne fordi hun er så dominerende og utrivelig, men de andre har en del kontakt.

Hun er prikk lik, en ordentlig tyrann. Men i tillegg til å kommandere han rundt har hun aldri noe pent å si om han. Klager på alt han gjør og ikke gjør, snakker dritt om han foran han, til andre folk.

Han har en mor som er likedan, så han har aldri visst av noe annet. Han er redd og slett groomet til å finne seg i dette. Men jeg har vært vitne til at det har eksplodert for han noen ganger (uten at hun har brydd seg eller tatt det til seg så langt), så jeg tror han en vakker dag vil få nok.

Vi har ellers oppfordret våre menn til å bli bedre venner med han, så han har en plass å lufte ut og be om råd, og selvfølgelig venner han kan finne på ting med. Han er en fin fyr og en god venn. Han er klar over hvor psyk situasjonen er, heldigvis.

Mitt råd er å prøve å være der for han, på en eller annen måte. Vis at han har støttepersoner i livet.

Anonymkode: 1649f...52e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange slike kvinner med ekstremt behov for oppussing og oppgradering av hus og hage. Må hele tiden fornye noe, og løfter ikke en finger selv. Bortsett fra å bestemme alt. Greit nok med forbedringer, men da bør selvfølgelig også kvinnen hive på seg arbeidsklær rett etter jobb og delta. Syns menn som føyer slike kvinner er tøfler, sorry. Klart det er slitsomt og tungt arbeid. Så din venninne er en av mange. Jeg er kvinne i femtiårene, og kjenner mange slike som din venninne. 

Anonymkode: 05adc...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner et par jeg å. Hun elsket å starte nye ting. Han klager til alle at han er sliten og lei. Men lell så står han støtt bak henne og gjør som hun sier. Så jeg trur han bare ønsker sympati fra alle sammen jeg. Han kan fint si at han ikke gidder å gjøre noe mer. Jeg svarer bestandig at det der har ikke jeg gidda når hun sier hun skal starte opp noe nytt. Men det er jo så artig sier hun da. Jaja. Dem om det. Starte nye bedrifter og slik. Og dem begge er egentlig i pensjonist alderen. 

Anonymkode: 3790b...371

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...