Gå til innhold

Føler meg som en fraud i sosiale lag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg er på fester eller sosile samlinger, så føler jeg meg alltid som en slags fraud… dette er ikke et sted jeg hører hjemme, nå later jeg som at jeg er som alle andre, her er det så mange flotte pene smarte og vellykkede mennesker som er på slike tilstelninger hele tiden… jeg er dårligere enn alle disse menneskene. Jeg har jo ingen venner og jeg har mye dårligere jobb osv osv.

Flere som har det sånn? 🤯

Anonymkode: 571f6...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig mange som har det sånn. Noen kaller det "impostor syndrome". Det handler om at en har dårlig selvfølelse. Du kan få det bedre. ❤️ 

Anonymkode: 5a344...c72

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med en mastergrad i lomma og en god jobb føler jeg meg som en bedrager innimellom. Dette fordi jeg kommer fra et lavere sosialt lag, og ikke føler meg helt hjemme sammen med noen av de jeg er blitt kjent med som tilhører høyere sosiale lag, eller gjorde det da vi vokste opp..

Anonymkode: 2d180...542

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de aller fleste kjenner på det i perioder, i ulike situasjoner.

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 23.41):

Når jeg er på fester eller sosile samlinger, så føler jeg meg alltid som en slags fraud… dette er ikke et sted jeg hører hjemme, nå later jeg som at jeg er som alle andre, her er det så mange flotte pene smarte og vellykkede mennesker som er på slike tilstelninger hele tiden… jeg er dårligere enn alle disse menneskene. Jeg har jo ingen venner og jeg har mye dårligere jobb osv osv.

Flere som har det sånn? 🤯

Anonymkode: 571f6...f58

Hva er grunnen til at du tenker at du er dårligere enn dem? 

Hva slags jobb du har definerer ikke deg som menneske...

Jeg har heller ikke mange venner, men de jeg har er verdens beste. Har du ingen venner? Det siste året har jeg fått meg to nye venner så det er hyggelig synes jeg. Er jo ikke for sent å få nye venner tenker jeg. 

Så tenker jeg at det er interessant når andre har ulik bakgrunn enn meg selv. Tenker ikke at de er bedre enn meg selv om, bare annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg alltid underlegen i sosiale lag fordi jeg ikke har barn. Hvis jeg er med fremmede skal de alltid spørre og gnage om dette, og etter jeg har svart overser de meg. Jobben min skjønner de ikke noe av, og jeg skjønner ikke deres, så hvis de ikke har hund går jeg tom for samtaleemner.

Jeg har ingen ordentlige venninner, og jeg lærte aldri å kle meg og sminke meg da jeg var yngre. Dette har jeg fortsatt komplekser for.

Anonymkode: dbd7a...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...