BettyJane Skrevet 29. august 2024 #101 Del Skrevet 29. august 2024 Noen som vet hvordan det går med Conan fra forrige sesong? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 29. august 2024 #102 Del Skrevet 29. august 2024 30 minutter siden, BettyJane said: Noen som vet hvordan det går med Conan fra forrige sesong? Tror han hadde en instagram om jeg ikke tar feil 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 29. august 2024 #103 Del Skrevet 29. august 2024 1 hour ago, BettyJane said: Noen som vet hvordan det går med Conan fra forrige sesong? Hørte et intervju med eieren hans (dama) på en podcast for en stund tilbake, da gikk det kjempebra med han i alle fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyJane Skrevet 29. august 2024 #104 Del Skrevet 29. august 2024 Gliffy skrev (1 time siden): Hørte et intervju med eieren hans (dama) på en podcast for en stund tilbake, da gikk det kjempebra med han i alle fall. Så bra!🥰 Nutz skrev (2 timer siden): Tror han hadde en instagram om jeg ikke tar feil Den må jeg sjekke ut🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 29. august 2024 #105 Del Skrevet 29. august 2024 Får ikke lest denne selv, men her er hvertfall en artikkel om han https://www.oa.no/slik-gar-det-med-conan-to-ar-etter-tv-programmet/s/5-35-1979367 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 29. august 2024 #106 Del Skrevet 29. august 2024 1 hour ago, Nutz said: Får ikke lest denne selv, men her er hvertfall en artikkel om han https://www.oa.no/slik-gar-det-med-conan-to-ar-etter-tv-programmet/s/5-35-1979367 Jeg fikk lest. Kort oppsummert sier eierne at de gjorde mye feil før de var med i programmet og at hjelpen de fikk har gjort at de har fått bukt med de problemene de hadde. De trener mye med hunden nå, er opptatt av å ha kontakt og sånne ting, og det er ikke noe problem å gå tur med Conan lengre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 29. august 2024 #107 Del Skrevet 29. august 2024 1 hour ago, Gliffy said: Jeg fikk lest. Kort oppsummert sier eierne at de gjorde mye feil før de var med i programmet og at hjelpen de fikk har gjort at de har fått bukt med de problemene de hadde. De trener mye med hunden nå, er opptatt av å ha kontakt og sånne ting, og det er ikke noe problem å gå tur med Conan lengre Takk! Så godt å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 30. august 2024 #108 Del Skrevet 30. august 2024 Helt utrolig at han gutten med Håkon pommen ikke ble bitt, det var jammen mange advarsler Håkon ga, og gutten var altfor brå med bevegelsene. Louie er det ingenting galt med. Han har bare en tafatt familie som overdramatiserer noe voldsomt 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermennesket Skrevet 30. august 2024 #109 Del Skrevet 30. august 2024 MalloryK skrev (6 timer siden): Helt utrolig at han gutten med Håkon pommen ikke ble bitt, det var jammen mange advarsler Håkon ga, og gutten var altfor brå med bevegelsene. Louie er det ingenting galt med. Han har bare en tafatt familie som overdramatiserer noe voldsomt Barn er ofte sånn. De voksne må fortelle dem hvor forsiktige de må være. Jeg synes jeg kan se bare på blikket til Håkon når han ikke vil bli klappet. Men sånn kommer med erfaring 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 30. august 2024 #110 Del Skrevet 30. august 2024 Rimelig irritert etter dagens episode merker jeg. Eier (mor i huset) til Håkon. Har ikke hun lært ungene/fam noe om hundespråk eller har hun fått null utav treningen med Maren?! Skal man ha hund må man som et minimum lære seg noe om hundens språk. Jesus christ. Og hånden opp i trynet på en hund som er sensitiv for kontakt. Jeg trodde dette var basic knowledge, jeg mener det absolutte minimume av hva man lærer seg ifht hunder. Og han der Per? Først tenkte jeg at det var litt sånn malplassert humor, men nå fremstår han bare som verdens mest usympatiske mann. Og kjæreste. Yuck.. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 31. august 2024 Forfatter #111 Del Skrevet 31. august 2024 MalloryK skrev (15 timer siden): Helt utrolig at han gutten med Håkon pommen ikke ble bitt, det var jammen mange advarsler Håkon ga, og gutten var altfor brå med bevegelsene. Louie er det ingenting galt med. Han har bare en tafatt familie som overdramatiserer noe voldsomt Helt enig! De klippene med Louie viste for meg en hund som var ivrig og glad for å endelig være på tur og en eier som rett og slett hadde en dårlig dag (kanskje pga været, annet stress, fraværende ektemann, who knows) og la det litt over på hunden. Jeg mener, er det ikke bra at Louie kunne snu rompa til en passerende hund og snuse i asfalten istedet for å være på vakt og utagere? Ingen passerings problemer å se. Trekking i båndet er en tålmodighetsprøve og et evighetsprosjekt å trene vekk, men er det innen rimelighetens grenser er det ikke akkurat hva jeg vil kalle problemadferd. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 31. august 2024 #112 Del Skrevet 31. august 2024 Utrolig at gutten ikke ble bitt når han lå i sofaen med Håkon, ansiktet 10 cm fra hunden, og Håkon "angrep", gjorde utfall. De tror hunden er en liten bamse, men hunden er så frustrert fordi ingen klarer å lese tegnene hans 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 31. august 2024 #113 Del Skrevet 31. august 2024 10 hours ago, refill said: Rimelig irritert etter dagens episode merker jeg. Eier (mor i huset) til Håkon. Har ikke hun lært ungene/fam noe om hundespråk eller har hun fått null utav treningen med Maren?! Skal man ha hund må man som et minimum lære seg noe om hundens språk. Jesus christ. Og hånden opp i trynet på en hund som er sensitiv for kontakt. Jeg trodde dette var basic knowledge, jeg mener det absolutte minimume av hva man lærer seg ifht hunder. Og han der Per? Først tenkte jeg at det var litt sånn malplassert humor, men nå fremstår han bare som verdens mest usympatiske mann. Og kjæreste. Yuck.. Enig med alt du skriver. Jeg syntes Håkon er en tålmodig fyr, han gir mange signaler før han glefser, men de blir jo ikke respektert. De barna i den familien bør bare la Håkon være og kose med han når HAN oppsøker DEM. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 31. august 2024 #114 Del Skrevet 31. august 2024 Hundeloven sier: Quote § 3 a.Kompetanse Hundeholderen skal ha nødvendig kompetanse til å kunne forebygge at uheldige situasjoner eller skader oppstår. Slik kompetanse omfatter blant annet kunnskap om hold og trening av hund og kunnskap om hundens behov, naturlige adferd, bruksområde og det skadepotensialet hunden kan utgjøre. Her er det mange som svikter! En del av deltagerne i programmet har jo virkelige problemhunder, de har prøvd alt og vært hos flere trenere. Men andre har jo ikke tatt seg bryet med å lære seg det helt grunnleggende om hvordan en hund fungerer. Sånn som Håkon, eller den lille krøllete hunden fra forrige sesong, det er jo ikke problemhunder i det hele tatt, de har bare veldig kunnskapsløse eiere. Skulle ønske de i programmet opplyste om at det faktisk ikke er valgfritt å lære seg litt om hunder når man skaffer en, det faktisk lovpålagt at man skal gjøre det. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 31. august 2024 #115 Del Skrevet 31. august 2024 Anonymbruker*** skrev (På 23.8.2024 den 17.31): Hvorfor må hele familien trene Håkon? Jeg skjønner dette er et underholdningsprogram for hele familien, men det er absolutt ikke et behov for en lykkelig familiehund at alle trener han. Det han trengte var vell tross alt mer fred og space? De kommer langt om alle respekterer intimgrensene hans. Nettopp derfor var det viktig at alle var med og trente, slik at de lærte å lå Håkon være når han ga signal om det. i tillegg at Håkon skulle få mer positive erfaringer med familiemedlemmene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 31. august 2024 #116 Del Skrevet 31. august 2024 Kåre som biter, og Dexter som er utagerende , det er de eneste hundene her som virkelig trenger hjelp. De andre hundene har bare tafatte eiere. Philip er jo helt normal f.eks, bare masse energi. Og pannekaker? Nei nei nei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 31. august 2024 #117 Del Skrevet 31. august 2024 MalloryK skrev (14 minutter siden): Kåre som biter, og Dexter som er utagerende , det er de eneste hundene her som virkelig trenger hjelp. De andre hundene har bare tafatte eiere. Philip er jo helt normal f.eks, bare masse energi. Og pannekaker? Nei nei nei. Kan godt hende at Philip er en normal hund som ikke trenger annet enn bedre håndtering. Men han viser et problem mange hundeeiere står overfor, jeg syns det er fint at serien viser hvordan man kan håndtere det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 31. august 2024 #118 Del Skrevet 31. august 2024 SÅnn bortsett fra Kåre og Dexter som begge har ganske krevende problemadferd, så er jo de andre hundene egentlig ganske representative for vanlig problmer mange har og som mange helt sikkert kjenner seg igjen i. Mange får seg kanskje en oppvekker om de ser på programmet og reflekterer mer over egen rolle utviklingen av problematferden hos egen hund? Om det er noe, så synes jeg kanskje Maren er litt for diplomatisk med noen av disse eierne, i hvertfall på kamera. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 31. august 2024 #119 Del Skrevet 31. august 2024 Jeg tenker at det er helt strålende om programmet har positive ringvirkninger hos seerne også. At de hundene som har «enklere», men utbredte problemer kan inspirere og motivere seerne til å trene hundene sine. Derfor synes jeg det er positivt at de har med hunder på hele skalaen og det er gøy å se at de lykkes såpass raskt. Og så må vi huske på at kanskje ikke alt kommer het tydelig frem på TV heller. Selv om det kanskje dreier seg om en hund som «bare» har mye energi, eller «bare bjeffer på lyder», så kan det faktisk være utrolig krevende dersom det blir mye av det. Om hunden aldri roer seg og er «på» hele tiden, så kan det være slitsomt både for hund og eier. Det er ikke nødvendigvis lett for en fersk hundeeier å skjønne hvorfor hunden oppfører seg som den gjør heller. Om den bare er ivrig, om den er redd, om den er aggressiv, om den bare har fått en uvane. Da kan det være vanskelig å vite hva slags trening som er mest hensiktsmessig også og det er tusen råd og svar der ute, avhengig av hvem du spør. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
------- Skrevet 3. september 2024 #120 Del Skrevet 3. september 2024 Med tanke på hvor mange sokker som spises av hunder i løpet av ett år ville jeg valgt noe mindre svelgbart til å trene apport med. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå