Gå til innhold

Skikkelig tynn/sval dyne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Har dere tips til en skikkelig sval og lett dyne? Vi har helt tynne sommerdundyner nå, og det blir for varmt med soverom i overetasje. Er fiber svalere? Noen som har konkrete tips? Sover av og til med kun dynetrekket, men i løpet av natten blir det akkurat litt for kaldt.

Vi liker godt sånne tynne dyner som er på norske hoteller, får man kjøpt tilsvarende noe sted?

Anonymkode: 1fd8b...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har Høie Saga i sval. Den er kjempetynn og deilig. Samme dyne som de har på Hotel Continental

Anonymkode: c4ae3...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 20.38):

Hei,

Har dere tips til en skikkelig sval og lett dyne? Vi har helt tynne sommerdundyner nå, og det blir for varmt med soverom i overetasje. Er fiber svalere? Noen som har konkrete tips? Sover av og til med kun dynetrekket, men i løpet av natten blir det akkurat litt for kaldt.

Vi liker godt sånne tynne dyner som er på norske hoteller, får man kjøpt tilsvarende noe sted?

Anonymkode: 1fd8b...7c3

Tynn silkedyne og glatt mercidisert laken. Finnes ingenting bedre enn silkedyne på sommeren. 

Anonymkode: c6949...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bruk kun dynetrekk.

Anonymkode: e1e6d...312

Vi også. Det er det eneste som funker her. Vi bruker tynt pledd av bomull oppå når det begynner å bli kjøligere og bytter til dyne når det ikke er varmt nok. Slipper å ha masse dyner lagret i skapene. Det er en grunn til at folk på i England og Frankrike har den enkle stilen på sengene sine fra gammelt av.

Anonymkode: 62beb...947

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det litt kaldt med bare dynetrekket kan dere jo bruke flanellsett som er litt varmere. 

Anonymkode: 846b9...e85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også bare dynetrekket, men da legger jeg en sengeløper (eller du kan bare bruke et pledd for den saks skyld) nederst, så unngår du at det blir kaldt.

Anonymkode: ef8ed...8a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er veldig varmt ligger jeg oppå dyna med pledd over meg.

Anonymkode: f9279...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover dårlig med lett dyne, så her ble løsningen vektdyne. Om sommeren er den tynn nok (det er ikke noe varme i den), og om vinteren legger jeg den oppå en vanlig dyne. :) 

Anonymkode: d5c99...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 13.38):

Tynn silkedyne og glatt mercidisert laken. Finnes ingenting bedre enn silkedyne på sommeren. 

Anonymkode: c6949...0bd

Hvor kjøper dere silkedyne? Jeg lurer på det samme som TS. Har kjøpt den tynneste dundyna til Høie, men synes den fortsatt er for varm. Men liker ikke å sove med kun laken, liker liksom å ha noe litt tyngre over meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (4 minutter siden):

Hvor kjøper dere silkedyne? Jeg lurer på det samme som TS. Har kjøpt den tynneste dundyna til Høie, men synes den fortsatt er for varm. Men liker ikke å sove med kun laken, liker liksom å ha noe litt tyngre over meg. 

Er vel ingen her som sier de sover med laken over seg? Dynetrekk er tyngre og gir god varme. Flanell noe tyngre enn det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er vel ingen her som sier de sover med laken over seg? Dynetrekk er tyngre og gir god varme. Flanell noe tyngre enn det igjen.

Dynetrekk da 😊 Synes ikke det er godt å sove med det over meg. Liker å føle noe «puff» og vekt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Dartle skrev (16 minutter siden):

Dynetrekk da 😊 Synes ikke det er godt å sove med det over meg. Liker å føle noe «puff» og vekt 😊

Hva med å prøve dobbelt lag? Altså tre inn en flanell dynetrekk i det andre laget med dynetrekk. Blir litt mer tyngde da. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva med å prøve dobbelt lag? Altså tre inn en flanell dynetrekk i det andre laget med dynetrekk. Blir litt mer tyngde da. 😊

Ikke min tråd egentlig, så kan hende TS synes det er fint 😊 Selv er jeg på leting etter en dyne som jeg kan bruke de samme trekkene på, og som ser fint ut når man rer opp. Noe som generelt er temperaturregulerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 17.06):

Tynneste fiberdynene fra IKEA 👍🏻

Anonymkode: e6cf5...4cd

Vi har den tynneste fra IKEA, synes den funker fint på de varmeste dagene. Og blir det for kaldt i løpet av natta drar jeg bare over et ullpledd. Jeg liker heller ikke å sove med bare dynetrekk.

Anonymkode: f1ec8...fae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...