Gå til innhold

Mulberryveske- er det vanlig at den blir ødelagt etter 1 års vanlig forbruk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har Mulberryvesker jeg har hatt i over 30 år som har tålt masse bruk uten at de ser slik ut.

Anonymkode: 6c7ed...b8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det aller aller aller teiteste her er deg, du har betalt 17000,- FOR EI VESKE. 😂😂

Anonymkode: 6987b...396

Er det bare dyre vesker du syns er teit eller gjelder det alt som er kostbart? Slik som bunad, ferietur eller stort drivhus? Vil i grunn si at det er sånne som deg som er teitest. La nå folk bruke penger på det de vil. Jeg hadde aldri brukt så mye på en veske, men jeg har derimot brukt 30.000 på et drivhus. 

Anonymkode: 4abe8...e5e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ser ut som om det er noe feil med festet. Det er noe med kvaliteten og sømmen som også skurrer litt her. Er du sikker på at den er ekte? 

Jeg har ikke Mulberry, men en rekke andre vesker av tilsvarende kvalitet. Flere har vært ukentlig i bruk i 15+ år, et-par av de får virkelig gjennomgå, med PC, vannflaske, ekstra skjerf....  og ikke har et eneste tegn til slitasje i sømmer og slikt. 

Anonymkode: 5de8c...a37

Sømmen ser helt fin ut, ikke noe ved sømmen som tilsier at det dreier seg om replika.  

Anonymkode: a19f6...cae

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller aller aller teiteste her er deg, du har betalt 17000,- FOR EI VESKE. 😂😂

Først tenkte jeg det samme.  Men så kom jeg på hva jeg bruker penger på. Hunder og alt som hører til den hobbyen. En valp koster meg ca 26 000; og det syns jeg er helt greit 😅

Såeh,  en veske til 17 000; er ikke så gale likevel 😉

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Mulberry Bayswater IMG_8058.jpeg.6fe824884405d830892787fca754246b.jpeg

og nå har de kantene her IMG_8061.jpeg.ab43da42d5490efad5e48f8d8be6d9d3.jpeg

og her IMG_8062.jpeg.01f67201f8aa1a7b4f42c42e7123ace4.jpeg

blitt slitt og falt av.

Er det vanlig med hverdagslig bruk? Noe jeg kan gjøre? Synes det er litt teit å betale 17000 for en veske og så holder den ikke 1 år en gang. 

Anonymkode: 9e389...8fd

17000 for en jåleveske ???

Min fineste veske er en 10 år gammel julegave fra jobben. Like fin fortsatt….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det bare dyre vesker du syns er teit eller gjelder det alt som er kostbart? Slik som bunad, ferietur eller stort drivhus? Vil i grunn si at det er sånne som deg som er teitest. La nå folk bruke penger på det de vil. Jeg hadde aldri brukt så mye på en veske, men jeg har derimot brukt 30.000 på et drivhus. 

Anonymkode: 4abe8...e5e

Ikke sant. Har ei venninne som har uttalt seg direkte kritisk da jeg dukket opp med ny veske. Hun har nok skiutstyr for 100 000+. Mannen har heldigvis alltid vært positiv, hvis ikke ville den diskusjonen raskt vært lagt død, da han absolutt skulle ha noe spesielt med dekkene sist vi kjøpte ny bil (30 000 for noe jeg ikke fatter vitsen med, knapt ser forskjell på, og på noe vi uansett skal selge igjen om få år til veldig redusert pris....) Men det betyr noe for han, så ok. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surpomp skrev (Akkurat nå):

17000 for en jåleveske ???

Min fineste veske er en 10 år gammel julegave fra jobben. Like fin fortsatt….

Hva bruker du pengene dine på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (8 minutter siden):

Først tenkte jeg det samme.  Men så kom jeg på hva jeg bruker penger på. Hunder og alt som hører til den hobbyen. En valp koster meg ca 26 000; og det syns jeg er helt greit 😅

Såeh,  en veske til 17 000; er ikke så gale likevel 😉

Jeg hadde aldri brukt 26.000 på en hundevalp, men 50.000 på en hest... 😂

Yes, vi er alle forskjellige og enten det er hunder, hester, vesker, turer, hva enn, så har vi nok alle svidd av penger på ett eller annet. 

Anonymkode: 879ac...903

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde aldri brukt 26.000 på en hundevalp, men 50.000 på en hest... 😂

Yes, vi er alle forskjellige og enten det er hunder, hester, vesker, turer, hva enn, så har vi nok alle svidd av penger på ett eller annet. 

Og så er det jo slik at for de fleste av oss har slik forbruk kommet stegvis, det er ikke slik at jeg sitter her med havregrøt på norgesferie, fordi jeg planlegger en ny veske. 

For egen del var både bolig, pensjonssparing, og de feriereisene jeg ønsket i løpet av et år, før jeg kom dit at jeg trakk kortet på en veske til 20 000 første gang. 

For andre igjen er hund, eller hest, det som gir så mye mening og glede at det mulig er verdt feriereiser. 

Og for mannen, felger, eller hva det nå heter... Det minst begripelige for egen del 😂

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva bruker du pengene dine på? 

Jeg bruker dem i hvert fall ikke på overfladiske skrytevarer som havner på søpleberget når neste kolleksjon er i butikkene.

Bortskjemte nordmenn har åpenbart for mye penger……

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Surpomp said:

Jeg bruker dem i hvert fall ikke på overfladiske skrytevarer som havner på søpleberget når neste kolleksjon er i butikkene.

For meg er det en veske jeg kommer til å bruke til den går i stykker, forhåpentligvis om lenge ennå. Er ei som bruker tingene mine til de går i stykker. 

~Ts

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (1 minutt siden):

Om man ikke har penger å bruke er det en fair sak. Der har jeg også vært. 

Og jeg tror du misforstår hvordan mange av oss som velger dyre vesker tenker. 

Når det gjelder vesker er det gjennomtenkte kjøp. Jeg holder meg til klassikerne, som gjerne holder seg i verdi. De er tenkt å holde livet ut, og også kunne gå i arv. Blir jeg lei så selges de, da de i motsetning som ting som bil ikke taper seg så mye i verdi. Jeg har til og med solgt med gevinst et-par ganger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Her blant annet: IMG_8063.thumb.jpeg.0092b977d422e521cba0b420a2d1a158.jpeg

~Ts

Ta det med butikken evnt, lett å utbedre. Det jeg kan tenke meg gjør det der er gjentatt oppfukting av læret. Det som ramler av er bare 'maling' som dei forsegler kappflaten til læret. 

Anonymkode: d525f...dfb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For meg er det en veske jeg kommer til å bruke til den går i stykker, forhåpentligvis om lenge ennå. Er ei som bruker tingene mine til de går i stykker. 

~Ts

Jeg ville reklamert til butikken, helt tullete at en så dyr veske skal bli ødelagt så fort. Får du pengene tilbake ville jeg kjøpt noe annet ett annet sted ig gjort mer research om jeg var deg. Luksusmerkene har begynt å kutte hjørner, materialene er billigere og produksjonen dårligere mens prisene blir høyere (Chanel foreks.). Det er en fyr på youtube som sjekker veskene, han driver med lær. Han kutter opp veskene, sjekker lær-kvalitet, finish og arbeidet også gir han deg en profesjonell mening. Veldig nyttig, det finnes mindre kjente, men fortsatt luksus merker, med MYE bedre kvalitet til en bedre pris. 

Anonymkode: 635fb...e20

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta det med butikken evnt, lett å utbedre. Det jeg kan tenke meg gjør det der er gjentatt oppfukting av læret. Det som ramler av er bare 'maling' som dei forsegler kappflaten til læret. 

Her er forresten beskrivelse av hva som skal til for å evnt legge på nytt / utbedre skaden så er ikke veldig omfattende greie.

https://youtu.be/tmPLUNj1DNU?si=2Ar4E1n07lxYrBTz

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og så er det jo slik at for de fleste av oss har slik forbruk kommet stegvis, det er ikke slik at jeg sitter her med havregrøt på norgesferie, fordi jeg planlegger en ny veske. 

For egen del var både bolig, pensjonssparing, og de feriereisene jeg ønsket i løpet av et år, før jeg kom dit at jeg trakk kortet på en veske til 20 000 første gang. 

For andre igjen er hund, eller hest, det som gir så mye mening og glede at det mulig er verdt feriereiser. 

Og for mannen, felger, eller hva det nå heter... Det minst begripelige for egen del 😂

Helt enig, det er neppe på impulser at en kaster ut 5 sifrede summer på ting, men heller gjennomtenkte kjøp med ting på plass. 

Haha må bare nevne at eksen min hadde egne kluter og og sånn til å vaske felgene sine med, det var krom eller ett eller annet. Jeg kom i skade for å ta av klutene hans til å tørke støv og han ble skikkelig sur, sa det kunne komme små steiner eller rusk som han så ripet opp felgen med 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan kan man utbedre en sprekk i håndtaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den med til butikken, de er supergreie på sånne ting. Har en anthony som revnet i sømmen under etter 12 år, ikke noe problem selv om jeg ikke lenger har kvittering eller husket om jeg hadde kjøpt den i London eller Oslo. Veska ble sendt til fabrikken i England og reparert helt gratis.

Anonymkode: 04cf7...95a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er du som er teit. Hvorfor bryr du deg om hva folk bruker pengene sine til? Skaff deg et liv.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan man utbedre en sprekk i håndtaket?

Det er ikke en sprekk i selve håndtaket, det er forseglingen som er løsnet fra læret. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...