AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #1 Del Skrevet 9. august 2024 Hei, Jeg kjøpte noen gensere i går som er litt for store, dvs. et par cm for lange i ermene og livet, og kanskje litt generelt ellers (er en relativt tynn gutt). Alle er 100% bomull. Han på butikken sa de krymper rundt 5% ved første vask, men jeg lurer på hvor mye om jeg vasker dem på 60 grader første gangen? Og bør jeg deretter legge de inn i tørketrommel? 🙈 #69dudes Anonymkode: f9688...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #2 Del Skrevet 9. august 2024 Jeg ville vasket på 40 og tatt dem i tørketrommelen. du kan jo teste på en genser først? Anonymkode: 06026...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #3 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, Jeg kjøpte noen gensere i går som er litt for store, dvs. et par cm for lange i ermene og livet, og kanskje litt generelt ellers (er en relativt tynn gutt). Alle er 100% bomull. Han på butikken sa de krymper rundt 5% ved første vask, men jeg lurer på hvor mye om jeg vasker dem på 60 grader første gangen? Og bør jeg deretter legge de inn i tørketrommel? 🙈 #69dudes Anonymkode: f9688...af2 På lengden kan noen plagg krympe litt, men gensere i bomull får du omtrent aldri til å krympe. Å baske dem på 60 grader fører ikke til krympingen, men til at genserne ser slaskete ut ganske snart. Snakker vi 100% bomull, eller bomull og en annen mix? Hva står på lappen i plagget? Anonymkode: c7969...deb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 9. august 2024 #4 Del Skrevet 9. august 2024 Gjør det noe om en genser er et par cm for lang i ermene? Mye verre når det er for kort, for trangt, for smalt. Litt stort ser vel bedre ut på de fleste? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #5 Del Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg ville vasket på 40 og tatt dem i tørketrommelen. du kan jo teste på en genser først? Anonymkode: 06026...8e5 Godt tips. Takk skal du ha 🙂 Anonymkode: f9688...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #6 Del Skrevet 9. august 2024 Hareena skrev (24 minutter siden): Gjør det noe om en genser er et par cm for lang i ermene? Mye verre når det er for kort, for trangt, for smalt. Litt stort ser vel bedre ut på de fleste? Ikke krise, men bittelitt mindre hadde hjulpet 😊 Anonymkode: f9688...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #7 Del Skrevet 9. august 2024 Jeg har godt ned i vekt og prøvd å krympe både bukser og t-skjorter. Det varierer hvor godt det går, har prøvd både 90 graders vask og tørketrommel. Prøv med ett plag først så ikke alt evt blir mislykket! Anonymkode: e4edf...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #8 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 20.52): Jeg ville vasket på 40 og tatt dem i tørketrommelen. du kan jo teste på en genser først? Anonymkode: 06026...8e5 Tørketrommel krymper ikke bomull. Anonymkode: c7969...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #9 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tørketrommel krymper ikke bomull. Anonymkode: c7969...deb Min erfaring med bomull i tørketrommel er at det tørker plagget mer "i fasong". Henger jeg det opp til tørk så vil det ofte strekke seg litt i lengden og bli litt smalere. Uansett hvilken vei jeg henger plagget. I alle fall om det er jersey/strikket stoff. Vevde stoff oppfører seg annerledes og da ser jeg ikke merkbar forskjell på fasongen enten jeg velger lufttørking eller tørketrommel. Anonymkode: e332f...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. august 2024 #10 Del Skrevet 13. august 2024 100 Grader i vaskemaskin og skyllemiddel skiftes ut med grønnsåpe så det på tv en gang NRK om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #11 Del Skrevet 15. august 2024 Langt bedre med hakket for stor genser enn hakket for liten. Skjønner ikke at du merker noen cm for lange ermer, med mindre genseren alt er så dvask ar strikken på ermene er slapp? Hater slike gensere. Anonymkode: 02520...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå