Gå til innhold

Får ikke bort flekker av tekstil-stol - hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Overtok en lenestol i dag, og den hadde en flekk som jeg forsøkte fjerne med en gang. Brukte På Stell sitt skum for tekstiler som ikke kan vaskes (ikke avtakbart trekk). 
«Tappet» på med fultig klut for og ikke kun såpen utover mer enn nødvendig og gikk raskt over med hårføner fordi jeg er redd for vannflekker. Og det ser ut som det er nettopp det jeg har fått? 
forsøkt hårføner ved to omganger og lagt en varmeflaske oppå (vet ikke om det hjelper noe, men). 

noen med tips til en kvinne i i-lands-nød?😭

Anonymkode: 6b6d5...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må selvsagt legge til bilde også. Ser nok hakket mer voldsomt ut på bildet, men jeg ser flekken og det er nok🥺😂

IMG_3554.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her igjen: eller handler det om at flekken enda er våt? Hva kan gjøres evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Trenger en rens med maskin. 

Anonymkode: a9455...76a

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje prøve tepperens maskin?

Anonymkode: db2d7...649

Skal vurdere det. Ingen annen måte å gjøre det på evt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker jeg brukte en gang enten bakepulver med litt vann eller var det natron bikarbonat med litt vann på flekken og tørket med føner, så ble flekken borte. Må være forsiktig når du tørker med føner, ikke for varmt og ikke for nært, du tørker mens du samtidig glir med hånden over, da tørker det fortere og jevnere.

Hadde nylig en flekk på sofa som er lysgrå stoff, tok på litt Durance husvask og bare dyttet på flekken (dårlig forklaring), du skal aldri gni, da blir det enda større flekk.

Anonymkode: c0873...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Husker jeg brukte en gang enten bakepulver med litt vann eller var det natron bikarbonat med litt vann på flekken og tørket med føner, så ble flekken borte. Må være forsiktig når du tørker med føner, ikke for varmt og ikke for nært, du tørker mens du samtidig glir med hånden over, da tørker det fortere og jevnere.

Hadde nylig en flekk på sofa som er lysgrå stoff, tok på litt Durance husvask og bare dyttet på flekken (dårlig forklaring), du skal aldri gni, da blir det enda større flekk.

Anonymkode: c0873...4b6

Takk for innspill. Skal sjekke om bakepulver kan hjelpe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...