Gå til innhold

Få tilsendt reels eller tiktok-videoer.. Hva synes du om det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et par venninner som har sterkt delingsbehov og sender meg sånn 5-6 videolinker om dagen. Jeg er ikke så begeistret for det, for jeg synes det er masete. Dessuten pleier ikke videoene å treffe meg helt. Og så føler jo liksom at jeg må se på dem og svare for å være høflig, mens jeg har mest lyst til å overse hele greia. 

Kommer det en video i ny og ne er det greit, og ofte noe som treffer bedre (selv om de riktignok ofte blir sendt av andre enn disse), men sånn mange om dagen liker jeg ikke. 

Så da lurer jeg rett og slett på om det er jeg eller venninnene mine som er den "unormale" her. Hvordan er den sosiale normen blant folk i slutten av 30 årene og å sende over og åpne/respondere på slikt. Hvordan forholder du deg til det? 

(Jeg kan dele linker av og til jeg også, kanskje et par i halvåret og sjelden til samme person.)

Anonymkode: d71e9...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er uinteressant og delvis irriterende, overser mye. Ingen plikt til å respondere på alt mulig, i alle fall om det er hver eneste dag og flere ganger om dagen (!). Kan legge ut ting selv, men veldig langt fra hver dag (!!) om alt mulig trivielt. Men hver sin lyst.

Anonymkode: 021ad...0c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare overser det. Er sjeldent noe som interesserer meg

Anonymkode: 324a0...861

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og noen kollegaer har en gruppe der vi sender slike videoer til hverandre, som kan relateres til jobb. Vi synes det er hysterisk morsomt 😂 alle er sent i 30 åra 

Anonymkode: 0e189...6b7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har et par venninner som har sterkt delingsbehov og sender meg sånn 5-6 videolinker om dagen. Jeg er ikke så begeistret for det, for jeg synes det er masete. Dessuten pleier ikke videoene å treffe meg helt. Og så føler jo liksom at jeg må se på dem og svare for å være høflig, mens jeg har mest lyst til å overse hele greia. 

Kommer det en video i ny og ne er det greit, og ofte noe som treffer bedre (selv om de riktignok ofte blir sendt av andre enn disse), men sånn mange om dagen liker jeg ikke. 

Så da lurer jeg rett og slett på om det er jeg eller venninnene mine som er den "unormale" her. Hvordan er den sosiale normen blant folk i slutten av 30 årene og å sende over og åpne/respondere på slikt. Hvordan forholder du deg til det? 

(Jeg kan dele linker av og til jeg også, kanskje et par i halvåret og sjelden til samme person.)

Anonymkode: d71e9...733

Helt enig med deg! Jeg har en kompis som treffer godt på sånt, vi er ekstremt på bølgelengde, og sender heller ikke sånt som en jevnlig strøm, men hvis en av oss finner noe bra kan vi skrive "sjekk så søt!"/"denne minna meg om deg xD" osv. Og da blir det par klipp og bilder frem og tilbake. Men vi sender mest bilder/memes fordi det krever mye mindre å motta

Ene venninna mi derimot sender ofte sånt i en felleschat med 5 andre, typisk på tider av døgnet vi andre ikke er våkne, og uten noe kontekst, slik at jeg ikke vet hva jeg skal forvente når jeg trykker på den, ikke vet om det kan ses på jobb eller ikke osv. Og så treffer det som du sier ikke helt, men føler likevel meg presset til å svare noe. Ingen andre deler noe liknende, så det blir litt rart.

Anonymkode: be78f...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne sender ganske ofte til hverandre, men vi vet hva som treffer hverandre da 🙂 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et par søsken og noen venner som deler samme humor som meg, så vi sender til hverandre. Ikke alltid jeg svarer eller får respons selv, men det er ikke så farlig :)

Anonymkode: 84299...de6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det relevant kan det være gøy, men som regel er det ikke det og da er det bare slitsomt. Kjekt å bli tenkt på da, så jeg svarer alltid.

Anonymkode: 3918b...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender med venninner og mannen, men det er reels som treffer og det sendes begge veier. Vi er 40-50 åra

Anonymkode: 65107...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på det som treffer og ikke... har noen som sender noen slitsomme jeg bare får vondt i hodet av å måtte se. 

Anonymkode: a9e70...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste for en stund siden om fenomenet 'pebbling' i konteksten kjærlighetsspråk. Pingviner gir hverandre småstein (pebbles) for å vise omtanke/tilhørighet.

Mange tolker det å sende memes/snutter/gifs som menneskeversjonen av pingvinenes småstein. Avsender tenkte på deg når de så det, og sendte det til deg.

Det er som regel ikke nødvendig å svare/reagere på alt som sendes, men en emoji eller en snutt i retur i ny og ne vil høyst sannsynlig bli satt pris på.

Anonymkode: 36638...46b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...