Gå til innhold

Hvorfor går en del folk med en del kg for mye med mye trange klær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De bryr seg i hvertfall ikke noe om omgivelsene og hvem som ser de.

Anonymkode: 91759...454

Hahaha! Uff, beklager så meget at du får vondt i øya, og sjela og hodet av mitt fett. Jeg skal skjerpe meg! Du fortjener bedre enn at jeg går med klærne jeg ønsker. Fysj og fy skam meg! 

:ler:

Anonymkode: 667ac...923

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De bryr seg i hvertfall ikke noe om omgivelsene og hvem som ser de.

Anonymkode: 91759...454

Det har du helt rett i! Hvorfor skal folk bryr seg?

Anonymkode: 5f467...84c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Uføre Unni skrev (3 timer siden):

Hellet mot. 

Jeg er fra 70-tallet. Vi jobbet vettet av oss for tre kjøttkaker, 2 poteter og litt ertestuing. Hjemmelaga. Og brødskive til frokost og lunsj. Det var det hele. Ingen snacks heller. 

Jeg har regna på dette i ettertid. Vi var mange som var på kaloriunderskudd i det daglige. Så tok vi det litt igjen ved høytider og spesielle anledninger. 

Se noen filmer fra 70-tallet. Vi var en skral gjeng. 

Har masse bilder fra 70 tallet fordi jeg selv også er født da, alle ser slanke eller normale ut.  Alle kjente en eller annen som var litt større eller tjukk, men det var ikke så mange av de.  Folk hadde en mye sunnere bmi da sammenlignet med idag.

Anonymkode: ff730...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære TS, og alle andre som får så vondt i sjela av ryggvalkene mine,

Da jeg gikk ut på butikken i sted tok jeg på meg en slapp og løs joggebukse og boblejakke fra vinteren, tror ingen valker syntes. Fikk likevel en del rare blikk. Gjorde jeg noe feil? Er du stolt av meg nå? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjære TS, og alle andre som får så vondt i sjela av ryggvalkene mine,

Da jeg gikk ut på butikken i sted tok jeg på meg en slapp og løs joggebukse og boblejakke fra vinteren, tror ingen valker syntes. Fikk likevel en del rare blikk. Gjorde jeg noe feil? Er du stolt av meg nå? 

Hvis du gikk i boblejakke var nok det grunnen, det er sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (Akkurat nå):

Hvis du gikk i boblejakke var nok det grunnen, det er sommer. 

Ja, hva skal jeg gjøre da? Jeg prøvde andre klær, men de faller på en måte nedover kroppen så en ser konturer av valk. Jeg vil bare gjøre TS og de som får så vondt av fett til å bli fornøyd. 

Det var også litt trist, når jeg er ute ellers har jeg fargerike klær, føler meg fresh, men der jeg gikk med dassete bukse for at ingen skulle se noe antydning til fett følte jeg meg dårlig. Men er nok verdt det så lenge TS & co skjermes for fettantydninger. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uføre Unni
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har masse bilder fra 70 tallet fordi jeg selv også er født da, alle ser slanke eller normale ut.  Alle kjente en eller annen som var litt større eller tjukk, men det var ikke så mange av de.  Folk hadde en mye sunnere bmi da sammenlignet med idag.

Anonymkode: ff730...8be

Jeg finner verken kilder eller statestikk. Overvekt og bmi var ikke et tema. Først i 1980 starta de å måle bmi. Så fra at overvekt var sjeldent på 60-tallet så er vel over halvparten i Norge overvektige nå, og mange har fedme. Fedme var ekstremt sjeldent på 60-70-tallet. 

Så da blir det synsing. Jeg var 172 og 52 kg som tenåring. Mine venniner lå på 46-48 kg. De syntes jeg var litt tykk. 

Nå oppfatter jeg at det blir sett slik på, viss vi tar utgangspunkt i kvinne 172 cm. 

48 kg: undervektig. 54 kg: svært slank 60 kg: slank 65 kg: akkurat passe. 70-75 kg: fyldig, men fortsatt en medium. 75-85 kg: overvektig med fortsatt en medium. 85 kg opp opp: large, men forsatt ikke sett på som svært tykk. 

Så jeg på alle disse tiåra har jeg da beveget meg fra at 52 kg var mye til at over 90 kg er mye. 

Jenter på min høyde nå tror jeg stort sett vaker rundt 75 kg. Jenter på 70-tallet vaket rundt 50 kg. 

Hjelp som jeg syner. Folk så ut som streker før. Men, det finnes ikke målinger. 

Men til poenget. Tykke kan bruke stramme klær. Null problem, i min verden. 

Min bmi er litt over 18. Har kronisk dårlig matlyst. Jeg har adhd og synes det kjedelig å tygge. Så det så. Jeg taler tykke kvinner sak i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har bestilt levis jeans i min vanlige størrelse, den var litt lav på livet så fikk bilring. Hva skal jeg gjøre TS?

Anonymkode: cacfd...e58

Jeg syns du bare går i den Levisen, hvis den ikke blir ubehagelig trang i livet. Syns trangt er kult, 

Anonymkode: 3738b...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...