Gå til innhold

Hvorfor går en del folk med en del kg for mye med mye trange klær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor går en del  folk med en del kg for mye med mye trange klær?  Ser at det er mange som har en del kg for mye går med klær som er så trange det ser ut som ur som pølseskinn. Det ser ikke fint ut,

Anonymkode: e6ebe...9a7

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenkte litt på det samme her for et par dager siden, da jeg så to unge kvinner gå foran meg på fortauet. De hadde begge på seg trange bukser, og pinetrange overdeler som gikk inn i hver valke nedover rygg og rundt livet. Tror det var tre svære valker man kunne telle pga klærne var så trange. Sånn typ trenings-tights stoff.

Skjønner ikke vitsen med å gå i sånne klær og med vilje vise valkene sine på utstilling? Det er jo ingen som syns fett og valker er fint?

Anonymkode: a082e...f5d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de har lagt på seg og ikke har råd til å bytte ut hele garderoben?

Kanskje de ikke ønsker å gå i store "telt"? Da ser de ofte bare større ut.

Elastiske klær er behagelige å gå med og former seg etter kroppen. Kanskje de sliter med å finne "vanlige" klær som passer?

• Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi folk jojoslanker seg og ikke gidder/har råd til å kjøpe nytt?

Anonymkode: 07c07...3b3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tenkte litt på det samme her for et par dager siden, da jeg så to unge kvinner gå foran meg på fortauet. De hadde begge på seg trange bukser, og pinetrange overdeler som gikk inn i hver valke nedover rygg og rundt livet. Tror det var tre svære valker man kunne telle pga klærne var så trange. Sånn typ trenings-tights stoff.

Skjønner ikke vitsen med å gå i sånne klær og med vilje vise valkene sine på utstilling? Det er jo ingen som syns fett og valker er fint?

At ingen synes det er fint er jo et sosialt konstruert fenomen. Som bidrar til undertrykking og marginalisering.  Hvem har definisjonsmakt på «sannheten»? Om de vil gå med trange klær, så bestemmer de jo det selv. Om en mann vil gå med skjørt, skal han ikke kunne det forsi han er mann? For prinsippet er det samme… La folk kle seg som de vil! Så lenge de ikke bryter nordk lov ved blotting då har du strengt talt ikke noe du skulle sagt.

Anonymkode: 66212...cfa

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De bryr seg i hvertfall ikke noe om omgivelsene og hvem som ser de.

Anonymkode: 91759...454

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor går slanke folk med trange klær, ts? Tipper svaret er omtrent det samme. 

Anonymkode: 60d24...dad

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At ingen synes det er fint er jo et sosialt konstruert fenomen. Som bidrar til undertrykking og marginalisering.  Hvem har definisjonsmakt på «sannheten»? Om de vil gå med trange klær, så bestemmer de jo det selv. Om en mann vil gå med skjørt, skal han ikke kunne det forsi han er mann? For prinsippet er det samme… La folk kle seg som de vil! Så lenge de ikke bryter nordk lov ved blotting då har du strengt talt ikke noe du skulle sagt.

Anonymkode: 66212...cfa

Jeg sa ikke noe heller. Jeg svarer på en tråd med spørsmål i overskriften om temaet, og det har jeg rett til å gjøre. Vi er på et forum, så du kan slutte å prøve og legge føringer for hva folk skal svare på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde på meg en bluse på fest for en stund siden. Jeg sjekket før jeg dro hjemmefra hvordan den så ut bak og så at valkene mine vistes. Så tenkte jeg på hva jeg skulle gjøre med det og kom frem til at andres problem med mine valker ikke er mitt problem, og så dro jeg ut og hadde en fin kveld!

Anonymkode: 6f80a...b39

• Liker 20
  • Hjerte 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel mest unge jenter som går med for trange klær? Men nå skal det sies at litt ettersittende klær (ikke for trange) ofte er finere på de store enn svære telt er. De lager litt mer figur.

Anonymkode: 45a0c...868

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thyra skrev (1 time siden):

Kanskje de har lagt på seg og ikke har råd til å bytte ut hele garderoben?

Kanskje de ikke ønsker å gå i store "telt"? Da ser de ofte bare større ut.

Elastiske klær er behagelige å gå med og former seg etter kroppen. Kanskje de sliter med å finne "vanlige" klær som passer?

Da må jeg spørre: Hvorfor klager så mange på å gå med strømpebukser? Skulle være ganske det samme.

Anonymkode: 161c0...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er mange som går med klær som ikke flatterer dem, ikke bare overvektige. Jeg gjør det innimellom selv også. Ofte er det av praktiske grunner. Eller at jeg ikke har andre klær som kunne sette bedre ut, og sparer opp til å kjøpe meg noe mer flatterende (klær med skikkelig flott passform kan innimellom være dyrt avhengig av kroppstype).

Anonymkode: be469...89f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns det er fint jeg. Hvorfor skjule kiloene hvis du ikke er skamfull eller liker din egen kropp💕

• Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som overvektig kvinne har jeg slutta å alltid gå med formløse klær for å gjemme bort fettet og kroppen min. Stort tøy som gjemmer alt ser fort slaskete ut uansett, for det sitter ikke pent det heller. Jeg har den kroppen jeg har, og det er ikke noe farlig med at folk ser det. Man ser faktisk ikke mindre feit ut i store telt på seg.

Det jeg har på meg er ikke trangt, men det hender da at man kan se litt valker når klærne sitter inntil kroppen. At noen skal irritere seg over det fordi de ikke syns det er pent, det er ikke mitt problem. Da får de heller se et annet sted. 

Anonymkode: 08dfd...e28

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Som overvektig kvinne har jeg slutta å alltid gå med formløse klær for å gjemme bort fettet og kroppen min. Stort tøy som gjemmer alt ser fort slaskete ut uansett, for det sitter ikke pent det heller. Jeg har den kroppen jeg har, og det er ikke noe farlig med at folk ser det. Man ser faktisk ikke mindre feit ut i store telt på seg.

Det jeg har på meg er ikke trangt, men det hender da at man kan se litt valker når klærne sitter inntil kroppen. At noen skal irritere seg over det fordi de ikke syns det er pent, det er ikke mitt problem. Da får de heller se et annet sted. 

Denne enten-eller-tankegangen viser bare en kunnskapsløshet om klær, snitt og hva som er mulig. Store mennesker kan kle seg passende uten å bruke formløse klær. Det er en sykdom i tiden at man ikke lenger bryr seg om hvordan man presenterer seg for omgivelsene, og uflatterende klær er ett av symptomene. Én ting er å be folk bry seg om noe annet når det kommer til stilvalg, men når det handler om deler av anatomien som kunne vært dekket over bedre, har man gått for langt inn i sin egen boble. "Alle andre er skamløse, så da gidder ikke jeg noe annet heller."

Anonymkode: c686c...eac

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Superkul du som gjør akkurat det du er bekvem med og lyst til å gå i. Trange klær på mennesker som er overvektige er akkurat like fint som på slanke mennesker.🧡🫶

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er garantert fordi de vil at folk skal kommentere hvor feite og fæle de ser ut på kvinneguiden…. Dumt spørsmål!

Anonymkode: c4411...384

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke hvorfor man skal legge så mye vekt på klær, og hva andre måtte mene.  Jeg har ingen større interesse for klær og det er for meg et rent praktisk spørsmål.  

At andre har en interesse for klær og mote må de gjerne ha, men hva de måtte mene om min stil bryr meg svært lite.   Ser meg ofte i trange tights og topper med valker fordi jeg trener en del og det tøyet fungerer best på trening.  Skal jeg handle før trening eller gjøre annet gidder jeg ikke å ta på annet tøy den morningen - skifte gjør jeg når jeg er ferdig trent og dusjet.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...