AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #61 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du prøvd å hente mannen inn i samtalen når svigermor snakker sånn til deg? Det har jeg sett bli gjort - det er ganske effektivt. "Roar, Bente snakker til deg og, kommer du?" Sånn oppførsel er heeeelt Anonymkode: 85f79...828 Hahahah, superbra😅 Anonymkode: f6bf4...a26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #62 Del Skrevet 13. august 2024 Jeg tror ikke du får fikset så mye. Skal du blande deg inn er det iallefall viktig å forstå og akseptere problemet til din svigerinne. Så ikke du også er en til som undergraver problemet hennes. Det løser iallefall ingenting. Så hvis du ikke klarer å trå varsomt bør du holde deg unna. Klarer du å ta svigerinne på alvor og ikke bli en del av konflikten. Så kan du spørre din svigerinne om hva dette handler om. Tilby deg å ta en prat med din mor på din svigerinne sine premisser. Vil hun ikke det skal du ikke gjøre det. Det du kan gjøre er å legge til rette for at feks barna får bli med på ting. Om det er ok for mor. Anonymkode: 4cc50...a6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 13. august 2024 #63 Del Skrevet 13. august 2024 Tråden er ryddet for brukerangrep. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #64 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (På 12.8.2024 den 22.38): Jeg tror du har litt rett, men at kvinner faktisk også utsettes for mer vrøvl fra svigermødre enn sønner og svigersønner. Det er jeg som får kjeft for rot og skittentøy, hvordan få barn til å sove, og jeg som blir spurt om hva som er til middag, får instrukser om hvordan vaske klær, og hva slags mat som er sunn - av noen som nærmer seg 70. Og selv om rengjøring, klær, mat osv er delt ansvar hos oss snakker verken mor eller svigermor til min mann om disse temaene. Anonymkode: c52a2...c72 Ja, ikke sant. Sånn er det for meg også. Mannen min er så sliten stakkar og jeg er ikke så nøye på det mht rydding og vasking. Skal ikke gå inn på alle ufine kommentarer🤯 Anonymkode: d9b4d...c6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #65 Del Skrevet 16. august 2024 AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 22.56): TS her, Det er tydelig at svigermor-svigerdatter er noe som engasjerer. Takk for alle svar. Tenkte jeg skulle gi en oppdatering på status nå. Vi inviterte min bror og svigerinne med barn til lunsj i dag. Gutta tok med seg barna ut, så kunne jeg og svigerinne prate. Jeg begynte med å si at jeg ikke ville blande meg inn i konflikten eller velge noen side, men hvis det var noe jeg kunne gjøre for at hun skulle trives i vår familie så måtte hun bare si ifra så skulle jeg gjøre så godt jeg kunne. Det ble en veldig åpen og fin samtale hvor hun åpnet opp om hvordan hun hadde det og hvordan hun opplevde oss/svigermor. For meg ble det egentlig ganske tydelig at hele situasjonen bunner i hennes egen usikkerhet, og det som var utløsende for isfront var egentlig en bagatell. Jeg sa selvsagt ikke dette til henne, for hun må få lov til å ha sine følelser rundt dette og ingwn kan bestemme hvordan hun skal føle på forskjellige ting. Samt at ting vokser seg gjerne uforholdsmessig store når man går å kverner på det. Men vi ble enig om et «kodeord» som jeg skulle fortelle mamma om. Når dette kodeordet blir brukt så skal mamma uten en mine akseptere at hun har gått over svigerinnes grense og endre tema/gjøre noe annet etc. Jeg ringte mamma i kveld og fortalte om dette. Hun syns det hørtes ut som en fin løsning. Og alle er (i hvert fall foreløpig) klar for familiebesøk neste helg. Så får vi se hvordan det blir når vi samles. Blir sikkert litt rart en stund, men jeg har håp om at vi skal få stablet sammen en fin relasjon igjen alle sammen❤️ dette var helt kort oppsummert, så mulig noen viktige poenger er uteglemt. Men hovedpoenget er at åpen og ærlig kommunikasjon kan være løsningen på så mangt❤️ Anonymkode: 14991...b8d Så bra, jeg synes du har taklet dette på en bra og konstruktiv måte 😊 Håper det ordner seg for dere. Det er helt pyton med slike konflikter i nær familie, det ødelegger for så mye. Anonymkode: 35526...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #66 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 22.56): TS her, Det er tydelig at svigermor-svigerdatter er noe som engasjerer. Takk for alle svar. Tenkte jeg skulle gi en oppdatering på status nå. Vi inviterte min bror og svigerinne med barn til lunsj i dag. Gutta tok med seg barna ut, så kunne jeg og svigerinne prate. Jeg begynte med å si at jeg ikke ville blande meg inn i konflikten eller velge noen side, men hvis det var noe jeg kunne gjøre for at hun skulle trives i vår familie så måtte hun bare si ifra så skulle jeg gjøre så godt jeg kunne. Det ble en veldig åpen og fin samtale hvor hun åpnet opp om hvordan hun hadde det og hvordan hun opplevde oss/svigermor. For meg ble det egentlig ganske tydelig at hele situasjonen bunner i hennes egen usikkerhet, og det som var utløsende for isfront var egentlig en bagatell. Jeg sa selvsagt ikke dette til henne, for hun må få lov til å ha sine følelser rundt dette og ingwn kan bestemme hvordan hun skal føle på forskjellige ting. Samt at ting vokser seg gjerne uforholdsmessig store når man går å kverner på det. Men vi ble enig om et «kodeord» som jeg skulle fortelle mamma om. Når dette kodeordet blir brukt så skal mamma uten en mine akseptere at hun har gått over svigerinnes grense og endre tema/gjøre noe annet etc. Jeg ringte mamma i kveld og fortalte om dette. Hun syns det hørtes ut som en fin løsning. Og alle er (i hvert fall foreløpig) klar for familiebesøk neste helg. Så får vi se hvordan det blir når vi samles. Blir sikkert litt rart en stund, men jeg har håp om at vi skal få stablet sammen en fin relasjon igjen alle sammen❤️ dette var helt kort oppsummert, så mulig noen viktige poenger er uteglemt. Men hovedpoenget er at åpen og ærlig kommunikasjon kan være løsningen på så mangt❤️ Anonymkode: 14991...b8d Dråpen som fikk begeret til å renne over var kanskje en bagatell, men begeret var fullt fra før. Hvis ikke, hadde det ikke rent over. Og hva er svigerinna di usikker på? Er det "litt mye" - "enda mer" - "ekstremt mye" - til slutt "overdose" som har gjort henne usikker i relasjonen, eller har hun generelt svak selvtillit? "Kodeord" kan kanskje stoppe uønsket adferd der og da, men forhindrer det den adferden? Anonymkode: d22af...a7a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #67 Del Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dråpen som fikk begeret til å renne over var kanskje en bagatell, men begeret var fullt fra før. Hvis ikke, hadde det ikke rent over. Og hva er svigerinna di usikker på? Er det "litt mye" - "enda mer" - "ekstremt mye" - til slutt "overdose" som har gjort henne usikker i relasjonen, eller har hun generelt svak selvtillit? "Kodeord" kan kanskje stoppe uønsket adferd der og da, men forhindrer det den adferden? Anonymkode: d22af...a7a Men i en familie må man leve sammen og forholde seg til hverandre, på godt og vondt. Synes det var lurt med kodeord. Da sier man enkelt og greit at nå er du over mine grenser, uten at det er noe som må diskuteres i det vide og brede der og da, og andre rundt behøver ikke legge seg i det. Samtidig blir det tydelig for svigermor hva som er svigerdatters grenser, og etterhvert lærer hun 😊 Anonymkode: 35526...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå