Gå til innhold

Hvorfor bryr jenter i tenårene seg mye mer om utseende til menn enn voksne kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Klassiker. Ligge rundt med de kjekke i sine beste år. Så finne en rik beta når man nærmer seg 30 årene. Gulloppskriften 

Anonymkode: e2c89...392

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

alpha f*cks, beta bucks.

Så for å sikre seg ei som virkelig liker deg så får du ikke sannheten med mindre hun er < 28 år.
Derfor burde menn velge yngre kvinner, så du ikke ender opp med ei som bare finner en som er "god nok" når klokka tikker høyt

Anonymkode: d10e6...55d

Dere som hevder dette har nok aldri virkelig opplevd kjærlighet. Det er ingenting som gjør et menneske så attraktivt og tennende som kjærlighet. Da får man kjærlighetsbriller, og det skjer noe i kroppen bare ved å være nær hverandre. 🥰

Nå lå jeg aldri rundt (få kvinner gjør det egentlig, snittet er fremdeles ikke særlig høyt tross at noen ligger med mange), absolutt alle menn jeg har vært med var selvfølgelig attraktive i mine øyne (ellers hadde jeg selvfølgelig ikke vært med dem), og den jeg giftet meg med er selvfølgelig den store kjærligheten. Ham jeg lette etter og drømte om å finne. Jeg var så heldig at det til slutt skjedde. 

Over 20 år senere synes jeg fremdeles at han er flotteste og hotteste fyren. Kjærligheten og kjærlighetsbrillene virker fremdeles. Uten ekte kjærlighet hadde vi sikkert funnet mye feil ved hverandre som blir uvesentlig på grunn av kjærligheten mellom oss. 

Er man forblindet og redd blir nok ekte kjærlighet ekstremt vanskelig å finne, for den er vanskelig å finne uten å være livredd for å være "beta" også. Man må nesten ha tillit til og tro på kjærlighet for å oppleve kjærlighet vil jeg si. Dessuten ikke være helt ødelagt i hodet av feilinformasjon om det motsatte kjønn. Det skaper murer som selvfølgelig står i veien for å oppleve gjensidig kjærlighet. 

Dere som går dere vill i dette med alfaer, betaer og så videre frarøver nok ofte dere selv det vi kvinner virkelig drømmer om og går etter. Å kunne være den en kvinne føler så sterkt for at du i hennes øyne er den flotteste som finnes. Helt uavhengig av hva folk generelt mener om deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror dere virkelig seriøst på alt det tullet? 

Anonymkode: 68eca...a93

De ender av og til opp med en mann de ikke ville sett to ganger på i begynnelsen, men så "oppdager" de noe. Kan denne mannen virkelig ta slikt som et kompliment?

Anonymkode: c3edb...c71

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det sånn at dere gikk etter de aller kjekkeste mennene først og deretter senket kravene etter at de behandlet dere dårlig?

Av samme grunn som at folk flest ikke leker med lego når man er 25 - man utvikler seg, og får nye ønsker og perspektiver. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Trolltunge said:

Dere som hevder dette har nok aldri virkelig opplevd kjærlighet. Det er ingenting som gjør et menneske så attraktivt og tennende som kjærlighet. Da får man kjærlighetsbriller, og det skjer noe i kroppen bare ved å være nær hverandre. 🥰

Nå lå jeg aldri rundt (få kvinner gjør det egentlig, snittet er fremdeles ikke særlig høyt tross at noen ligger med mange), absolutt alle menn jeg har vært med var selvfølgelig attraktive i mine øyne (ellers hadde jeg selvfølgelig ikke vært med dem), og den jeg giftet meg med er selvfølgelig den store kjærligheten. Ham jeg lette etter og drømte om å finne. Jeg var så heldig at det til slutt skjedde. 

Over 20 år senere synes jeg fremdeles at han er flotteste og hotteste fyren. Kjærligheten og kjærlighetsbrillene virker fremdeles. Uten ekte kjærlighet hadde vi sikkert funnet mye feil ved hverandre som blir uvesentlig på grunn av kjærligheten mellom oss. 

Er man forblindet og redd blir nok ekte kjærlighet ekstremt vanskelig å finne, for den er vanskelig å finne uten å være livredd for å være "beta" også. Man må nesten ha tillit til og tro på kjærlighet for å oppleve kjærlighet vil jeg si. Dessuten ikke være helt ødelagt i hodet av feilinformasjon om det motsatte kjønn. Det skaper murer som selvfølgelig står i veien for å oppleve gjensidig kjærlighet. 

Dere som går dere vill i dette med alfaer, betaer og så videre frarøver nok ofte dere selv det vi kvinner virkelig drømmer om og går etter. Å kunne være den en kvinne føler så sterkt for at du i hennes øyne er den flotteste som finnes. Helt uavhengig av hva folk generelt mener om deg. 

Har ingen anelse hva kjærlighet er for noe, så alt dette svulstige språket lander ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Kinksten said:

Av samme grunn som at folk flest ikke leker med lego når man er 25 - man utvikler seg, og får nye ønsker og perspektiver. 

Lego er alle tiders. Du går vekk fra noe som er ekte, barn er de ærligste vesener. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De ender av og til opp med en mann de ikke ville sett to ganger på i begynnelsen, men så "oppdager" de noe. Kan denne mannen virkelig ta slikt som et kompliment?

En del folk og kanskje spesiell damer er i stand til å utvikle tiltrekning over tid. Dette er hverken bedre eller verre enn å spontant tenne på noen i det samme man så dem.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ingen anelse hva kjærlighet er for noe, så alt dette svulstige språket lander ikke.

Ja det er så definitivt et av dine problemer, for kjærlighet er den hellige gralen vi kvinner søker. Når du driter i kjærlighet og ikke har anelse om hva det er sier det seg selv at du er fullstendig i krasj med det kvinner tenker, drømmer om, søker og opplever. 

Menn føler kjærlighet minst like sterkt, og er kanskje enda mer lojal mot kjærlighet når de først opplever den, så at du ikke skjønner dette med kjærlighet har ingenting med at du er mann å gjøre. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. 

Som tenåring var jeg mest opptatt av utseende og popularitet, sixpack og korketrekkere. De mest populære var ikke alltid de kjekkeste, forresten, men de var med i den rette gjengen - de kule og tøffe. Og vi likte ikke alle de samme. Venninnen min likte en og jeg likte kompisen... Hun likte Nick Carter, jeg likte AJ, som alltid var litt ekstra tøff og stilig med solbriller. Ingen likte Howie, men vi hadde sikkert tatt han om vi fikk sjansen likevel... Vi likte begge Leonardo DiCaprio, men hun mest. Jeg likte han fordi alle andre likte han, og han var jo ikke stygg, men han var ikke min favoritt. Som voksen opplevde jeg at personlighet og sjarm var det viktigste, intelligents og verdier. 

Da jeg traff mannen min syntes jeg han var dritkjekk, men det var ikke det jeg forelsket meg i. Det jeg forelsket meg i var personligheten, måten han snakket og tenkte på. Jeg ble forelsket med hjernen og ikke med øynene.

Som ung hadde man jo ingen standard eller grenser, det var jo det som var problemet, man vet ikke hva man vil ha eller trenger. Så erfarer man at man har grenser og egne meninger og behov, og at kjærlighet ikke er en popularitetskonkurranse, men et livsprosjekt der mange feiler. 

Anonymkode: 98fd3...9b9

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

En del folk og kanskje spesiell damer er i stand til å utvikle tiltrekning over tid. Dette er hverken bedre eller verre enn å spontant tenne på noen i det samme man så dem.

Fordi de må, alternativet er å forbli singel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Andre kvaliteter i tillegg til like bra ytre?

Jeg tror aldri jeg har møtt en ordentlig kjekk gutt eller mann som har hatt de kvalitetene og verdiene som jeg ønsker. Verken da jeg var ung eller nå. Jeg skydde "de kjekke" som ilden. 

Anonymkode: bd0b5...f2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei. 

Som tenåring var jeg mest opptatt av utseende og popularitet, sixpack og korketrekkere. De mest populære var ikke alltid de kjekkeste, forresten, men de var med i den rette gjengen - de kule og tøffe. Og vi likte ikke alle de samme. Venninnen min likte en og jeg likte kompisen... Hun likte Nick Carter, jeg likte AJ, som alltid var litt ekstra tøff og stilig med solbriller. Ingen likte Howie, men vi hadde sikkert tatt han om vi fikk sjansen likevel... Vi likte begge Leonardo DiCaprio, men hun mest. Jeg likte han fordi alle andre likte han, og han var jo ikke stygg, men han var ikke min favoritt. Som voksen opplevde jeg at personlighet og sjarm var det viktigste, intelligents og verdier. 

Da jeg traff mannen min syntes jeg han var dritkjekk, men det var ikke det jeg forelsket meg i. Det jeg forelsket meg i var personligheten, måten han snakket og tenkte på. Jeg ble forelsket med hjernen og ikke med øynene.

Som ung hadde man jo ingen standard eller grenser, det var jo det som var problemet, man vet ikke hva man vil ha eller trenger. Så erfarer man at man har grenser og egne meninger og behov, og at kjærlighet ikke er en popularitetskonkurranse, men et livsprosjekt der mange feiler. 

Dette er jo det jeg allerede antar om dere. Du har ikke motbevist noe som helst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, har du aldri opplevd dette selv, at du har blitt forelsket i noen du kjenner - og plutselig ser du de i et nytt lys? 

Anonymkode: b3e86...2be

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er jo det jeg allerede antar om dere. Du har ikke motbevist noe som helst.

De mennene som blir valgt først i tenårene, har all verdens rett til å være høye på seg selv. De ligger øverst på den genetiske rangstigen

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, har du aldri opplevd dette selv, at du har blitt forelsket i noen du kjenner - og plutselig ser du de i et nytt lys? 

Nei, det har vært rimelig umiddelbart .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Veldig mange 30+år kvinner i forhold hadde avvist deres nåværende mann i tidlig 20 årene. De har ikke plutselig mistet utseendefokuset men de vet at de må justere kravene i forhold til deres dalene etterspørsel, og deres økende pengekrav. Siden kvinner liker å føle at de har fått den beste mannen. Så må de rettferdiggjøre at mannen ikke er like kjekk som de dem har ligget med hele livet

Anonymkode: e2c89...392

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Antar du snakker om tiltrekking/tenning/kåthet med dette umiddelbare siden du ikke aner hva kjærlighet er. Vedkommende skriver om forelskelse. Altså kjærlighet. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det viser jo bare at folk er forskjellige 😊 Jeg har aldri blitt forelsket i noen ved første blikk, det er alltid noe som har vokst fram etterhvert.  Begge deler må vel være lov? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De mennene som blir valgt først i tenårene, har all verdens rett til å være høye på seg selv. De ligger øverst på den genetiske rangstigen

Nja, mange som ikke ser så bra ut etter de kommer opp i 20-årene... De jeg syntes var kjekk som tenåring, synes jeg absolutt ikke er kjekke i dag. Eller jo, kanskje han ene... Mange er regelrett ekle. Av de som ikke ble ansett som kjekke, er det mange jeg ville sett på som kjekke i dag. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fordi de må, alternativet er å forbli singel. 

Nei, fordi de er skrudd sammen sånn. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er du en typisk kjekkas som ser at alle andre får dame og ikke du? Jeg forstår ikke helt hva du er ute etter. Men det finnes noe som heter verdier,  holdninger, samarbeidsevne, humor, evne til å vise kjærlighet, emosjonell intelligens osv. Alt dette er faktisk det aller, aller viktigste i et langt samliv. Man må selvsagt også synes at mannen sin er kjekk og fin, men det kommer gjerne fram sammen med alle de andre gode egenskapene. Det blir ikke et godt samliv å kun gå etter utseende, da gjør man seg selv vondt. 

Anonymkode: bd0b5...f2d

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...