AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #281 Del Skrevet 13. august 2024 Seff skrev (På 8.8.2024 den 22.01): Fordi vi har erfart at utseendet ikke betyr så mye i det lange løp. Det sier heller ikke så mye om personligheten til et menneske. Jeg er 55 år og utseende betyr noe for meg, jeg vil at når jeg ser på mannen min så skal jeg tenke at gud så kjekk mann jeg har. I tillegg skal han ha bra personlighet. Du tar vel ikke til takke med en mann du ikke liker utseende på selv om personligheten er kjempebra? Anonymkode: 3f149...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 13. august 2024 #282 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 55 år og utseende betyr noe for meg, jeg vil at når jeg ser på mannen min så skal jeg tenke at gud så kjekk mann jeg har. I tillegg skal han ha bra personlighet. Du tar vel ikke til takke med en mann du ikke liker utseende på selv om personligheten er kjempebra? Anonymkode: 3f149...34f Det er litt vanskelig å forklare for en som ikke har opplevd det, skjønner jeg, men personlighet og forelskelsen gjør at helheten blir helt fantastisk. Det er altså mer enn kun det ytre ved en mann som er tiltrekkende. Og det er ikke snakk om ikke å like utseendet, mer at det ikke er det første man legger merke til. Jeg har vært hodestups forelsket i og tiltrukket av menn jeg objektivt sett forstår ikke tilfredsstiller den klassiske oppfatningen av "kjekk mann", men jeg har aldri følt at jeg har tatt til takke. Aldri. For meg har personen vært verdens flotteste, og jeg har følt meg virkelig heldig. 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #283 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er 55 år og utseende betyr noe for meg, jeg vil at når jeg ser på mannen min så skal jeg tenke at gud så kjekk mann jeg har. I tillegg skal han ha bra personlighet. Du tar vel ikke til takke med en mann du ikke liker utseende på selv om personligheten er kjempebra? Anonymkode: 3f149...34f For meg blir mannen automatisk kjekk hvis han har andre egenskaper jeg synes er tilstrekkende, og kjemien stemmer. Alle mine partnere har vært menn jeg ikke ville kastet et ekstra blikk på rent utseendemessig, men der noe har klikket mellom oss når jeg ble bedre kjent med de. Og da blir de automatisk kjekke i mine øyne. Derfor er f.eks. Tinder totalt meningsløst for meg, for det er umulig å avgjøre ut i fra bilder om dette er en person jeg kan bli tiltrukket av. Anonymkode: dd636...c99 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #284 Del Skrevet 13. august 2024 Om man skal generalisere, så er jo barn og ungdommer veldig opptatt av hierarki. De graderer seg selv og de rundt seg i en form for system, etter hvem som er mest og mins populære. I et barne/ungdoms- hierarki, så er det noen ting du kan gjøre for å bli mer populær. 1. Du kan ha de riktige vennene. (Eller "riktig" kjæreste) 2. Du kan fikse deg opp så du ser bedre ut. 3. Du kan trykke andre ned på rangstigen, for å dytte deg selv opp. 4. Du kan gjøre ting som gjør deg interessant for de andre. Tenåringer generelt er da redde for å stikke seg ut negativt. De ønsker ikke å være den som trykkes ned nederst på rangstigen. Det er også sånn at hvem som er pen/kjekk er delvis påvirket av motebildet/filmindustrien og slikt. Og delvis er det jo egenskaper som er litt universelle (som symmetri). Og er det noe tenåringer snakker om, så er det jo utseendet til folk. Både filmstjerner, musikere, og de rundt seg. (Stort sett samme alder og noen år over) Og da er det jo fort slik at mange er enige om at en eller annen modell er kjekk, og at X to trinn over ligner på denne modellen, og dermed også er kjekk. Og det å ha en kjæreste som mange andre bekrefter som kjekk, vil være status på rangstigen. Og mange ungdommer kan nok være forelsket i noen de vet ikke er regnet som universelt kjekk. Men det er ikke sikkert de vil snakke mye om det. For om andre ikke er enig, så vil det kunne være grunn til erting. Det vil også trekke opp i status å være sammen med en som er kjent for å være tøff. Eller en som er noen år eldre. Men så modnes man jo. Og de fleste innser at dette hierarkiet ikke betyr noe, egentlig. At verden er større enn skolen og klassen. At det er viktigere å ha det bra sammen med noen, enn å jage etter "status" innad i gjengen. Du blir ikke lykkelig av å ha en kjæreste andre misunner deg, om dere ikke har det bra når dere er alene sammen. I tillegg bygger man jo trygghet i seg selv over tid. Både trygghet til å ha egne meninger. Men også trygghet i hvem man er, og hva man liker. Og da blir det lettere å finne de som liker de samme tingene som deg, og å tro på at de liker deg for den du er. Jeg vet om mange som i tenårene ikke gikk etter de gutta de likte. Oftest fordi de selv følte at disse gutta var "for bra" for dem, og at de ikke hadde sjans. Istedenfor så gikk de etter gutter de trodde var på "samme nivå", men som ikke var interessert i dem for andre grunner enn at de var "out of their league". De hadde jo ingenting til felles. Og gutta jentene hadde noe til felles med, syntes de gjerne var "så bra" at de ikke turte å tenke at de kunne ha sjans på. Og så kommer man ut av det, og begynner å tørre å gå etter de man faktisk har mye til felles med, og trives sammen med. Og som i lys av alle sine positive egenskaper fremstår som veldig attraktive for en. Anonymkode: d0b83...4c0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #285 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 21.53): Er det sånn at dere gikk etter de aller kjekkeste mennene først og deretter senket kravene etter at de behandlet dere dårlig? Anonymkode: c3edb...c71 Ingen har samme smak som tenåring og voksen. Det sier jo seg selv. Dette gjelder begge kjønn. Hva som er tiltrekkende i en partner, forandrer seg. En barsk skjeggete 40 år gammel mann, er jo ikke fin når man er 17 selv. Er man 18, er det kanskje gøy med en 20 år gammel gutt med kul bil. Når du er 30, vil du ikke ha en fyr som bruker opp penger på bil, som heller kunne gått til en bedre bolig. 18 år gamle gutter vil kansje ha hun på 18 med størst pupper som ler av vitsene hans. Når han blir 30, setter han mer pris på ei som lager god mat og rydder. Hva man faller for, forandrer seg. Anonymkode: d0bdf...2f0 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #286 Del Skrevet 13. august 2024 Og TS... Husk at kvinneblader aldri har hatt mannlige modeller. De har hatt bilder av kvinner, eller musikkstjerner, skuespillere. Det er fordi kvinner må se personlighet. Ikke bare utseende. Anonymkode: d0bdf...2f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. august 2024 #287 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 21.53): Er det sånn at dere gikk etter de aller kjekkeste mennene først og deretter senket kravene etter at de behandlet dere dårlig? Anonymkode: c3edb...c71 Jeg var et eller annet sted i tenårene selv da jeg ble forelsket i en jente som jeg tidligere hadde ansett som mindre pen. Men hun var en fantastisk person. Over tid ble jeg forelsket, og da syntes jeg hun ble veldig pen. (Og nei, det var ikke på grunn av sminke eller annet.) Så siden den gangen så har jeg innsett at hvordan man vurderer utseendet kan påvirkes ganske kraftig av hvordan man liker den personen. Antar at de fleste lærer seg dette i løpet av tenårene/tidlige 20-år. Det du skriver gjelder både jenter og gutter, så hvorfor begrenser du deg til jenter? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #288 Del Skrevet 13. august 2024 On 8/10/2024 at 9:23 PM, AnonymBruker said: Hvem er "de"? Jeg er kvinne og jeg må naturligvis være tiltrukket av en mann for å i det hele tatt klare å ha sex med ham. Samtidig så hjelper det selvfølgelig ikke at en fyr er kjekk hvis han er en idiot. De fleste ender derfor opp med en grei mix; en fyr de syns er kjekk og som blir langt kjekkere i deres øyne fordi han f eks er omsorgsfull, trofast og stødig, eller han er nerdete, smart og mystisk, eller han er sporty, morsom og sprudlende, etc etc. Dette er virkelig ikke rakettforskning. Anonymkode: 6ec54...04f Om kvinner ender opp med en mann som er mindre kjekk enn det de helst er seksuelt tiltrukket av så er det fordi de ikke kan få en så attraktiv mann som også har andre kvaliteter. Fordi de rett og slett ikke er bra nok til det. Det er virkelig ikke rakettforskning. Ingen blir heller sammen med noen som ikke er fysisk attraktiv med mindre de ikke har andre valg. Anonymkode: ea81f...209 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #289 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Om kvinner ender opp med en mann som er mindre kjekk enn det de helst er seksuelt tiltrukket av så er det fordi de ikke kan få en så attraktiv mann som også har andre kvaliteter. Fordi de rett og slett ikke er bra nok til det. Det er virkelig ikke rakettforskning. Ingen blir heller sammen med noen som ikke er fysisk attraktiv med mindre de ikke har andre valg. Anonymkode: ea81f...209 Du blander sammen kjekk og attraktiv, det er ikke alltid det stemmer overens. I hvert fall ikke for meg. Og hva mener du med "ender opp" med? Kun seksuelt? Eller som partner? For det er jo to helt forskjellige ting. Hvis jeg er på jakt etter ONS ser jeg jo etter helt andre ting enn det jeg vil ha i en partner. Og alle har et valg, det er ingen som MÅ være sammen med noen, verken seksuelt eller i et kjærlighetsforhold. Anonymkode: dd636...c99 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 13. august 2024 #290 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 19.11): 😂 herregud, jeg ler så godt av disse kg trådene noen ganger. De drar virkelig frem søppelet av mannfolk 😂 Anonymkode: 72201...aaa Jeg ler jeg også, men samtidig er det så ufattelig tragisk at noen gutter/menn helt faktisk er så ødelagt i hodet at de tror på slike ting. Det er jo også så sjokkerende at det ikke er særlig morsomt, men fryktelig trist. Lærte meg noe nytt i går, fra nyhetene på tv2. En filosofisk forfatter som har skrevet en bok om å være dum og idiot. Han påpekte at ovenfor både den dumme og ovenfor idioten kan man stille spørsmål ved det de mener, og så kan de kanskje tenke seg bedre om, men så er det noen som er dum idiot, og der er det helt teflonhjerne. Dumme idioter tror så oppriktig på at de vet og skjønner alt at de ikke evner å tenke seg bedre om eller lære noe nytt. Han sa også at antallet dumme idioter virker å stige. De er iallefall blitt veldig synlige på internett. Må vedkjenne at denne tråden og teflon- responsen til ts var naturlig å tenke på. 🤣 AnonymBruker skrev (På 10.8.2024 den 19.14): Så hva er motargumenter ditt? Anonymkode: c3edb...c71 Vi kvinner leter etter den store kjærligheten til vi finner HAM. Alt og alle innen det er å kysse frosker og bom, bom, bom. Du har kanskje hørt begrepet at man må kysse noen frosker før man finner en prins? Det er hva vi gjør. Vi leter etter den store kjærligheten, og tror kanskje vi har funnet den noen ganger før vi faktisk finner mannen vi mener er den rette i så stor grad at vi ønsker familie med ham og livet sammen. Dere incels setter så alt på hodet. De mennene som vi dumpet, eller som dumpet oss - og med det siste også åpenbart ikke var DEN STORE KJÆRLIGHETEN vi kvinner søke siden den er gjensidig- var bare testing, frosker og feil på veien mot å finne den vi alltid lengtet etter og søkte. Den STORE kjærligheten! HAM vi virkelig elsker høyt. Ja HAM vi har lengter etter og søkt etter fra vi begynte med å trekkes mot gutter og menn, den FLOTTESTE mannen på alle måter (i våre øyne) og den vi endelig og omsider har funnet etter mye styr, han kaller dere tullinger for andrevalg/nødløsning/hva vi tar til takke med/beta og så videre. Motsatt!!!!! Vi kvinner har den store kjærligheten som hellig gral, og leter og leter til vi finner mannen som vekker våre følelser mer enn noen annen. Han er selvfølgelig ikke noen vi tar til takke med når vi har lett etter ham siden vi var tenåring, han er THE ONE vi alltid drømte om. (Noen kvinner finner dessverre aldri sin store kjærlighet. De vil antagelig alltid lengte etter ham. Sørge litt ovet at de ikke fikk den opplevelsen.) Du er en dum idiot ts. Smurt med teflon i hjernen. Du bør lese boka jeg nevner over. 😉 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 13. august 2024 #291 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er vel så enkelt som at de fleste mennesker faller i kategorien "normal til mindre kjekke", og da vil statistisk sett de fleste drittsekker også havne i den kategorien. Naturlig nok. Dette er superenkel barneskolematte, trenger ikke dyptgående studier for å skjønne det. Anonymkode: dd636...c99 Nei, både unormalt kjekk og lite kjekk er en del av gjennomsnittet. De fleste mennesker vil falle i kategorien normalt til kjekkere. Begge deler av fordelingen eksisterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #292 Del Skrevet 13. august 2024 Fremmed fugl skrev (4 minutter siden): Nei, både unormalt kjekk og lite kjekk er en del av gjennomsnittet. De fleste mennesker vil falle i kategorien normalt til kjekkere. Begge deler av fordelingen eksisterer. Helt uenig, det finnes da langt flere stygge mennesker enn pene mennesker. Anonymkode: dd636...c99 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 13. august 2024 #293 Del Skrevet 13. august 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Helt uenig, det finnes da langt flere stygge mennesker enn pene mennesker. Anonymkode: dd636...c99 Ok, det handler om hvordan man definerer fordelingen. Men uansett i studier på dette så har man sammenlignet med gjennomsnitt mellom gruppene. Så hvis drittsekker kommer lavere enn dem som ikke er drittsekker er det fordi dem i gjennomsnitt er mindre kjekke. Det viil ikke bety er dem er i gjennomsnitt like kjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 14. august 2024 #294 Del Skrevet 14. august 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Helt uenig, det finnes da langt flere stygge mennesker enn pene mennesker. Anonymkode: dd636...c99 Tja, det finnes flere mennesker som vil være pene i en del andre menneskers øyne enn det finnes mennesker som i liten grad er pene i en del andres øyne. Fordi, smak tross alt er ganske subjektivt. Det er ikke sånn at menn er enige om hvem som har et attraktivt utseende. Kanskje med unntak av de åpenbare "tierne" som neppe er sånn at noen vil putte dem i bunn, men "en manns firer er en annen manns åtter". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #295 Del Skrevet 20. august 2024 On 8/11/2024 at 5:58 AM, AnonymBruker said: Jeg har aldri brydd meg om utseendet til menn ved valg av partner. Mine ekser har derfor variert mellom 5’er til 10’ere utseendemessig, hvis jeg skal se på det med et overfladisk blikk. Hvis jeg skal rangere personlighet har alle vært 9-10. Jeg tenner på karisma, sjarm og personlighet. Har ikke endret preferanser med årene. Jeg tror mange av dem som er mer overfladisk ved valg av partner som ung, men som blir mindre overfladisk med årene får høyere krav til en eventuell partner. De vokser opp og innser at utseendet ikke betyr så mye i det lange løp. Da begynner man å se etter andre ting enn utseendet. Utseendet blir da bare noe som kommer med på kjøpet. Tror da mange kvinner blir som meg. De begynner ikke å gå etter "styggere menn", men finner seg en mann som de liker, uavhengig av utseendet. Kvinner senker ikke krav til menn, men får andre krav. Jeg vil tørre å påstå større krav. Hvor gammel er du, ts? Har du noe erfaring fra forhold? Det virker som du mangler litt livserfaring. Du har et snevert og umodent bilde av hvordan relasjoner bygges og virker ikke til å evne å lytte til alle som forsøker å åpne øynene dine. Anonymkode: b122e...c54 Hvorfor ikke ha dette personlighets fokuset fra begynnelsen av? Anonymkode: c3edb...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #296 Del Skrevet 20. august 2024 On 8/11/2024 at 7:48 AM, AnonymBruker said: Jeg var alltid sammen med hva folk anså som styggere enn meg da jeg var ung. Nå er jeg med en veldig kjekk mann, flere som kommenterer dét og. Vi er i 30 årene. Kjekk er ikke lik drittsekk, etter min erfaring Anonymkode: a70af...cca Hvorfor kommenterte de det? Anonymkode: c3edb...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #297 Del Skrevet 20. august 2024 On 8/10/2024 at 8:27 PM, Fremmed fugl said: Hvordan har du vokst opp, nå som voksen har du hatt mulighet å observere faktiske mennesker? Jenta på 15 snakker selvfølgelig med han fordi hun har kjent han eller noen som kjenner han i "hele livet". Jeg har to unge voksne jenter, så har fått sett dem med venninner og hva som har skjedd med kjærester. For det første, så er for de fleste kjærester tingen. For det andre så er det mer det motsatte mot når dem blir eldre, har ofte lurt på "hvorfor ble du som er så flott kjæreste med han?". Dette er en enkel personlig erfaring fra å ha fått observert aldersgruppen gjennom hele tenåringstiden. Men stemmer godt med hva jeg husker fra den alderen selv. Norske menn og kvinner har som normalt en nok så lik relasjonshistorie når dem blir sammen med den dem prøver å danne familie med. Et antall kjærester og kanskje noen ONS, er lite forskjell mellom den gjennomsnittlige mannen og kvinnen. Min kone møte jeg for første gang på jobb når jeg var 33 år. Vi var begge to i forhold da. Tok tre år innen vi for første gangen snakket sammen annet enn kort profesjonelt, som utviklet seg til en improvisert spontandate. Hvorfor tenker du at hun var mitt reservevalg? Det du skriver har du lært deg av sosialkonservative alt right folk på Internett. Det er kun tull, uten forankring i virkeligheten. Er du fremdeles gift med denne damen? Anonymkode: c3edb...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #298 Del Skrevet 20. august 2024 On 8/11/2024 at 10:28 AM, AnonymBruker said: Premisset ditt er ikke riktig. De tidlige tenår er det bred enighet om hvem som er hot og not. Har aldri vært del av et så tydelig hierarki noensinne som det på ungdomsskolen. Det betyr ikke at vi alle var forelska i de samme. Mitt første crush var absolutt ikke populær, jeg har SÅ forelska. Holdt fint kjeft om det da. Ungdommer er sykt usikre og opptatt av å gå i flokk. Skjønner at det er «drømmen» for dere menn å ligge med hottest mulig damer og derfor tror at jenter benytter seg av dette i stor stil. Men 1.jenter er gjerne opptatt av å bli elsket/ønsket/begjært- tanken på et pittyfuck fra en 10er fyr som vi selv må initiere er verre enn et liv i evig sølibat. 2.De færreste jenter forstår at de kan velge fritt blant menn for sex. Gjenopplever nå ungdomstiden gjennom to døtre, de er like frynsete av komplekser og følelsen av å ikke være god nok som jeg var sikkert til midten av 20-åra. Kvinner har forskjellig smak helt fra start. Selvsagt er det noen gutter som ingen er forelsket i i tenårene. Det er mange jenter også som ingen har vist særlig interesse for før senere i livet. Skal alle bare avvise hverandre da, av bitterhet fordi «du ville garantert ikke kastet to blikk på meg som tenåring!» slik går verden fremover gitt! Anonymkode: 98a99...2e6 Denne kommentaren er all over the place og motsier seg selv. Svar på dette: Hvorfor er det et så usedvanlug tydelig hierarki om hvem som er "hot or not" i ungdomsskolen? Anonymkode: c3edb...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #299 Del Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Denne kommentaren er all over the place og motsier seg selv. Svar på dette: Hvorfor er det et så usedvanlug tydelig hierarki om hvem som er "hot or not" i ungdomsskolen? Anonymkode: c3edb...c71 Det var det da jeg gikk på ungdomskolen også. Tror kommentaren er all over the place fordi menneskers ønsker og menneskers oppførsel for å passe inn i en gruppe eller frastøtende seg en gruppe, varierer veldig. Folk tar ikke bestandig å satser på det de liker, det er dårlig selvtilitt, veninners mening, ikke komfortabel med kjærlighet enda, redsel for avslag osv som kan stå i veien også. Anonymkode: e31e8...5d8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #300 Del Skrevet 20. august 2024 Gjelder vel begge kjønn her, gutter er ikke noe bedre. Men en tid der mange er opptatt mere en hva andre synes en hva man selv liker mest så skjønner jeg på en måte. Men jeg bryr ikke meg om sånt, selv om mennene er kjekke i mine øyne så velger jeg nok ikke dem som er dem kjekkeste for andre, ofte har dem blitt avist mye. Litt sånn nerder som jeg kaller det men sånne menn synes jeg er utrolig kjekke og dem er snille og gode. Anonymkode: b2417...a5a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå