Gå til innhold

Hvorfor bryr jenter i tenårene seg mye mer om utseende til menn enn voksne kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

👆 Dette er helt  sentralt, "Jeg liker personligheten" men den eneste grunnen til at du vet det, er at du først gadd å snakke med vedkommende fordi han så bra ut. 

Anonymkode: c3edb...c71

Mhm. Det virker som det er typen som faktisk ikke bryr seg om andre liker dem, det som spiller noen rolle er om de selv liker andre, deres betrakninger, hva de selv synes.  Alt annet er irrelevant. 😅🥴

Anonymkode: 8dd8d...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (På 9.8.2024 den 17.00):

Vi har et godt eksempel på akkurat dette her på kg. En gjenganger i å furte over livet og hvor urettferdig alt er, fordi han var kul og populær på ungdomsskolen, men så ikke mestret noe videre i livet, og nå er fryktelig bitter over at "nerdene" på ungdomsskolen har fått seg god utdannelse, selvtillit,  god jobb og bra dame. Selv bor han fremdeles hjemme, har ikke gjort noe med livet sitt, og er nå bitter over at han ikke fikk alt opp i hendene, selv om han altså var blant de kule på ungdomsskolen. 

Slik kan man fint ødelegge sitt liv, selv om man altså (ifølge ts) var genetisk seierherre, fordi man var populær som tenåring, blant umodne tenåringsjenter. Slikt teller til syvende og sist veldig lite. 

Den mest populære gutten i klassen vår gjennom ungdomsskolen og VGS endte til slutt opp som en blekfet, ubarbert og skilt mann med kjedelig jobb. Mens det mest populære kjæresteparet på VGS ble gravide sammen som 19-åringer og bosatte seg i hjembygda med jobber på den lokale bensinstasjonen. Syns det har vært en gjenganger at de mest populære brant ut lyset altfor tidlig  mens de tålmodige jobbet seg opp og frem. 

Anonymkode: 6ec54...04f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

👆 Dette er helt  sentralt, "Jeg liker personligheten" men den eneste grunnen til at du vet det, er at du først gadd å snakke med vedkommende fordi han så bra ut. 

Du mener norske kvinner er kjipe fordi de gifter seg med oppegående og spennende menn som de finner tiltrekkende? :klo: 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært populær blant gutter/menn, men jeg har aldri valgt partner ut i fra utseende. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt «du kan få hvem du vil, og så velger du han?!» Ja. Jeg vil ha han som gir meg sommerfugler i magen og får tærne mine til å krølle seg. Er det ikke den kjemien mellom oss vil jeg heller være singel.

Anonymkode: 85263...41e

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si kravene mine har økt med årene. Da jeg var ung var jeg dritforelsket i George Michael. Og så ble jeg eldre, oppdaget gaydaren min og begynte å sette krav til at de kjekke mennene også måtte være hetero😂 Og så kom kravet om at de skulle være snille, respektere kvinner og mestre personlig hygiene på toppen av det.

Man skulle tro at jeg aldri fant en mann, så store krav som jeg hadde, men det var overraskende lett å finne en kjekk, hetero mann som respekterer meg og klarer å vaske trusene sine sjøl. Heldige meg!

Anonymkode: c7719...0c5

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i tenårene likte jeg Devon Sawa og han ene broren i Hanson. Som voksen liker jeg helt andre ting (og naturligvis ikke fordi jeg har «brent meg» på noen av de 😅), sett med et voksent blikk fremstår de jo som barn.

Anonymkode: 85263...41e

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvordan har du vokst opp, nå som voksen har du hatt mulighet å observere faktiske mennesker? 

Jenta på 15 snakker selvfølgelig med han fordi hun har kjent han eller noen som kjenner han i "hele livet".

Jeg har to unge voksne jenter, så har fått sett dem med venninner og hva som har skjedd med kjærester. 

For det første, så er for de fleste kjærester tingen. For det andre så er det mer det motsatte mot når dem blir eldre, har ofte lurt på "hvorfor ble du som er så flott kjæreste med han?". 

Dette er en enkel personlig erfaring fra å ha fått observert aldersgruppen gjennom hele tenåringstiden. Men stemmer godt med hva jeg husker fra den alderen selv. 

Norske menn og kvinner har som normalt en nok så lik relasjonshistorie når dem blir sammen med den dem prøver å danne familie med. Et antall kjærester og kanskje noen ONS, er lite forskjell mellom den gjennomsnittlige mannen og kvinnen.

Min kone møte jeg for første gang på jobb når jeg var 33 år. Vi var begge to i forhold da. Tok tre år innen vi for første gangen snakket sammen annet enn kort profesjonelt, som utviklet seg til en improvisert spontandate. Hvorfor tenker du at hun var mitt reservevalg? 

Det du skriver har du lært deg av sosialkonservative alt right folk på Internett. Det er kun tull, uten forankring i virkeligheten. 

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du mener norske kvinner er kjipe fordi de gifter seg med oppegående og spennende menn som de finner tiltrekkende? :klo: 

Nei. Fordi de ikke erkjenner at utseende er et prekvalifiserende steg før de evaluerer personlighet. 

Anonymkode: ea81f...209

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Fordi de ikke erkjenner at utseende er et prekvalifiserende steg før de evaluerer personlighet. 

I likhet med menn...

Det bitre menn ofte glemmer er at smaken er som baken. Jeg er for eksempel sammen med en usedvanlig kjekk mann. Han er noe av det vakreste jeg har sett. Jeg opplever likevel ikke at dette er en universell sannhet for alle kvinner. Noen synes han er kjekk, noen synes han er helt ok og noen synes han er for stutt-tjukk for deres smak. Han er nemlig ingen Chad, men likevel den kjekkeste mannen JEG vet om!

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvem er "de"? Jeg er kvinne og jeg må naturligvis være tiltrukket av en mann for å i det hele tatt klare å ha sex med ham. Samtidig så hjelper det selvfølgelig ikke at en fyr er kjekk hvis han er en idiot. De fleste ender derfor opp med en grei mix; en fyr de syns er kjekk og som blir langt kjekkere i deres øyne fordi han f eks er omsorgsfull, trofast og stødig, eller han er nerdete, smart og mystisk, eller han er sporty, morsom og sprudlende, etc etc. Dette er virkelig ikke rakettforskning. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Den vanligste veien til å bli kjæreste er å først bli bekjent uten hensikt om noe mer. 

Som faktisk er slikt det også svært ofte er for uforpliktende seksuelle forhold. 

Kl 0200 desperat sjekking på byen eller tinder er kun en liten del. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Så hva er motargumenter ditt?

At det er ikke poeng å diskutere med deg fordi at du har ikke mental kapasitet til å forstå grunnleggende menneskelig relasjoner. Hysterisk morsomt derimot er det, at noen faktisk kan være så tett i topplokket som deg 😂 

Anonymkode: 72201...aaa

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil si kravene mine har økt med årene. Da jeg var ung var jeg dritforelsket i George Michael. Og så ble jeg eldre, oppdaget gaydaren min og begynte å sette krav til at de kjekke mennene også måtte være hetero😂 Og så kom kravet om at de skulle være snille, respektere kvinner og mestre personlig hygiene på toppen av det.

Man skulle tro at jeg aldri fant en mann, så store krav som jeg hadde, men det var overraskende lett å finne en kjekk, hetero mann som respekterer meg og klarer å vaske trusene sine sjøl. Heldige meg!

Really, klarte du det??? Wow. Jeg har møtt en som har noe rart noe, det kalles for ‘sell kåntråll’, jeg vet ikke hva det er men jeg bare elsker det. 😍😍😍 og et annet ord, hold deg fast, veldig avansert, som heter sell dissi-pleen. Men han vil ikke ha meg da. Jaja kan ikke akkurat si at jeg sliter med å forstå det. 😅 mer mystisk at han holdt ut med meg så lenge. 

Anonymkode: 8dd8d...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ble betatt av en mann jeg ikke visste hvordan så ut. Han delte ikke ansiktsbilde på nett der vi ble kjent med hverandre. Da vi skulle møtes live, måtte han kontakte meg på cafeen der vi skulle møtes første gang, for jeg ante ikke hvordan han så ut, ikke en gang høyde eller hårfarge. Vi har vært ilag 4 år nå. 

Anonymkode: 68eca...a93

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

At det er ikke poeng å diskutere med deg fordi at du har ikke mental kapasitet til å forstå grunnleggende menneskelig relasjoner. Hysterisk morsomt derimot er det, at noen faktisk kan være så tett i topplokket som deg 😂 

Anonymkode: 72201...aaa

Jeg synes det er trist (og litt skummelt), TS har åpenbart store mangler når det gjelder sosial og følelsesmessig kompetanse. Og jeg tror vi ganske sikkert kan slå fast at han er under 25, for frontallappen er ikke i nærheten av å være ferdig utviklet.

Anonymkode: dd636...c99

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brydd meg om utseendet til menn ved valg av partner. Mine ekser har derfor variert mellom 5’er til 10’ere utseendemessig, hvis jeg skal se på det med et overfladisk blikk. Hvis jeg skal rangere personlighet har alle vært 9-10.

Jeg tenner på karisma, sjarm og personlighet. Har ikke endret preferanser med årene.

Jeg tror mange av dem som er mer overfladisk ved valg av partner som ung, men som blir mindre overfladisk med årene får høyere krav til en eventuell partner. De vokser opp og innser at utseendet ikke betyr så mye i det lange løp. Da begynner man å se etter andre ting enn utseendet. Utseendet blir da bare noe som kommer med på kjøpet. Tror da mange kvinner blir som meg. 

De begynner ikke å gå etter "styggere menn", men finner seg en mann som de liker, uavhengig av utseendet. Kvinner senker ikke krav til menn, men får andre krav. Jeg vil tørre å påstå større krav. 

Hvor gammel er du, ts? Har du noe erfaring fra forhold? Det virker som du mangler litt livserfaring. Du har et snevert og umodent bilde av hvordan relasjoner bygges og virker ikke til å evne å lytte til alle som forsøker å åpne øynene dine. 

Anonymkode: b122e...c54

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du ikke blir lei deg selv, ts. Du prater kun svada, det er null dybde i argumentene dine. Ikke i denne tråden, og ikke i Chris hemsworth tråden din. Du gidder ikke høre på kvinner og deres preferanser fordi du egentlig allerede har bestemt hva som er fasit. Du ønsker kun å ta kvinner i å ha feil oppfatning enn deg, og du et uhyre umoden når du kverulerer om hva andre mener er riktig for seg. Hvem tror du at du er, egentlig? Hvorfor betyr din mening noe som helst for de kvinnene som sier deg imot her? Er du så dårlig stilt med utseendet ditt selv, at du nå må pisse på andre fordi de mener noe annet enn deg? Prøver du å få kvinner til å virke overfladiske fordi du selv ikke får deg noe? Incels blir mer og mer desperate, ass... Kjeder dere dere ikke hjel av dere selv? 🤔

Anonymkode: bdb89...1ba

• Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At du ikke blir lei deg selv, ts. Du prater kun svada, det er null dybde i argumentene dine. Ikke i denne tråden, og ikke i Chris hemsworth tråden din. Du gidder ikke høre på kvinner og deres preferanser fordi du egentlig allerede har bestemt hva som er fasit. Du ønsker kun å ta kvinner i å ha feil oppfatning enn deg, og du et uhyre umoden når du kverulerer om hva andre mener er riktig for seg. Hvem tror du at du er, egentlig? Hvorfor betyr din mening noe som helst for de kvinnene som sier deg imot her? Er du så dårlig stilt med utseendet ditt selv, at du nå må pisse på andre fordi de mener noe annet enn deg? Prøver du å få kvinner til å virke overfladiske fordi du selv ikke får deg noe? Incels blir mer og mer desperate, ass... Kjeder dere dere ikke hjel av dere selv? 🤔

Anonymkode: bdb89...1ba

Han prøver vel å trøste seg selv med at han ikke får seg noen fordi han er stygg, når den egentlige grunnene er at han har en motbydelig personlighet. Men å skylde på faktorer han ikke kan kontrollere er tydeligvis mye lettere enn å ta ansvar for seg selv.

Anonymkode: dd636...c99

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 12.57):

Fordi bad boysa har sjelden cash, utdanning og status. Med andre ord når damene skal forplikte seg og stifte familie får plutselig betaen/han i friendzonen en sjanse fordi drittsekkene blir det sjelden noe av 🙃 Morsomme er at damene tror de er top notch fordi en kjekkas ville ligge, men sannheten er at de fleste blir bare brukt som tømmestasjon og sitter igjen med en kunstig høy kurs av egen verdi 😂

Husk: Svært få seriøse menn vil ha deg hvis du har pult rundt fra du var 18 til 34, just sayin.

(SIGN inc)

Anonymkode: 631af...806

😂 er du 14 år?

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2024 den 11.52):

De mennene som blir valgt først i tenårene, har all verdens rett til å være høye på seg selv. De ligger øverst på den genetiske rangstigen

Dette må være trolling. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...