Gå til innhold

Hvorfor bryr jenter i tenårene seg mye mer om utseende til menn enn voksne kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var alltid sammen med hva folk anså som styggere enn meg da jeg var ung. Nå er jeg med en veldig kjekk mann, flere som kommenterer dét og. Vi er i 30 årene. Kjekk er ikke lik drittsekk, etter min erfaring

Anonymkode: a70af...cca

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Premisset ditt er ikke riktig.

De tidlige tenår er det bred enighet om hvem som er hot og not. Har aldri vært del av et så tydelig hierarki noensinne som det på ungdomsskolen. Det betyr ikke at vi alle var forelska i de samme. Mitt første crush var absolutt ikke populær, jeg har SÅ forelska. Holdt fint kjeft om det da. Ungdommer er sykt usikre og opptatt av å gå i flokk.

Skjønner at det er «drømmen» for dere menn å ligge med hottest mulig damer og derfor tror at jenter benytter seg av dette i stor stil. Men 1.jenter er gjerne opptatt av å bli elsket/ønsket/begjært- tanken på et pittyfuck fra en 10er fyr som vi selv må initiere er verre enn et liv i evig sølibat. 2.De færreste jenter forstår at de kan velge fritt blant menn for sex. Gjenopplever nå ungdomstiden gjennom to døtre, de er like frynsete av komplekser og følelsen av å ikke være god nok som jeg var sikkert til midten av 20-åra.

Kvinner har forskjellig smak helt fra start. Selvsagt er det noen gutter som ingen er forelsket i i tenårene. Det er mange jenter også som ingen har vist særlig interesse for før senere i livet. Skal alle bare avvise hverandre da, av bitterhet fordi «du ville garantert ikke kastet to blikk på meg som tenåring!» slik går verden fremover gitt!

Anonymkode: 98a99...2e6

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Premisset ditt er ikke riktig.

De tidlige tenår er det bred enighet om hvem som er hot og not. Har aldri vært del av et så tydelig hierarki noensinne som det på ungdomsskolen. Det betyr ikke at vi alle var forelska i de samme. Mitt første crush var absolutt ikke populær, jeg har SÅ forelska. Holdt fint kjeft om det da. Ungdommer er sykt usikre og opptatt av å gå i flokk.

Skjønner at det er «drømmen» for dere menn å ligge med hottest mulig damer og derfor tror at jenter benytter seg av dette i stor stil. Men 1.jenter er gjerne opptatt av å bli elsket/ønsket/begjært- tanken på et pittyfuck fra en 10er fyr som vi selv må initiere er verre enn et liv i evig sølibat. 2.De færreste jenter forstår at de kan velge fritt blant menn for sex. Gjenopplever nå ungdomstiden gjennom to døtre, de er like frynsete av komplekser og følelsen av å ikke være god nok som jeg var sikkert til midten av 20-åra.

Kvinner har forskjellig smak helt fra start. Selvsagt er det noen gutter som ingen er forelsket i i tenårene. Det er mange jenter også som ingen har vist særlig interesse for før senere i livet. Skal alle bare avvise hverandre da, av bitterhet fordi «du ville garantert ikke kastet to blikk på meg som tenåring!» slik går verden fremover gitt!

Meget godt skrevet! Du skal ha for forsøket, men etter flere tråder og samme tema der TS ikke er interessert i noe annet enn å få bekreftet sine egne forskrudde teorier om kvinner, så er det nok dessverre helt bortkastet. Han kunne nok ha fylt et helt diskusjonsforum med ulike tråder om samme tema, og aldri gått lei.

Anonymkode: 41c7b...be8

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Meget godt skrevet! Du skal ha for forsøket, men etter flere tråder og samme tema der TS ikke er interessert i noe annet enn å få bekreftet sine egne forskrudde teorier om kvinner, så er det nok dessverre helt bortkastet. Han kunne nok ha fylt et helt diskusjonsforum med ulike tråder om samme tema, og aldri gått lei.

Anonymkode: 41c7b...be8

Takk, og du har rett! Jeg skriver ikke egentlig til ts, men til alle andre som sitter og leser på forum og er i ferd med å gi opp på kvinner og kjærlighet. Akkurat som jeg selv setter pris på et par iherdige mannlige motdebattanter i tråder der menn avskrives som kun opptatt av alder, fruktbarhet og mest mulig pulbare damer. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 22.58):

Hvis det ikke betydde noe ville dere ikke gått etter de først.

Anonymkode: c3edb...c71

"Dere"? Snakker du om at kvinner er identifiske, alle som en?

Hvordan er det med dere menn da? Er dere alle helt like, alle som en?  Er DU helt lik naboen din og bestekompisen din, og alle guttene du gikk på skole med? Ingen forskjeller, dere gikk alle etter en og samme jente, ingen andre jenter var pene, dere siklet alle etter en og samme.

Sånn er jo "dere".

Anonymkode: 8115d...236

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg synes det er trist (og litt skummelt), TS har åpenbart store mangler når det gjelder sosial og følelsesmessig kompetanse. Og jeg tror vi ganske sikkert kan slå fast at han er under 25, for frontallappen er ikke i nærheten av å være ferdig utviklet.

Anonymkode: dd636...c99

Og dere har mangler når det gjelder å forstå at alle mennesker har massevis av biaser som man ikke selv er klar over. Dere tror dere behandler kjekke og stygge menn likt. Men hvis man observerer kvinner snakke med kjekke, kontra stygge menn vil man se at kvinnen smiler mer, ler mer, har lysere stemme, ser han inn i øynene osv… alt som er oppskrift for en god samtale. Mens stygge menn vil ofte ha kleine samtaler fordi kvinner ikke har lyst til å snakke med dem

Anonymkode: e2c89...392

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Og dere har mangler når det gjelder å forstå at alle mennesker har massevis av biaser som man ikke selv er klar over. Dere tror dere behandler kjekke og stygge menn likt. Men hvis man observerer kvinner snakke med kjekke, kontra stygge menn vil man se at kvinnen smiler mer, ler mer, har lysere stemme, ser han inn i øynene osv… alt som er oppskrift for en god samtale. Mens stygge menn vil ofte ha kleine samtaler fordi kvinner ikke har lyst til å snakke med dem

Og hvordan oppfører menn seg rundt pene damer, kontra mindre pene? Dette er ikke kvinnelig oppførsel, det er menneskelig oppførsel. Det heter pretty privelege, og er ikke begrenset til ett av kjønnene...

Anonymkode: c7719...0c5

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Joda, de fleste av oss damer snakker masse med menn som er ulike grader av attraktiv i våre øyne. Det kalles å være SOSIAL. Det er dette mange menn derimot ikke gidder med damer de ikke er tiltrukket av, for forholdet deres er jo flørt. 

Anonymkode: 68eca...a93

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri falt for noe spesielt utseende. Har alltid blitt tiltrukket av øyne og smil. Kan gå tilbake til da jeg var 11 år om hva gutter jeg ble forelsket i og det var ikke noe typisk modell utseende.

I voksen alder endret ikke det seg. Utseende, status, penger, materielle ting har aldri tiltrukket meg.

Jeg er en som har kunne velge og vrake mht menn og dating. Ikke én «player» eller «rikmann/kjendis» har klart å sjarmere meg. Jeg må koble på med personen på et dypere plan og med ekte kjemi der alt flyter naturlig.

Anonymkode: 1c995...c64

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal være ekstremt generaliserende , så i tenårene så letes det etter en kjæreste... Kun det..... 

Om han har rotete rom= Urellevant/Påvirker ikke deg(Er ikke du som må rydde mens han gamer/holder på med sitt)

Hva han tenker om økonomi, altså voksen økonomi/hvordan han prioriterer penger= Urellevant/Påvirker ikke deg (Bruker han alle pengene sine på bil, så vil kanskje det bare være kult når du er 16, ikke så kult å leve med en mann som bruker alle pengene sine og tiden sin på bil, uansett hvor ``kjekk`` han er)

Hvordan han er å leve med i hverdagen (Humør, daglig renslighet)= Urellevant/Påvirker ikke deg

Mikrovannene hans=  Urellevant/Påvirker ikke deg

Evnene til å holde på en hvilke som helst jobb(Stabilitet)= Urellevant/Påvirker ikke deg

Traumene hans= Urellevant/Påvirker ikke deg

Og hvordan han generellt behandler og tenker om andre mennesker (Service folk, familien, etc)=  Urellevant/Påvirker ikke deg. Ganske kjipt å sitte i foreldresamtale med en ``kjekk`` man som behandler læreren som en dust, himler med øynene osv, eller ha en mann som er skikkelig spydig med de som jobber på KIWI.... Hjelper ikke være ``den kjekkeste`` i gata da....

Forstår ikke hva som er vanskelig å skjønne med dette.... 

Anonymkode: c82a3...5db

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt samme med tenåringsgutter og menn, hvis jeg er ekstremt red pill generaliserende:

Som voksen, hvem vil menn være sammen med?  Ei dritt fin dame, men hun er en skikkelig bitch, enten vil hun ikke ha barn, for det kan ``ødelegge kroppen`` og hvordan kroppen ser ut, for kropp og utseende er seff det aller viktigste! Hvis hun får barn, vil hun ikke være sammen med dem, for hun ``har bedre ting å gjøre``. Hun er heller ikke oppmerksom mot deg, og bruker pengene (helst dine) på sine interesser og hobbyer.. MEN hun er virkelig vakker da! Type ``alle`` menn sikler etter henne liksom.. 

Eller vil menn være sammen med en morsom, omteksom, fornuftig  ``helt vanlig`` dame? Som virkelig er glad i deg, og dere har det godt sammen, men som ikke er ``den vakreste``?

Anonymkode: c82a3...5db

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer jo ikke. Tenåringer har dårlig smak (og stil). De kvisete guttene jeg var forelska i var ikke de objektivt sett peneste blant tenåtingsgutta, og jeg ser det samme i klassene til mine tenåringsjenter nå. Alle er vel søte på sin måte, og de populære gutta er ikke de styggeste, men dette gjelder i høyeste grad mer omvendt vei, de mest populære jentene er oftere de folk flest (alle aldre) syns er pene. 

Tenåringsjenter er forelska i de "kjekke" guttene, gutta i de pene jentene. Så blir vi alle eldre, og ønsker noe mer/annet. 

Går du som mann fortsatt utelukkende etter utseende og "popularitet" hos en partner, og lurer på hvorfor ikke alle kvinner gjør det hele livet? 

Anonymkode: dc672...c97

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hva som er agendaen til TS. Han går ut fra at alle kvinner er like, tenker likt og handler likt, mens han selv avstår fra å si noe om eget ståsted. Det lukter kvinneforakt og stort ego = en som alltid har rett og som ser ned på kvinner = noe som oftest bunner i lav selvfølelse og angst for kvinner som har høyere utdannelse (enn ham), som tjener bedre og som faktisk ser bra ut. Tipper dette er en som er under middels på alle måter og er sur for at han ikke «får noe». Mitt tips er å ta en utdannelse, dusje oftere og gjerne trene bort grandiosaen.

Anonymkode: 4736a...721

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.8.2024 den 7.48):

Jeg var alltid sammen med hva folk anså som styggere enn meg da jeg var ung. Nå er jeg med en veldig kjekk mann, flere som kommenterer dét og. Vi er i 30 årene. Kjekk er ikke lik drittsekk, etter min erfaring

Anonymkode: a70af...cca

Summen av studier sier vel at drittsekker er normal til mindre kjekke i gjennomsnitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (27 minutter siden):

Summen av studier sier vel at drittsekker er normal til mindre kjekke i gjennomsnitt.

Hva tror du er grunnen til det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det kan vel være noe så enkelt som en halo effekt. Vi kan vist nok i noen grad se tegn på personlighet i utseende ubevisst, så er det lett å tenke at det påvirker hvordan dette påvirker hvordan vi vurderer utseende. Slik halo effekt er nok så godt dokumentert sånn generelt. 

Burde ha husket bedre fra en nok så god oversiktsartikkel som jeg leste om mannlige drittsekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg lurer veldig på hva som er agendaen til TS. Han går ut fra at alle kvinner er like, tenker likt og handler likt, mens han selv avstår fra å si noe om eget ståsted. Det lukter kvinneforakt og stort ego = en som alltid har rett og som ser ned på kvinner = noe som oftest bunner i lav selvfølelse og angst for kvinner som har høyere utdannelse (enn ham), som tjener bedre og som faktisk ser bra ut. Tipper dette er en som er under middels på alle måter og er sur for at han ikke «får noe». Mitt tips er å ta en utdannelse, dusje oftere og gjerne trene bort grandiosaen.

Anonymkode: 4736a...721

TS har nok lært seg en sanning om kvinner på Internett. Er mange folk der som prøver å fortelle folk som TS at kvinner er ute etter to ting hos menn, fordi sånn er biologi:

- Kvinner ønsker å ha sex med menn som kan gi dem sæd med "best" mulige gener. Slike gode levende sædbanker skal kvinner ha en medfødt evne å kjenne igjen å jakta på. Frem til kvinnen skal søke den andre tingen fra menn, så holder hun seg til en liten gruppe menn som hun deler med andre kvinner på omgang. Dette skaper et problem i samfunnet med en majoritet av menn som blir valgt bort. Som er seksuelt frustrerte. 

- Så ønsker kvinner etterhvert enn "god" mann som gir henne materielle goder, og bidrar til oppdragelsen av hennes barn. Det er mannen hun blir samboer med eller gifter seg med, som har ventet som seksuelt frustrert i mange år. Hvis hun får muligheten vil hun være utro med noen av mennene med "bra" sæd. 

Sånn sett misbruker kvinner "vanlige menn". Først med år med avvisninger og seksuell frustrasjon. Deretter utnytter kvinnene disse mennene igjen når dem er deres reserveløsning når kvinnen ønsker en familie. Til slutt så risikerer mannen at hun er utro. 

Dette skal vist nok holde på å ødelegge vårt samfunn. 

Løsningen er å gå tilbake i tid. Dette er drevet av en sosialkonservativ ideologi, som bruker pseudovitenskap som støtte. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (28 minutter siden):

Det kan vel være noe så enkelt som en halo effekt. Vi kan vist nok i noen grad se tegn på personlighet i utseende ubevisst, så er det lett å tenke at det påvirker hvordan dette påvirker hvordan vi vurderer utseende. Slik halo effekt er nok så godt dokumentert sånn generelt. 

Burde ha husket bedre fra en nok så god oversiktsartikkel som jeg leste om mannlige drittsekker. 

Ja. Også kan det hende at oppførselen deres er påvirket av å bli verre behandlet enn penere folk

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er over 40 år og tiltrekkes fortsatt av utseende😁 men: som voksen så synes jeg sjarm og intelligens gjør menn mer tiltrekkende. Får han meg i tillegg til å le, så har jeg allerede bitt på kroken😋 og så synes jeg det er utrolig sexy når mann flørter! Ikke bare er en surpomp i hjørnet av lokalet som oser kvinnehater. 

Anonymkode: fafc2...2f8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er vel så enkelt som at de fleste mennesker faller i kategorien "normal til mindre kjekke", og da vil statistisk sett de fleste drittsekker også havne i den kategorien. Naturlig nok. Dette er superenkel barneskolematte, trenger ikke dyptgående studier for å skjønne det.

Anonymkode: dd636...c99

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...