Gå til innhold

Hvorfor bryr jenter i tenårene seg mye mer om utseende til menn enn voksne kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi det viser at utseende ikke er så subjektivt som alle skal ha det til, når alle går etter en

Anonymkode: c3edb...c71

Men tenåringer er en egen kategori. 

Hva en tenkte, følte og gjorde fra en var 12-16 full av hormoner er ikke fullt så relevant i en romantisk datingsetting i voksen alder. 

Anonymkode: 3e7fe...9a4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men alle går jo ikke etter en, hele premisset ditt er jo feil 😂😂

Anonymkode: b3e86...2be

Utseende er i stor grad objektivt men med ulike preferanser på stil, øyenfarge, hårfarge, maskulinitet, osv. der fjes preferansen oftest er ulike versjoner av et objektivt attraktivt fjes

IMG_2010.jpeg

Anonymkode: e2c89...392

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utseende er i stor grad objektivt men med ulike preferanser på stil, øyenfarge, hårfarge, maskulinitet, osv. der fjes preferansen oftest er ulike versjoner av et objektivt attraktivt fjes

IMG_2010.jpeg

Mulig det, men det er to vidt forskjellige ting å se et bilde og stemme på hvem man tenker er objektivt penest, - og det å treffe en person i virkeligheten, og hvem man blir tiltrukket av da. Utgangspunktet for denne diskusjonen var at alle tenåringsjenter liker/legger seg etter samme type gutt. Det stemmer ikke. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

IMG_2010.jpeg

Foresten så er absolutt ikke han på bildet uattraktiv, det er en helt latterlig påstand. Jeg er enig i at han første er stereotypisk kjekkere ja, men han andre er ikke uattraktiv for det om. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor gå etter det "overfladiske" først?

Fordi vi har nok med litt avstandsforelskelse i tenårene? Jeg var ikke sammen med noen før 1 20 årene og mannen min var mitt første ordentlige forhold.

Anonymkode: f83fb...787

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mulig det, men det er to vidt forskjellige ting å se et bilde og stemme på hvem man tenker er objektivt penest, - og det å treffe en person i virkeligheten, og hvem man blir tiltrukket av da. Utgangspunktet for denne diskusjonen var at alle tenåringsjenter liker/legger seg etter samme type gutt. Det stemmer ikke. 

Alle i denne tråden som nekter at utseende har noe å si. Hadde gått inn i en samtale med den prototypiske attraktive mannen med mer interesse enn med den prototypiske uattraktive mannen. Man har bias for attraktive folk som øker sjansen betydelig for at man også liker personligheten bedre. Og at man i det hele tatt gidder å bli kjent 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De gjør jo det I den alderen, alle etter noen få.

Jeg er litt enig i dette, selv om det så absolutt var ulike gutter jenter forelsket seg i også. Vi hadde som ung en mer usikker saueflokk- mentalitet ja. Sminket oss likt, kledde oss likt, det var viktig å ha de rette tingene, og om noen av de tilsynelatende selvsikre jentene sa at en fyr var kul nikket man seg enig. Aksepterte at de kuleste "visste best".

Modenheten som kommer med årene gjør oss mindre til usikre sauer som følger andre og mer til individer som finner oss selv  på alle måter. Vi begynner å ha håret slik vi selv liker, og forsøker ikke lenger å kopiere den kuleste/peneste jenta i klassen. Samme med klær, sminke og gutter/menn. Vi slutter med det tullet at vi blir sammen med en gutt fordi venninner synes han er kul/pen, og begynner å anse slikt som fullstendig idiotisk. Såpass idiotisk at vi ler av at vi kanskje gjorde noe så dumt da vi var unge, usikre og fulgte strømmen mer enn å faktisk tenke og vurdere selv. Istedenfor å følge strømmen sprer vi oss mer som en vifte angående alt mulig, fordi vi modnes i egen personlighet. 

Gutta gjør nok mye det samme. Ikke uvanlig at gutter er interessert i en jente men ikke engang våger å innrømme dette, fordi kompiser ikke har henne på ønskelista/sier at hun er teit. Akkurat som unge jenter. 

Å være ung er å være ung. Så blir man klokere og mer moden. Står sterkere, vurderer mer selvstendig og individuelt, og det ender opp med at vi faller for svært ulike menn(esker) også, og ikke bryr oss om venninner synes den vi liker er pen/kul/sexy. Jeg ville ikke hatt og ville ikke passet sammen med mennene som er riktig for mine venninner. Samme motsatt. Som ung... ja da er det som nevnt mulig at man hadde blitt sammen med en gutt bare fordi venninner likte ham. Slik jeg gjorde. Hvilket er forferdelig umodent og teit. Uten at det er noe veldig feil og galt ved det. Man bør ha lov til å være umodne og teite når man er ung. Å være ung er å være ung! Så modnes vi heldigvis. De fleste av oss i det minste. (Noen henger tydeligvis fast.)

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle i denne tråden som nekter at utseende har noe å si. Hadde gått inn i en samtale med den prototypiske attraktive mannen med mer interesse enn med den prototypiske uattraktive mannen. Man har bias for attraktive folk som øker sjansen betydelig for at man også liker personligheten bedre. Og at man i det hele tatt gidder å bli kjent 

Nei, jeg er ikke enig. Da snakker jeg for meg personlig, jeg kan ikke snakke for alle andre - og det kan ikke du heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

De mennene som blir valgt først i tenårene, har all verdens rett til å være høye på seg selv. De ligger øverst på den genetiske rangstigen

De mennene som ble valgt først i tenårene, er de mennene som nå ikke har noe å vise til nå og er rasende nå fordi at de faktisk bare ikke får servert ting i fanget lengre :) Bitre, sure, dårlig økonomi. Mistet håret. De har ikke noe sosialt nettverk og bruker fritiden på å sjekke damer! For å så kalle damer bitchy, horer og mentalt forstyrret bare de stiller de samme kravene tilbake

Anonymkode: 72201...aaa

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, Trolltunge said:

Du misforstår dette fullstendig. Man blir klokere og MER kravstor. Utseende og kulhet blir ikke lenger tilstrekkelig. Det holder ikke lenger. 

Jepp! Man trenger noen som faktisk er hyggelig og respektfull :)  Dessverre så er det mangelvare blant menn i dagens samfunn, i hvert fall for meg som er mindre pen 🙈 :) 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt riktig, veldig godt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde flaks og falt for en høy, mørk og kjekk mann da jeg var 29. Still going strong 12 år etterpå ♥️

Anonymkode: 86180...e65

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er merkelig, denne idéen om at majoriteten av unge kvinner går på en minst 10 år lang ONS-fest før de slår seg til ro. Høres mer ut som en mannlig fantasi, eller at man henger kun med folk med sånn bakgrunn. Det er ikke noe som gjenspeiler seg i statistikk om sex, ihvertfall. Derimot sier statistikken at flere kvinner enn menn er i langvarige forhold fra ung alder (blant annet fordi forhold ofte har 2-3-årig aldersforskjell).

Anonymkode: 68eca...a93

Jepp! Og sånn sett så viser det bare hvor forskrudde dagens menn er. Fra jeg var 21-31 så hadde jeg sex hele 4 ganger :) med samme fyren🙈 Vi datet 2 måneder i 2014.

Og før noen begynner med det så det eneste jeg har opplevd å løpende etter meg (utenom han som er nevnt over) er fuckboys, men jeg har lyst på kjæreste så de har jeg avslått :)  

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Er det sånn at dere gikk etter de aller kjekkeste mennene først og deretter senket kravene etter at de behandlet dere dårlig?

Fordi de ikke er smarte nok til å forstå at velstanden til en mann er langt mer viktig enn utseende. Selv om en mann er stygg, kommer han til å bli høyt respektert og ettertraktet blant kvinner om han har mye penger på bok. Også er det mye man kan gjøre for å forbedre utseende om man har penger til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De mennene som ble valgt først i tenårene, er de mennene som nå ikke har noe å vise til nå og er rasende nå fordi at de faktisk bare ikke får servert ting i fanget lengre :) Bitre, sure, dårlig økonomi. Mistet håret. De har ikke noe sosialt nettverk og bruker fritiden på å sjekke damer! For å så kalle damer bitchy, horer og mentalt forstyrret bare de stiller de samme kravene tilbake

Vi har et godt eksempel på akkurat dette her på kg. En gjenganger i å furte over livet og hvor urettferdig alt er, fordi han var kul og populær på ungdomsskolen, men så ikke mestret noe videre i livet, og nå er fryktelig bitter over at "nerdene" på ungdomsskolen har fått seg god utdannelse, selvtillit,  god jobb og bra dame. Selv bor han fremdeles hjemme, har ikke gjort noe med livet sitt, og er nå bitter over at han ikke fikk alt opp i hendene, selv om han altså var blant de kule på ungdomsskolen. 

Slik kan man fint ødelegge sitt liv, selv om man altså (ifølge ts) var genetisk seierherre, fordi man var populær som tenåring, blant umodne tenåringsjenter. Slikt teller til syvende og sist veldig lite. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

IMG_2010.jpeg

Yeah.. ps, det er andre folk på KG. Ikke kun deg. 

Anonymkode: 8dd8d...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt riktig, veldig godt sagt.

Jeg takket for meg i denne tråden, jeg forstår ikke helt hva du ønsker å oppnå her? Du har tydeligvis din oppfatning, og det er greit nok. Men du tror jo ikke på andre som forteller at det ikke er /var slik for de, tror du vi bare lyver? Du får ha lykke til 😊 Av erfaring vil jeg tipse om at mange ( ikke alle) damer dog synes påståelighet og trangsyn er mange ganger mindre attraktivt enn å ikke være den kjekkeste i rommet 😉

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ved å være den alle damene vil ha selvfølgelig.

Du vet at barn på ungdomsskolen er jenter og ikke damer?

Hvorfor tror du at Stian som kom i stemmeskiftet når han var 13 er en genetisk vinner i forhold til Kristian som kom i stemmeskiftet når han var 15? 

Kan du ikke finne deg en nettkurs i virkeligheten og logikk? 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Fremmed fugl said:

Du vet at barn på ungdomsskolen er jenter og ikke damer?

Hvorfor tror du at Stian som kom i stemmeskiftet når han var 13 er en genetisk vinner i forhold til Kristian som kom i stemmeskiftet når han var 15? 

Kan du ikke finne deg en nettkurs i virkeligheten og logikk? 

Mente selvfølgelig jenter da 😠 Man er en genetisk vinner hvis man er den alle vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mente selvfølgelig jenter da 😠 Man er en genetisk vinner hvis man er den alle vil ha.

Hva mener du med dette tullet. Kan du forklare hvorfor noen som kom i stemmeskiftet to år innen noen annen er genetisk vinner? 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...