AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #1 Del Skrevet 8. august 2024 Fått forespørsel om å passe en hund, og har katt selv. Er det noen som har gjort dette før? Hunden er ikke slem med katter, men veldig nysgjerrig og litt pågående pga dette. Katten har ingen erfaring med hund annet enn å ha sett dem i nabolaget. Jeg bor i en leilighet så det er ikke mulig å skille dem i ulike etasjer. Katten er veldig glad i å oppholde seg sammen med meg, så jeg tror heller ikke den blir veldig fornøyd om den skulle vært på et eget område pga gjesten? Anonymkode: 899ff...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8. august 2024 #2 Del Skrevet 8. august 2024 Hvor lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #3 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg har gjort det, gikk helt fint. Hadde da en kattunge og en voksen katt, kattungen og bikkja ble gode venner. Den andre katten holdt seg på avstand og var mye ute, som hun ellers er på sommeren/høsten. Anonymkode: 8bf85...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 8. august 2024 #4 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg har passet hund i noen timer på dagtid. Katten vår liker ikke hund, freser og knurrer om den kommer for nær, men hun rømmer heller ikke.. Har stort sett lagt seg å fulgt med fra ett høyt sted i rommet/trappen hos oss de få gangene hund har vært på besøk. Det har ikke blitt noe problem. Men jeg ville nok ikke passet lenger enn noen timer på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #5 Del Skrevet 8. august 2024 Syns ikke det er rettferdig mot katten. Anonymkode: d2d69...8ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg passet hund noen helger i året da vi bodde i leilighet. Katten var da sur hele helgen og satt mest oppå kjøleskapet eller i vinduskarmen på et høyt vindu. Kunne nærme seg hunden når den sov, ellers ikke. Anonymkode: cc92f...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #7 Del Skrevet 8. august 2024 Da vikle jeg sjekket hvordan de gikk sammen først. Så få de på besøk før du tar en avgjørelse. Anonymkode: 52f69...154 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 8. august 2024 #8 Del Skrevet 8. august 2024 Kommer an på hvor lenge, og hvor mye action det blir. For noen timer kan man alltids lukke katta inn på et rom. Men er det flere dager med ferie blir det verre. Kanskje greit å ha bikkja en time eller to før de drar, og se åssen stemninga i huset blir? Det kan gå helt knirkefritt, og det kan bli huskestue. Og hvordan de oppfører seg ute gjenspeiler ikke helt hvordan det går inne. Selv har jeg kun katt, men det går helt greit å passe hund så lenge den ikke jager katter. Ligger og skuler på hverandre fra hver sin ende av sofaen, og følger bikkja etter katta får han fort en labb etter seg. Aldri alene sammen, selvfølgelig. Da lukkes og låses en dør mellom de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 8. august 2024 #9 Del Skrevet 8. august 2024 Hadde ikke funket her, men du kan jo ha dem på besøk før du sier ja og se hvordan katta reagerer. Hvis katten som bor der ikke tolerer bikkja ville jeg latt vær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #10 Del Skrevet 8. august 2024 Ikke gjør det Anonymkode: 87c33...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 8. august 2024 #11 Del Skrevet 8. august 2024 Nei, det ville jeg ikke gjort. De fleste hunder er om ikke kattejegere, så for pågående enn den gjennomsnittlige katten setter pris på. Mange katter er ganske sære og uinteressert i å ha andre dyr i hjemmet sitt. Katter og hunder har ganske ulike kroppsspråk, og misforstår hverandre lett. Er de ikke vant med å dele hjem med den andre arten går de som oftest ikke overens den etter min erfaring. Finnes selvfølgelig unntak, men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 8. august 2024 #12 Del Skrevet 8. august 2024 Har de ikke møtt hverandre en eneste gang? Du sier katten din har sett andre hunder, hva betyr det? Fra lang avstand? Nært? Hvordan har katten reagert i disse tilfellene? Du burde nesten være litt mer kjent med dette enn vi er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #13 Del Skrevet 8. august 2024 Ville ikke gjort det. Anonymkode: cf62c...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå